اهل سنت ایرانعمومی

علمای اهل سنت و سران طوایف سیستان و بلوچستان: حادثه تروریستی کرمان نشانه حقارت دشمنان و هراس از زائران حاج قاسم است

آوای سنت : علمای اهل سنت و سران طوایف سیستان و بلوچستان ضمن محکومیت شدید حادثه تروریستی در مسیر گلزار شهدای استان کرمان خواستار شناسایی و اشد مجازات عاملان این جنایت ددمنشانه شده و گفتند: این اقدام نشانه حقارت دشمنان و هراس از زائران حاج قاسم است.

جنایت هولناک تروریستی کرمان که باعث شهادت عاشقان سردار دل‌ها و رهروان فاطمی شد، بار دیگر استقامت مردم و خباثت دشمنان انقلاب را آشکار کرد.

تروریست‌های کوردل که اذنابِ مستکبران هستند، پس از شکست و هزیمت در ناامن‌سازی کشور در توطئه‌های مختلف، تمام همت خود را معطوف به انتقام گرفتن از مردمان متدیّن ایران اسلامی کرده‌اند؛ این سیاه‌دلان قسی‌القلب و اربابان آدم‌کش آن‌ها از حاج قاسم و شهیدان و مجاهدان محور مقاومت کینه و حقد عمیق دارند حتی از برگزاری مراسم سالگرد شهادت او هم واهمه دارند.

واهمه دشمنان از مکتب سلیمانی و عاشقان کوی سردار دل‌ها در حالی دشمنان را مایوس کرده که دست به اقدامات تروریستی متعدد برای رسیدن به اهداف شوم خود می‌کنند اما کورخوانده و باید بدانند ملت ایران هیچگاه بواسطه این دست تحرکات مذبوحانه از آرمان‌های مقدس خود و عشق ورزیدن به مسیر و راه نورانی شهدا و حاج قاسم، دست نخواهد کشید و با هر قطره خون شهدا، درخت‌اندیشه حاج قاسم سلیمانی تناورتر می‌شود.

تداوم راه شهید سلیمانی در مبارزه بی‌امان با تروریسم

امام جمعه اهل‌سنت میرجاوه در سیستان و بلوچستان ضمن محکومیت حادثه تروریستی در مسیر گلزار شهدای کرمان آن هم شهادت و مجروح شدن شماری از زائران مرقد حاج قاسم در چهارمین سالگرد شهادت وی، بیان کرد: این حادثه تروریستی و هولناک قلب ملت بزرگ ایران را به درد آورد.

مولوی عبدالرحیم ریگیان پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه دشمنان از مقاومت جهان اسلام در مقابل جبهه کفر که برگرفته از مکتب سلیمانی است عصبانی بوده، افزود: این حادثه تروریستی جنایتکارانه، نشانگر قساوت و ددمنشی دشمنان کوردل انقلاب و مزدوران استکبار جهانی در برابر عزت، ‌ایمان و عظمت مردم انقلابی ایران اسلامی است.

وی شناسایی و اشد مجازات برای عاملان حادثه تروریستی کرمان را خواستار شد و ادامه داد: این حادثه نشان داد که راه شهید سلیمانی در مبارزه بی‌امان با تروریسم، مسیر درستی بوده و با قوت ادامه خواهد یافت.

به گفته امام جمعه اهل‌سنت میرجاوه در سیستان و بلوچستان؛ دشمن امروز از اسم شهید سلیمانی بیشتر از شخصیت حقیقی حاج قاسم واهمه دارد چرا که هزاران سلیمانی در این مسیر با سیره این قهرمان بین‌المللی رشد کرده و در میدان هستند.

ترس دشمنان از مکتب شهید سلیمانی و زائران مرقد سردار دل‌ها

یکی از علمای اهل سنت زاهدن بیان کرد: روز گذشته به عنوان یک زائر اهل سنت نائب الزیاره مزار سردار دل‌ها برای عرض ارادت به شهید حاج قاسم سلیمانی بودیم که در مسیر برگشت خبر تلخ و ناگوار مبنی بر انجام ۲ اقدام تروریستی در مسیر گلزار شهدای کرمان بغضی در گلویمان نهفت که لایق شهادت در این مسیر نبودیم.

مولوی یوسف گرگیچ در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا ضمن محکومیت این اقدام ددمنشأنه توسط عده‌ای کوردل و تروریست، افزود: بار دیگر دست پلید کوردلان از آستین ذلت بیرون آمد و این بار در چهارمین سالگرد شهادت اسطوره و اسوه ایثار و مقاومت سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی، با خباثت هر چه تمام تعدادی از هموطنان مسلمان را اعم از زن و مرد، کودک و جوان را به خاک و خون کشید.

وی خطاب به جیره خواران استکبار جهانی با بیان اینکه راه و مکتب شهید سلیمانی در جبهه مقاومت ادامه دارد، گفت: دشمنان در رأس آن‌ها آمریکا و اسرائیل امروز نه تنها از اسم و مکتب شهید سلیمانی واهمه و هراس دارند بلکه از زائران مرقد سردار دل‌ها هم می‌ترسند چرا که این حضور گسترده نشان از عشق، اراداتت و ولایت‌پذیری مردم داشته و این مهم آبی بر خشم کینه و توطئه‌های ایادی استکبار است.

این عالم اهل سنت اظهار کرد: بی‏ شک عاملان و آمران این اقدام بزدلانه به زودی به دست نیروهای توانای امنیتی و انتظامی شناسایی و به سزای عمل شنیع خود خواهند رسید.

وی تأکید کرد: دشمنان بدانند که این‏گونه اقدامات هرگز نمی‌‏ تواند خللی در عزم و اراده آهنین ملت ایران در دفاع از آرمان‏‌های اسلامی به ‏وجود آورد و آن‌ها مصمم ‏تر از گذشته تا خشکاندن ریشه ‏‌های ترور و خشونت در میدان مبارزه با دشمنان عزت و اقتدار ایران و اسلامی حضور خواهند داشت.

مولوی گرگیچ افزود: همه مردم شیعه و سنی حاج قاسم را از صمیم قلب دوست دارند و مکتب سلیمانی در جان و دل‌هایمان جای دارد، مکتبی که قوی بوده و هر روز قوی‌تر خواهد شد و تا قیام قیامت خون این شهدا ادامه دهنده این مسیر توسط نسل‌های آینده است و روسیاهی و ناکامی برای دشمنان دارد.

تقویت وحدت مردم ایران و جبهه مقاومت

سرطایفه ایل بزرگ گمشادزهی ضمن محکومیت حادثه تروریستی در مسیر گلزار شهدای کرمان، بیان کرد: بار دیگر چهره زشت و کریه دشمنان قسم خورده ایران و اسلام و ایادی منحرف از اسلام ناب محمدی به خون فرزندان این ملت آغشته شد و چهره پلید خود را نمایان‌تر ساخت.

حاج حمید گمشادزهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این حمله تروریستی در سالروز شهادت سردار سلیمانی، نشانه درماندگی، زبونی، کوچکی و حقارت دشمنان و صهیونیست‌های جنایتکار است که حتی از زائران سردار شهید حاج قاسم سلیمانی هراس دارند.

وی با بیان اینکه شهید حاج قاسم سلیمانی نماد مقاومت بود، ادامه داد: حمله ددمنشأنه در محدوده گلزار شهدای کرمان وحدت مردم ایران و جبهه مقاومت را استحکام خواهد بخشید و هیچ گاه دشمنان این مرز و بوم و ایادی آن‌ها به اهداف پلید خود نخواهند رسید.

سرطایفه ایل بزرگ گمشادزهی اظهار کرد: ما ملت شهادت هستیم و با تمام توان خود از آرمان‌های مقدس نظام اسلامی دفاع می‌کنیم، تحرکات دشمنان نمی‌تواند خللی در عزم و اراده ملت در راه تحقق آرمان‌های مقدس اسلام وارد کند.

درخواست اشد مجازات برای عاملان حادثه تروریستی کرمان

امام جمعه اهل سنت خاش سیستان و بلوچستان گفت: حادثه تروریستی کرمان که در چهارمین سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی رخ داد بسیار تکان دهنده و دردآور است.

مولوی محمدعلی شهنوازی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این حادثه تروریستی از نگاه انسانی، اخلاقی، اسلامی، شرعی و دینی محکوم بوده و از آن به عنوان یک فاجعه هولناک و غیرانسانی یاد می‌کنیم چرا که در این حادثه فجیع ۱۰‌ها تن از کودکان، زنان، افراد پیر و جوان به صورت بیگناه و بدون هیچ گونه جرمی به شهادت رسیده و یا مجروح شده‌اند.

وی اظهارکرد: در هیچ دین و آیینی کشتار انسان‌ها جایز نبوده، بنابراین این حادثه تروریستی در راستای تأمین اهداف جنایتکاران صهیونیستی و سران آمریکایی به وقوع پیوسته و دل تمام مردم شیعه و سنی، فارس و بلوچ و قومیت‌های مختلف ایرانی از این حادثه محزون است‌.

امام جمعه اهل سنت خاش تأکید کرد: انتظار همه ما و خانواده‌های داغدیده و مجروحان این است که عاملان این حادثه هر چه سریعتر شناسایی، دستگیر و به مجازات برسند.

حادثه تروریستی کرمان اوج زبونی و کینه جویی دشمنان

سرطایفه نارویی ضمن محکومیت حادثه تروریستی در مسیر گلزار شهدای کرمان، بیان کرد: در چهارمین سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، بار دیگر دست‌های خبیث عُمّال استکبار جنایت دیگری را رقم زدند و با ۲ انفجار تروریستی در مسیر زائران آن شهید در گلزار شهدای کرمان، جمعی از هموطنان را به شهادت رساندند.

سردار یوسف خان نارویی افزود: به طور حتم چنین حرکت‌های شقاوت‌آمیز و ظالمانه، حاکی از زبونی دشمن غدّار و ناامیدی از مقابله رو در رو با فرزندان غیور ملت است.

وی گفت: انتظار همه ما و خانواده‌های داغدیده و مجروحان این است که عاملان این حادثه هر چه سریعتر شناسایی و به مجازات شوند.

حاج قاسم، نماد مقاومت و مجاهدت

سرطایفه نوحانی ضمن محکومیت حادثه تروریستی در استان کرمان، افزود: وقوع حادثه تلخ و اندوه‌بار حمله تروریستی و شهادت جمعی از هم‌وطنان به دست تروریست‌های ددمنش، در آستانه گرامیداشت سالگرد عروج سردار دل‌ها حاج‌قاسم سلیمانی، باعث تألم و تأثر فراوان شد.

حاج مرادبخش شه بخش بیان کرد: این حمله بزدلانه به مردم عادی بی‌گناه در مسیر گلزار شهدای کرمان بار دیگر فرومایگی و رذالت دشمنان ملت ایران را آشکارتر از پیش ساخت.

سرطایفه نوحانی گفت: ایادی استکبار و رژیم غاصب صهیونیستی، پس از روسیاهی در طراحی و اجرای پروژه ناامن‌سازی ایران اسلامی، همه تلاش خود را برای کینه‌توزی علیه مردم صبور و مقاوم ایران به کار گرفتند، این تروریست‌های اجاره‌ای و اربابان آدم‌کش آن‌ها از مردم نستوه ایران و حاج‌قاسم سلیمانی به‌عنوان نماد مقاومت و مجاهدت این ملت شریف پاسخ‌های دندان‌شکنی گرفته بودند به‌گونه‌ای که از برگزاری مراسم سالگرد شهادت او هم هراس داشتند و آن را به خاک و خون کشیدند.

وی تأکید کرد: بی‌گمان، آمران و عاملان این جنایت به‌زودی سزای این حرکت مذبوحانه را خواهند دید.

لزوم برخورد قاطع با عاملان حادثه تروریستی کرمان

یکی از سران طوایف سیستان و بلوچستان خواستار شناسایی، دستگیری و مجازات عوامل خرابکار و مزدوران دشمن در حادثه تروریستی استان کرمان شد و گفت: مجروح شدن و شهادت شماری از هموطنان در حاشیه مراسم سالگرد سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی توسط افراد تروریست به شدت محکوم است.

سردار محمد شاهوزهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا ضمن تسلیت شهادت شماری از هموطنان در پی اقدام تروریستی در حاشیه برگزاری چهارمین سالگرد سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، بیان کرد: این اقدام خونبار و دردناک که منجر به شهادت و مجروح شدن شماری از هموطنان در مراسم باشکوه سالگرد سردار دلها شد، قلب تمام مردم سیستان و بلوچستان و ایران را جریحه دار کرده است و ما ضمن محکوم کردن این حادثه فجیع، خواستار شناسایی، دستگیری و مجازات عوامل خرابکار و مزدوران دشمن هستیم.

وی افزود: ملت بزرگ ایران تاکنون چندین هزار شهید را تقدیم راه اسلام، انقلاب و میهن کرده اند و همچنان در این مسیر حرکت می کنند و گرچه داغدار عزیزان از دست رفته خود هستند، اما در دام پلید دشمنان گرفتار نشده و انتقامی سخت از دشمنان خواهند گرفت.

سرطایفه شاهوزهی گفت: تمام مردم بلوچ و اهل سنت از حادثه تروریستی استان کرمان در نگرانی و پریشانی به سر برده و با خانواده های داغدیده همدردی می کنند.

وی تاکید کرد: امیدواریم عوامل این حادثه غمبار هر چه سریع‌تر شناسایی، دستگیر و به مجازات برسند.

این سرطایفه ادامه داد: شهید حاج قاسم فاتح قلوب میلیون‌ها مردم در کشور و خارج از مرزها است و همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند دشمن از نام حاج قاسم بیشتر از زنده بودن این فرمانده دلاور ترس و واهمه دارد و از اینکه میلیون‌ها سلیمانی ادامه دهنده راه و مکتب سلیمانی هستند بیش از پیش می‌ترسد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن