اهل سنت ایرانگفتگو و مصاحبه

علائم متفاوت کرونا در بیماران

آوای سنت: فوق تخصص جراحی ریه طولانی شدن بیماری کرونا در برخی افراد را دلیل زنده بودن ویروس در بدن آنها ندانست.

به گزارش آوای سنت، دکتر سید مهدی فرساد در یک گفتگو با اشاره به این مطلب که بیماری کرونا از حدود یکسال پیش شناخته شده است، گفت: کرونا تا کنون تعدادی زیادی از مردم را به خود درگیر کرده و در این میان اکثر افراد در مدت کوتاه دو هفته ای بعضا خود به خود و در مواردی با درمان ساده بهبود یافته‌اند.

وی ضمن یادآوری این موضوع که بهبودی در برخی از افراد ممکن است مدت بیشتری زمان ببرد، خستگی، درد های عضلانی، تنگی نفس، اختلالات گوارشی، اختلالات بویایی، شنوایی و چشایی و گاهی سرگیجه را از علائم این بیماری خواند و افزود: کرونا خودش را در افراد مختلف به اشکال مختلف نشان می دهد، لذا احتمال دارد بسیاری از افراد خیلی زود به بهبودی رسیده و علائم آن در برخی از اشخاص به مدت طولانی ماندگار باشد.

دکتر فرساد عنوان نمود: پزشکان کشورهای مختلف از جمله ایتالیا بر اساس تحقیقات بعمل آمده به نتایج متعددی در زمینه کرونا رسیده اند. آنها اخیرا ۱۴۳ نفر از بیماران را زیر نظر گرفته و بعد از دوماه فهمیدند که ۸۷ درصد مبتلایان برخی از علائم بیماری را همچنان با خود دارند. بررسی های انجام شده دیگر نیز نتایج مشابهی را به ثبت رسانده اند. به عنوان مثال در ایرلند تعدادی از اشخاص تا هفته دهم هم علائم بیماری را در خود داشتند، علی ایهال یک نکته در همه افراد کاملا مشهود است و آن اینکه طول کشیدن علائم کرونا هیچ ارتباطی به شدت بیماری مبتلایان ندارد.

این پزشک متخصص در خصوص دلایل طولانی شدن علائم بیماری کرونا در گروهی از مبتلایان اظهار داشت: طولانی شدن بیماری در این گروه از افراد به این معنا نیست که بدن آنها کماکان با ویروس زنده درگیر است، زیرا افزایش مدت بیماری به میزان التهابات به وجود آمده در بدن افراد ارتباط بستگی دارد.

درگیری فرد با کرونا معمولا به التهاب شدید در بدن وی منجر شده و باعث آسیب ارگان های داخلی می شود. بنابراین حتی در صورت عدم وجود ویروس زنده در بدن بیمار، سیستم ایمنی بدن به دلیل خوب نشدن التهاب ها به نشان دادن واکنش ها ادامه می دهد و این مسئله تا زمان بهبود التهاب ها ادامه دارد. طی این فاصله زمانی، فرد بیمار کماکان احساس خستگی و درد و بعضا تپش قلب را احساس خواهد کرد.

دکتر فرساد تاکید کرد: ماندگاری علائم در مورد ویروس های دیگر مانند آنفلوانزا و سارس هم صدق می کند. بودند کسانی که به آنفولانزا و سارس مبتلا شدند و علائم مدتی در بدن شان باقی مانده است. تست این بیماران علی رغم نبود ویروس زنده در بدن شان در طول مدت سه ماه همچنان مثبت بوده است. این موضوع غیر عادی نیست و بیماران نباید نگران تبعات بعدی آن باشند.

پزشک متخصص جراحی ریه و قفسه سینه ادامه داد: با در نظر گرفتن این مطلب که هنوز مدتی زیادی از شناسایی بیماری کرونا نمی گذرد، ما هنوز نمی دانیم که علائم آن تا چه زمانی در بدن بیماران باقی خواهد ماند، ولی دیده شده است که اکثر علائم طی مدت چند ماه برطرف شده اند. تا این زمان هیچ داروی اختصاصی برای مقابله با ویروس کرونا معرفی نشده و از این رو هیچ درمان اختصاصی برای درمان آن وجود ندارد. بنابراین بهترین راهکار در پیش گرفتن روش درمان کلی می باشد که استراحت بخشی از آن بشمار می رود. شخصی که علائم بیماری را دارد، می بایست کارهایش را طوری برنامه ریزی کند که به بدنش بیش از حد فشار وارد نشود.

دکتر فرساد خستگی را عامل برگشت بیماری دانست و خاطر نشان ساخت: تغذیه خوب و نوشیدن مایعات کافی به فرد کمک می کند تا هر چه زودتر به بهبودی برسد. این گروه از اشخاص الزاما باید کسالت شان را بر مبنای نوع علائم درمان کنند. به عنوان مثال کسی که سر درد دارد، باید از مسکن استفاده کند و یا شخصی که سرفه می کند، حتما باید داروی ضد سرفه بخورد. انتظار بر این است که با انجام راهکارهای به موقع علائم بیماری در اشخاص هر چه زودتر برطرف شود.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن