اهل سنت ایرانعمومی

علما ستون های عقیدتی جامعه هستند

نقش بی بدیل علمای دین در حفظ دین

آوای سنت : نویسنده و عالم اهل سنت افغان تاکید کرد :شخصیت های علمی جزو نعمت های الهی هستند.

به گزارش خبرنگار آوای سنت عبید الله ملازهی گفت: علما معرفت خداوند متعال را به دست آورده اند به همین خاطر نسبت به دیگران داری جایگاه رفیع هستند.علماء تلاش می کنند تا با قلم و زبان درخت توحید را در قلوب مردم آبیاری و به ثمر برسانند و از این طریق مردم را از فتنه های الحاد، بی دینی، شرک، بدعت،خرافات و همچنین از تهاجم فرهنگ و رسوم مذاهب باطله ی دیگر حفاظت نمایند.

وی افزود: علما همچنین می کوشند تا انسان ها را از غرق شدن درمنجلاب شهوات و شبهات و تبلیغات مسموم دشمنان رهایی بخشند.زیرا آنها مومنین واقعی هستند که اوامر، نواهی و به طور کلی احکام دینی را فرا گرفته و به بندگان خداوند متعال انتقال می دهند. ضمن اینکه علما، مومنین را با احکام الهی آشنا می سازند. این بزرگ ترین امانت است که آنها به دوش گرفته اند. به همین خاطر علما بزرگترین نعمت الهی هستند.

مولوی ملازهی در ادامه علما را محافظان دین مبین اسلام خواند و گفت: رسول خدا صلی الله علیه و سلم در خصوص علمای واقعی می فرماید،خالق یکتا  در هر برهه ای از زمان، بعد ازسلف صالحین کسانی را ازعلمای منصف و معتدل پدید می آورد که علوم دینی را فرا گرفته باشند و آنها را از تحریف غالیان و اهل باطل و تأویل جاهلان و بیخردان محافظت می نماید.

آنچه که از مطالعه قرآن کریم و احادیث نبوی شریف وسیرت نبوی واضح وروشن می شود ترور و قتل شخصیت های بزرگ اسلامی سابقه دیرینه ای دارد.زیرا اهل حق در مقابل گروه باطل قیام کرده و ضمن دعوت گروه باطل به سوی حق، آفکار منسوخ شان را مورد نقد و بررسی شرعی قرار داده اند.

این نویسنده اهل سنت افغان یاد آور شد: گروه باطل غالبا در نبرد با اهل حق شکست خورده و ناچارا دست به اقدامات زشت از قبیل ترور،تهدید، قتل و سایر موارد زده اند.اگر نگاهی به داستان های قرآن کریم و احادیث نبوی صلی الله علیه و سلم  داشته باشیم می بینیم که هرگاه اهل باطل در مقابل حق دچار شکست شده اند،یا اهل حق را تهدید به شکنجه و قتل نموده و یا فورا وی را به شهادت رسانده اند.چنانکه در قصه فرعون و حضرت موسی علیه السلام آمده است،زمانی که فرعون نتوانست به سوالات حضرت موسی علیه السلام پاسخ قانع کننده دهد،آن حضرت را تهدید به شکنجه و قتل نمود.

مولوی ملازهی اظهار داشت: حاسدین و دشمنان عصر فعلی وقتی می بینند که اهل حق و علمای واقعی  روز به روز پیشرفت چشمگیر کرده و محبت شان در قلوب مومنین زیاد می شود به غیظ وغصه درآمده و دست به اقدامات شوم می زنند. همین کینه ، بغض، حسد ، بخل انسان های بدبخت سبب می شود که سرانجام راهی جز جهنم پیدا نکنند. در طول تاریخ دشمنان علمای راستین دین اسلام همواره خواسته اند که  جمله ایشان  را از بین ببرند؛ اما از آنجا که خداوند متعال خود حافظ  و نگهبان بزرگان و شخصیت های علمی مسلمان می باشد، دشمنان علما و دین اسلام را خوار و ذیل می کند و آنها را در مسیر اهدف شوم شان کامیاب نمی گرداند.

عبیدالله ملازهی ،فعال رسانه ای افغانستانی

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن