اهل سنت ایرانشخصیت ها و گروه ها

عید قربان نماد انسجام و وحدت جهان اسلام است

آوای سنت : امام جمعه شهرستان بانه گفت: اجتماع عظیم عیدقربان در حج یک اجتماع بزرگ با ویژگی انسجام و وحدت مثال‌زدنی است.

ماموستا عبدالرحمن خدایی، عالم برجسته اهل‌سنت در طی گفت‌وگویی در بانه ضمن تبریک فرارسیدن عید قربان به همه مسلمانان، اظهار داشت: عید قربان عید وحدت برادری و ایثار در نزد مسلمین است.

وی گفت: عید قربان به مانند سایر اعیاد اسلامی برای همه مسلمانان سرشار از درس‌های بزرگی است که وحدت و ایثار و از خود گذشتگی تنها بخش کوچکی از این درس‌ها است.

امام جمعه شهرستان بانه با بیان اینکه اجتماع عظیم عیدقربان در حج یک اجتماع بزرگ با ویژگی انسجام و وحدت مثال‌زدنی است، افزود: در این روز انسان به نوعی نفس خود را قربانی می‌کند و از خودخواهی به دیگر خواهی می‌رسد، بنابراین عید قربان برای مسلمین از جایگاه بسیار رفیعی برخوردار است.

وی تصریح کرد: همانطوری که ما از عید قربان درس‌های زیادی برای زندگی می‌گیریم باید جایگاه و شأن این روز بزرگ را در زندگی خود عملی سازیم تا آینده‌ای نیک و آخرتی با فرجام خوش داشته باشیم.

ماموستا خدایی با ذکر اینکه اعیاد اسلامی از مشترکات مسلمین است، یادآور شد: با استفاده از این اعیاد می‌توان به برادری و وحدتی که مد نظر قرآن و رسول خدا است به راحتی برسیم، بنابراین تکریم اعیادی همانند قربان یک وظیفه شرعی و دینی برای همه ما است.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن