اهل سنت ایرانگفتگو و مصاحبه

عفاف و حجاب پایه و اساس اسلام را در جامعه محکم می کند

آوای سنت : افندی غیاث الدین بدری در سخنانی زندگی همراه با رعایت حجاب را سرشار از نور الهی و آرامش و امنیت در خانواده و جامعه عنوان کرد.

افندی غیاث الدین بدری مدرس حوزه علمیه اهل سنت محمدیه تالش و از ائمه جمعه بخش اسالم در آستانه ۲۱ تیر سالروز واقعه مسجد گوهرشاد و روز عفاف و حجاب در گفت و گو با خبرنگار شعبه گیلان گفت: عفاف و حجاب پایه و اساس اسلام را در جامعه محکم می کند.

وی با بیان اینکه در مفاهیم دینی عفت و حجاب هم برای مردان است و هم زنان، اظهار داشت: حجاب برای مومن ارزش و وقار به ارمغان می آورد و کسی که اهل ایمان است، سعی می کند با وقار باشد.

مدرس حوزه علمیه محمدیه تالش با اشاره به اهمیت حجاب در آیاتی از سوره نور و احزاب، خاطر نشان کرد: خداوند در قرآن کریم به دفعات بر اهمیت رعایت حجاب در جامعه اسلامی تاکید فرموده و بر اساس آموزه های دینی رعایت عفاف و حجاب برای آرامش خانواده و جامعه بسیار ضرورت دارد.

وی خدشه دارشدن ارزش حجاب در جامعه اسلامی توسط برحی افراد را مورد انتقاد قرار داد و تصریح کرد: نمی توان مسلمان بود و در کشوری اسلامی زندگی کرد اما برای ارزش های اسلامی و واجبات دینی اهمیت قائل نشد.

وی با بیان اینکه اهمیت و ارزش حجاب در دیدگاه اسلام است و سنی و شیعه نمی شناسد، افزود: میزان رعایت حجاب در افراد متفاوت است که می تواند مورد بحث قرار گیرد، لیکن مهم رعایت اصل حجاب است که همه باید آن را رعایت نمایند.

افندی غیاث الدین بدری زندگی همراه با حجاب را سرشار از نور الهی عنوان کرد و گفت: متاسفانه در برخی از کشور های غربی مشاهده می شود که زنان مسلمان به دلیل رعایت حجاب از بسیاری از امکانات محروم می شوند و با وجود تحمل سختی ها، پای ارزش های دینی خود به خوبی می ایستند.

وی در بخش پایانی سخنان خود اقدام تروریستی گروهک جیش الظلم در حمله به کلانتری در زاهدان و به شهادت رساندن افراد بی گناه را به شدت محکوم کرد و بیان داشت: مسلمان خود در امان است و باید دیگران را نیز در امان قرار دهد، بنابراین ما هرگونه اقدام تروریستی را به شدت محکوم می کنیم.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن