اهل سنت ایرانمذاهب و خطبه ها

فلسفه حجاب در اسلام؛ محافظت از جایگاه رفیع بانوی مسلمان است

آوای سنت : امام جمعه «مله دزگه ذهاب» گفت: حکمت و فلسفه حجاب در دین مبین اسلام محافظت و مصنوعیت از شئونات بانوان است.

ماموستا ملامحمد شادابی در سخنانی ضمن تبریک هفته حجاب و عفاف اظهار داشت: عفاف و حجاب در دین اسلام موضوع بسیار با اهمیتی هم برای زنان و هم برای این است که حد و مرز آن مشخص است.

امام جمعه «مله دزگه ذهاب» گفت: در سوره‌ها و آیات قرآن کریم به ویِژه در سوره مبارکه نور و نساء به صورت دقیق و کاملا واضح بحث حجاب و عفاف برای مسلمین مطرح شده است.

این عالم اهل سنت با اشاره به اینکه حجاب امری بدیهی و ثابت شده در ادیان الهی است، افزود: در سیره و سنت رسول الله (ص)، صالحان، گذشتگان و اهل بیت علیهم السلام، حجاب اثبات و رعایت آن بر همگان واجب شده است.

ماموستا شادابی عنوان داشت: هر انسانی که خود را مسلمان بداند و قائل به اسلام و کلمه شهادتین باشد باید تسلیم دستورات خداوند بزرگ باشد.

جمعه «مله دزگه ذهاب» در ادامه سخنان خود یاداور شد: مسلمانان به ویژه بانوان و دختران اگر ایمان در قلب و قائل به لا اله الا الله باشند بی گمان فرضیه حجاب و عفاف را مانند دیگر فرائض دینی مهم می دانند چرا که این احکام بر زنان واجب است.

وی گفت: در قانون جمهوری اسلامی ایران موضوع حجاب و عفاف برای زنان تعریف شده و این مهم تحت عنوان حقوق شهروندی است و با توجه به اینکه کشورمان یک کشور اسلامی است و مجری قانون قرآن و سنت پیامبر (ص) و ائمه اطهار علیهم السلام است باید دستورات اسلام را مدنظر و اجرا کنیم و ضروری است به آن پایبند باشیم.

امام جمعه «مله دزگه ذهاب» گفت: پایه های هر کشوری بر مبنای بحث اخلاق و پاکی است بنابراین اگر کشوری به سوی پاکی برود قطعا موفق تر خواهد بود.

وی در ادامه سخنان خود بیان کرد: حکمت و فلسفه حجاب در دین مبین اسلام محافظت و مصنوعیت از شئونات بانوان است، امروز نیز کشورهایی که برای دفاع از حقوق زنان صحبت های را به میان می آورند طبق تجربه شعاری بیش نبوده چرا که زنان آن کشورها از حقوق اولیه و انسانی خود محروم هستند.

امام جمعه «مله دزگه ذهاب» اظهار کرد: در تمدن غرب زنان را مانند کالایی می‌بینند که در نظام جمهوری اسلامی این نگاه به زنان ممنوع است چرا که زنان در اسلام از جایگاه والا و ارزشمندی برخوردار است.

ماموستا شادابی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: امروز باید در کشورهای اسلامی از حریم ها خانواده ها به ویژه موضوع مهم حجاب و عفاف به خوبی حفاظت شود و اجازه ندهیم که توسط دین خدا به این اصول و بدیهات  بی احترامی صورت بگیرد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن