اهل سنت ایرانگفتگو و مصاحبه

عدم واکنش به دول غربی مغایر با اصل وحدت اسلامی

آوای سنت: امام جمعه اهل سنت قشم، عدم واکنش به سیاست های چند گانه دول اروپایی را مغایر با وحدت عملی توصیف کرد.

به گزارش آوای سنت، شیخ ابراهیم ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار ما، بی تفاوتی دولت های غربی در عدم واکنش به توهین نسبت به ساحت مقدس قرآن کریم را نوعی مصداق حمایت از اقدام شنیع در کشور سوئد دانست و گفت: اکثریت مردم ساکن در اروپا پیرو آئین مسیحیت هستند و با آنکه پس از رسالت نبی مکرم، مسیحیت نیز مانند ادیان پیشین منسوخ شده است، لیکن دول اروپایی اسلام را به نفع خود نمی دانند، لذا دین محمدی را نپذیرفته و کماکان آئین مسیحی را به رسمیت می شناسند.

شیخ ابراهیمی، محتوای کتاب انجیل را برگرفته از کلام الهی خواند و اظهار داشت: ما می دانیم که انجیل فعلی آن چیزی نیست که توسط حضرت عیسی علیه السلام به نسل کنونی رسیده است، زیرا همه انبیاء الهی که سرگذشت ایشان در قرآن آمده است به پیروان شان همواره بشارت ظهور آخرین نبی را داده و زیارت پیامبر اسلام را بزرگترین آرزوی بشر عنوان می کردند. زمانی که حضرت عیسی مبعوث گردید، بت پرستی در اروپای آن زمان رایج بود و امپراطوری ها با ترویج بت پرستی، خرافات، کشیدن یکتا پرستان به صلیب و ایجاد و رعب و وحشت بر مردم حکومت می کردند. در چنان اوضاع و احوالی حضرت عیسی به دنیا آمد که نحوه به دنیا آمدن و صحبت کردن ایشان در گهواره از معجزات بی بدیل الهی می باشد.

امام جمعه اهل سنت قشم با تاکید بر این مطلب که مسیح علیه السلام تلاش کرد تا بت پرستی را از میان برداشته و مردم را به سوی خداپرستی دعوت دهد، افزود: از منظر قرآن کریم همه انبیاء برحق و برگزیده هستند و اگر غیر این بود در کلام آسمانی از ایشان به نیکی یاد نمی شد. با این حال انجیل چند صد سال بعد از مسیح به تحریف در آمده و امروز متولیان کلیساها به خاطر حفظ جایگاه شان، مسیحیت را دین برتر معرفی می کنند.

اروپای عقب مانده بعد از یکدوره طولانی فرسایشی به این نتیجه رسید که از فرزندان شان را به دانشگاه های اسلامی فرستاده و علوم مختلف را در میام مسلمانان فرا بگیرند. آنها به این ترتیب پله های پیشرفت و طرقی را پیمایش کردند، اما به دلیل حفظ مقام و جایگاه شان نخواستند به امت محمدی بپیوندند و این ترجیح تاوان سنگینی را به دنبال خواهد داشت.

شیخ ابراهیمی، عدم واکنش به سیاست های چند گانه دول اروپایی را مغایر با وحدت عملی توصیف کرد و یادآور شد: آنچه که غرب را به روابط بهتر با خاورمیانه می کشاند، تامین منابع نفتی است. اگر آنها واقعا به مسلمانان اهمیت می دادند، به مسلمانان در فقر و در رنج آفریقا هم سرکشی می کردند.

پس برای صیانت از قرآن باید برخورد قاطعی با بانیان هتک حرمت داشته باشیم. بی تفاوتی به این عمل شنیع بیانگر نبود وحدت عملی در سرزمین های اسلامی خواهد بود. آسیب و صدمه به بدنه وحدت امت همواره هدف و معیار اصلی دشمنان اسلام بوده است و فاصله زیادی با آرمان های مد نظر قرآن کریم داریم. اگر امت وحدت عملی داشتند، هیچ کس جرات جسارت به ساحت مقدس قرآن را پیدا نمی کرد.

متاسفانه برخی از کشورها تنها روی کاغذ مسلمان هستند و هیچ تعصبی به دین نشان نمی دهند. نتیجه بی تفاوتی به قرآن و دین این است که می بینیم عده ای در ملاء عام به مقدسات مسلمانان بی احترامی می کنند. باید عشق به کلام الله را در دل ها بیدار کنیم. به جای اختلاف با یکدیگر بر علیه دشمنان خدا و قرآن متحد شده و گام های عملی را پر رنگ تر از گذشته برداریم.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن