اهل سنت ایرانشخصیت ها و گروه ها

علمای اهل سنت: وحدت اسلامی راهکار حل مساله فلسطین

آوای سنت: جمعی از علمای اهل سنت مبارزه با رژیم صهیونیستی با اتکا به فرمایشات قرآن کریم را مورد تاکید قرار دادند.

به گزارش آوای سنت، مولانا عبدالکریم علی بائی امام جمعه شهر مشهد ریزه ضمن محکوم کردن حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، خواستار وحدت امت اسلامی در قضیه فلسطین شد و گفت:

امروز در حالی که همه ملت های کفر در مقابل اسلام یکدست و متحد هستند، ما مسلمانان چرا نمی توانیم در دفاع از ارزش‌های اسلام و مسلمین در مقابل دشمن در یک صف و در کنار هم بایستیم.
چرا از جهان اسلام، حکومت های اسلامی و بخصوص کشورهای عربی در مقابل حرکات جنایتکارانه اسرائیل حرکتی عملیاتی شاهد نیستیم!؟ تا کی باید شاهد فرو ریختن خانه‌های مردم فلسطین بر سر فرزندان آن دیار باشیم؟!

وی ادامه داد: تا به کی باید شاهد فریادها و فغان های کودکان و اطفال معصومی باشیم که تنها گناه آنها تولد در آن منطقه است!؟ تا به کی باید شاهد پایمال شدن قدرت و تمدن اسلامی در سرزمین شام مهبط انبیاء، باشیم؟!
درد ما از این است که نتوانستیم در مقابل دشمن ایستادگی کنیم و از ناموس اسلامی خود دفاع کنیم و از سوی دیگر شاهد توافقنامه های ننگین عادی سازی روابط با رژیم ظالم و کودک کش اسرائیل توسط بعضی کشورهای اسلامی هستیم.

شیخ یوسف جمالی استاد اهل سنت حوزه و دانشگاه نیز با بیان این مطلب که امت اسلامی باید بیزاری خود را از اقدامات رژیم صهیونیستی اعلام کند، اظهار داشت: فشاری که دولت غاصب صهیونیستی بر مردم مظلوم فلسطین وارد می‌کند، شرایط سخت و دشواری را بر اهل قدس تحمیل کرده است از این رو می‌طلبد امت اسلامی یک بار دیگر بیزاری خود را نسبت به اقدامات وحشیانه این رژیم منحوس اعلام کرده و در برابر ظلم و ستمی که در سایه سکوت مجامع حقوق بشری و با نظارت سردمداران کفر در سرزمین‌های اشغالی در حال رخ دادن است فریاد بر آورند.

شیخ جمالی افزود: به صورت علنی به قبله نخست مسلمانان توهین می‌شود و در این میان بسیاری در برابر این جسارت و اهانت سکوت پیشه کردا اند. از مسلمانان و جوامع اسلامی انتظار است به هر صورتی که می‌توانند خشم و انزجار خود را نسبت به رفتار‌های وحشیانه و ظالمانه ابراز کنند.

مولانا محمد عثمان قلندرزهی امام جمعه اهل سنت خاش جهاد مسلمانان در در مقابل صهیونیست ها را فرض دانست و تاکید کرد: مبارزان فلسطینی برای دفع شر و فتنه می جنگد تا فتنه‌ی شرک، کفر، الحاد و بی دینی در سرزمین شان باقی نماند. جمیع فساد اعتقادی و عملی از باید روی زمین برداشته شود تا انسان ها تنها عبادت خالق یکتا را عبادت کنند.
بنابراین امر خداوند در هر زمان و مکان باید جاری باشد تا فاسدین و متجاوزین جلویشان گرفته شود. شاهد هستیم که در فلسطین صهیونست ها مانع نمازگزاران از نماز خواندن در مسجد الاقصی شده و به مسجد و مسلمانان توهین می کنند.

این عالم اهل سنت خاطر نشان ساخت: واجب و فرض است که مسلمانان در مقابل صهیونیست ها ایستادگی کرده و با آنها بجنگند تا سرزمین فلسطین از وجود پلیدی ها یشان پاک شود، زیرا خداوند آنها را در قرآن بر پیشانی شان مهر پستی، ذلت و خاری زده است.
صهیونیست ها اجازه حکم روایی بر روی زمین را ندارند و حکومت روایی آنها خلاف نص قرآن است. لذا آنها این حق و جایگاه را در زمین ندارند، بلکه جایگاه حکم رانی و حکومت داری فقط برای امت اسلام می باشد.

مولوی عبدالحکیم عثمانی مدرس حوزه علمیه دارالعلوم زاهدان هم با بیان اینکه قیام های مسلمین در برابر دین ستیزی همیشه سبب تحقق وعده های الهی می گردد، یادآور شد: قیام ابوبکر صدیق رضی الله در برابر مرتدین و پیامبران دروغین که ایشان همه اینها را از بین برد و دین الهی را دوباره به اوج رساند.

هجوم مغولان که مانند طوفان همه چیز را نابود کردند. لیکن خداوند متعال بعد ۵۰ سال از آنها بهترین داعیان و خدمتگزاران را برای دین ساخت.
تهاجم گسترده اروپاییان، تحت عنوان جنگ های صلیبی که بیت المقدس را از دست مسلمانان خارج ساختند که با قیام سلطان صلاح الدین ایوبی درباره بیت‌المقدس به آغوش مسلمین بازگشت.

وی عنوان نمود: پس می توان نتیجه گرفت زمانی مسلمانان پیروز می شوند و کفار شکست می خورند که مؤمن واقعی باشیم.
البته توکل، صدق، آمادگی برای نصرت و … نیز برای تحقق وعده های الهی مهم هستند، اما ایمان شرط اصلی پیروزی است.

در قرآن کریم آیات زیادی درباره پیروزی مسلمانان آمده است. خداوند متعال در قرآن می‌فرماید، خلافت و پادشاهی مؤمنان در زمین وعده خداوند است. حزب الله همیشه پیروز است، زیرا همواره در حفاظت و امنیت هستند، پس در وجود وعده ها هیج شکی وجود ندارد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن