اهل سنت ایرانشخصیت ها و گروه ها

فاصله گرفتن از دین و سنت عامل ضعف دنیای اسلام

آوای سنت: استاد شاخص اهل سنت جنوب کشور، فاصله گرفتن مسلمین از دین و روش سنت را زمینه ساز حاکمیت دوباره یهود و نصاری بر بیت المقدس دانست.

به گزارش آوای سنت، دکتر شیخ محمد حسین محمدی طی سخنانی در پاسخ به پیرامون جایگاه بیت المقدس در دنیای اسلام بر طبق آموزه های الهی و سنت نبی مکرم صلی الله علیه وآله وسلم با استناد به آیاتی از سوره مبارکه اسرا گفت: اولین ارتباط مکه مکرمه به عنوان قلبه آخر مسلمین در صدر اسلام با بیت المقدس تا مادامی که قبله اول به حساب می آمد، ارتباطی خدایی می باشد. سفر معراج آن حضرت بیانگر چنین ارتباط و استحکام بوده است، زیرا می دانیم که در قدرت باریتعالی این امکان وجود داشت که آن حضرت مستقیما از مکه به معراج سفر کند و نیازی به عزیمت ایشان به بیت المقدس نبود، اما حکمت الهی بر این قرار داده شد که سفر نبی مکرم به معراج در ادامه سفر به بیت المقدس صورت بگیرد، لذا نتیجه می گیریم که این دو مسجد با یکدیگر دارای ارتباط مستقیم بوده و از لحاظ عقیدتی جایگاه خاصی در میان مسلمین داشته و دارند. همچنین محل بعثت اکثرا انبیا بنی اسرائیل در بیت المقدس مقرر شده است.

شیخ محمدی در اهمیت جایگاه مسجدالاقصی از کلام رسول خدا، اظهار داشت: هیچ یک امت از لحاظ دینی و عقیدتی حق ندارد مسجد خویش را فقط برای ادای نمازی در مسجدی دیگر ترک کند، مگر در سه مسجد که آنها، مسجد الحرام، مسجد النبی و مسجدالاقصی می باشند. البته همان طور که در این بیان اشاره گردید، هدف از ترک محل تنها به جهت نماز خواندن در مسجدی غیر از مساجد یاد شده است و بر انسان مسلمان خواندن نماز در مساجد اطراف طی طول سفر جایز می باشد.

معاون اجتماعی مجتمع دینی اهل سنت و جماعت، اقدامات رسول گرامی امت جهت رهایی مسجدلاقصی از قلمرو مسیحیت و قرار گرفتن در زیر پرچم اسلام را اعزام سپاهیانی در سال پنجم، هفتم و نهم هجری به سوی مسجدالاقصی عنوان کرد و اظهار داشت: در آخرین مرحله، لشکری به فرماندهی اسامه بن زید رضی الله عنه برای فتح شام به حرکت در آمد که در ابتدای راه، رحلت آن حضرت باعث شد تا لشکر تغییر ماموریت داده و به سمت مبدا بازگردند. لذا در زمان حضرت ابوبکر صدیق پس از قلع و قمع مرتدین، لشکر حضرت اسامه را روانه شام شد و با کسب پیروزی های بسیار به مدینه مراحعت نمود.

نهایتا در زمان حضرت عمر رضی الله عنه، بیت المقدس فتح شده و کلید دروازه های این شهر با خروج یهودیان و مسیحیان ساکن به دست سپاهیان اسلام رسید.

شیخ محمدی، فاصله گرفتن مسلمین از دین و روش سنت در سنوات بعدی را زمینه ساز حاکمیت دوباره یهود و نصاری بر بیت المقدس دانست و افزود: رشادت های مجاهدین اسلام همچون محمود و عماد الدین زنگی و صلاح الدین ایوبی سبب شد تا در سال پانصد و هشتاد هجری، بیت المقدس به دایره اسلام بازگردانده شود. همه این رشادت ها بیانگر آن است که این شهر دارای ارزش و اهمیت خاصی در میان دنیای اسلام می باشد. شهری که به محل دعوت بهترین انبیاء از حضرت ابراهیم تا یعقوب و اسحاق، داود و سلیمان علیهم السلام شهرت دارد.

زمانی که مسیحیت در بیت المقدس حاکم شد، آنها فقط در یکروز هفتاد هزار مسلمان و تعدادی از یهودیان ساکن را قتل و عام کردند. سپس یهود از هفتاد سال پیش این سرزمین را به اشغال خود در آورده و طی این مدت طولانی دائما رویه جرم و جنایت را در پیش گرفته است. سازمان ملل، حقوق بشر، کشورهای کفر و تعداد زیادی از سران ممالک اسلامی جنایت های یهود طی بیش از نیم قرن در فلسطین و غزه را نادیده گرفته اند. غربی ها که دین را فقط در انسانیت می دانند، باید به یاری ملتی بشتابند که در یک باریکه کوچک سکنی گزیده اند.

این استاد شاخص اهل سنت جنوب کشور، وضعیت جنایت صورت گرفته در غزه را بسیار فراتر از جنگ های مشابه در سایر اقصی نقاط توصیف کرد و متذکر شد: صهیونیست، ساکنان غزه را از هر امکانی محروم کرده است. در عین حال سران اروپایی در کنار اسرائیل ایستاده اند، پس تنها انسان های پست می توانند از ظالم دفاع کنند. امروز وظیفه دینی و انسانی ما حکم می کند که به کمک برادران جنگ زده خود برخواسته و در حق ایشان به درگاه خدای متعال دعا کنیم. دولت های اسلامی وظیفه دارند تا برای فلسطین قدم های نظامی بردارند. مردمی که به نمایندگی از کل دنیای اسلام مشغول جهاد با اشغالگری هستند و دول کفر با تمام قوا و نیرو در برابر اسلام ایستاده اند تا مسلمانان را نابود نمایند. در نمازها از باریتعالی بخواهیم تا جهان اسلام را به سمت بیداری واقعی هدایت نماید.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن