اهل سنت ایرانشخصیت ها و گروه ها

علمای اهل سنت جنوب استان فارس هتک حرمت به قرآن کریم را محکوم کردند

آوای سنت : جمعی از روحانیون اهل تسنن در جنوب استان فارس، در پیام‌های جداگانه‌ای هتک حرمت به قرآن کریم را محکوم کردند.

شیخ مصطفی نوری: هتک حرمت قرآن برای برافروختن خشم مسلمانان و کسب شهرت است

شیخ مصطفی نوری در سخنانی هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن را یک عمل استقراضی برای برافروختن غضب و خشم مسلمان ها و برای کسب شهرت دانست.

وی ضمن بیان سخنانی از خداوند در خصوص کتاب آسمانی قرآن، اظهار داشت: خداوند فرموده است، این کتابی که برای تو فرستاده ایم تصدیق کننده و تثبیت کننده کتاب های موجود و شاهد و گواه و مراقبت کننده کتاب های پیشین است.

وی ادامه داد: قرآن کلام خدا؛ نسخه شفا بخش برای بندگان خدا و سالکان راه رحمان است.

نوری در خصوص هتک حرمت ساحت مقدس قرآن صحبت کرد و گفت: هتک حرمت به ساحت مقدس کلام الله، قرآن کریم که در کشور سوئد به وسیله یکی از ایادی صهیونیست انجام گرفت را ما به شدت محکوم می مینماییم و این یک نقض سریع و آشکار آزادی دین و اعتقادات است.

وی این عمل را به منظور کسب شهرت دانست و بیان کرد: این عمل یک عمل استقراضی برای برافروختن غضب و خشم مسلمان ها و برای کسب شهرت است.

وی گفت: جوامع بین‌الملل و کشور های اسلام باید تدابیری  اتخاذ کنند و مانع شوند تا اینگونه اعمال ننگین و زشت انجام نگیرد.

نوری همه بشریت را مسئول محافظت از ساحت مقدس قرآن دانست و گفت: کتاب خدا برای هدایت همه بشریت و انسان ها است و باید از ساحت مقدس این کتاب حفاظت کنند و عامل این عمل ننگین باید به سزای عمل خود برسد.

شیخ ناصر صمدی: کلام وحی مسیر هدایت و بندگی در جهت سعادت بشر در دنیا و آخرت

شیخ ناصر صمدی نیز قرآن را کلام وحی و مسیر هدایت و بندگی دانست و گفت: قرآن کنابی در جهت رسالتی است که نه تنها مسلمانان بلکه غیر مسلمان نیز می توانند از این کتاب بهره مند شوند.

وی افزود: اقدام برخی کشورهای اروپایی از قبیل سوئد و دانمارک را به ساحت مقدس مسلمانان شدیدا محکوم می‌کنیم.

صمدی افزود: در حالی که رسالت محمد(ص)  در جهت رحمت العالمین بودن است و مسلمان و غیر مسلمان می‌توانند از رحمت وجود نازنین رسول اکرم(ص)  بهره مند شوند.

وی یکی از وظایف و رسالت های ما در برابر کتاب خدا خواندن را اندیشیدن و عمل کردن به دستورات آن و همچنین مسلک و طریقت خود قرار دادن عنوان کرد.

وی گفت: در این صورت بهره مندی از قرآن می‌تواند موجب سعادت ما شود.

صمدی همچنین افزود: به عنوان مبشرین قرآن میشود در جهت مصلحت جامعه در کل دنیا قدم برداشت.

سید مسعود وخشوری: قرآن سوزی توسط دشمنان برای ما مسلمانان موضوعی جدید و غریب نیست

سید مسعود وخشوری از علمای اهل سنت جنوب فارس هم گفت: دیر زمانی است که دشمنان اسلام به شکل های مختلف کینه های درونی خود را آشکار می کنند.

وی افزود: آن کس که باید مورد سوال قرار گیرد که چرا چنین حوادثی رخ می دهد این خود این عاجزان هستند که به مقدسات و شعائر دینی دیگران توهین می کنند.

وی گفت: این در حالی بوده که قرآن کریم به عنوان کتاب آسمانی مسلمانان ما را به چیزی جز این دستور داده و توهین به مقدسات دیگران را از ما منع کرده است.

وخشوری اظهار داشت: شاید برخی از روی جهالت و نادانی این قضیه را به آزادی بیان ربط دهند در عین حالی که بین قرآن سوزی و آزادی بیان هیچگونه ربطی وجود ندارد.

وی اذعان کرد: ما مسلمانان همیشه مردم را به آرامش و احترام متقابل دعوت کرده و می‌کنیم و از همین تریبون مسلمانان را به حفظ آرامش دعوت می‌کنیم.

وی گفت: این اقدام نشان از نادانی، عدم شناخت و جهالت است و ما می‌بایست قرآن را به میان مردم ببریم و به آنها بشناسانیم؛  قرآنی با آنها برخورد کنیم و زندگی قرآنی داشته باشیم تا آنها نیز قرآن را در ما ببینند و قرآن را در ما بشناسند، باشد که بعد از این دیگر شاهد این چنین فجایع و بی ادبی هایی نباشیم.

شیخ محمدصالح انصاری: کشورهای اسلامی در مقابل عمل زشت قرآن سوزی بایستند

شیخ محمدصالح انصاری از دیگر علمای اهل سنت جتوب فارس نیز گفت: قرآن مجید کلام خداست و کتاب آسمانی و مقدس ما مسلمانان است کتابی که پیام آور صلح و آشتی است.

وی افزود: قران کتاب آشتی برای همه جهانیان است و قطعا مسلمانان جهان بیش از یک میلیارد و نیم مسلمان اجازه نخواهند داد فرد یا حکومتی به هر بهانه ای مقدسات شان را مورد توهین و اهانت قرار بدهند به خصوص که این قضیه زشت و غیر انسانی می تواند سبب عداوت و دشمنی در بین مسلمانان و دیگر ملت ها گردد.

وی گفت: لذا ما کشور های اروپایی به خصوص سوئد را به عقلانیت فرا می خوانیم که با همه عقلانیت شان در مقابل این چنین اعمال زشت و غیر انسانی بایستند و اجازه ندهند هر فرد نا بخردی مقدسات امت اسلام را مورد توهین و اهانت قرار بدهند.

انصاری تاکید کرد: همچنین از کشورهای اسلامی این درخواست را داریم که با همه قاطعیت شان در مقابل این عمل زشت بایستند و این عمل زشت را محکوم کنند و کشور های اروپایی به خصوص سوئد را هشدار دهند که در صورت تکرار چنین عملکرد زشتی آنان نیز موضع سختی اتخاذ خواهند کرد./فارس

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن