اهل سنت ایرانمذاهب و خطبه ها

قرآن کریم ، نور و شفا و رحمت برای همه انسان ‌ها است

آوای سنت: مدیر مدرسه علوم دینی توحیدیه بخش کهیر، قرآن کریم را کتاب نور، رحمت و شفا برای همه انسان های روی زمین دانست.

به گزارش آوای سنت، مولانا نواب حوت طی سخنانی با اشاره به توهین های انجام شده در کشورهای غربی و از جمله سوئد در ایام ذی الحجه و محرم، مجموعه محتوای کتاب آسمانی مسلمانان را کلام حق خواند و گفت: قرآن، انسان ‌ها را به حقانیت دعوت فرا می ‌خواند، زیرا جریانات منحرف همیشه در صدد ترویج عقاید به نفع خودشان هستند. دیروز مشرکان در مقابل اسلام قد علم می کردند و امروز در قامتی دیگر دست به عناد و دشمنی می زنند.

وقتی باطل از خود لجاجت نشان دهد، دست به قرآن‌ سوزی می ‌زند. فردی کوردل از عراق بلند شده و ارتدادش را در میدان عمومی شهر به رخ می کشد. نسخه ‌ای از کلام الهی را برداشته و آن را آتش می ‌زند. فرد مذکور با عمل زشت و زننده خود احساسات نزدیک به دو میلیارد مسلمان را جریحه ‌دار کرد و اکنون باید بداند که قطعا روزی در بلاهای آسمانی و زمینی گرفتار شده و در روز قیامت عذاب سختی را خواهد چشید.

مولانا حوت، واکنش مسلمانان در برابر هتاکان به اسلام و قرآن را اجتناب ناپذیر دانست و اظهار داشت: مسلمانان وظیفه دارند، در برابر بی حرمتی ها قد علم کرده و از حق، شریعت، قرآن و پیامبر اکرم صلی‌ الله‌ علیه وآله‌ وسلم دفاع کنند. قرآن کریم، نور و شفا و رحمت بر همه انسان ‌های روی زمین است و مومنین را به‌ سوی روشنایی و هدایت ارشاد می‌ کند. بدون شک افرادی که توهین و اهانت روا می دارند نسبت‌ به واقعیت و حقیقت کر، کور و لال هستند و از دنیای کفری که در آن دست ‌و پا می‌زنند، برنخواهند گشت.

مدیر مدرسه علوم دینی توحیدیه بخش کهیر در این خصوص یادآور شد: هرگاه مسلمانان در سختی باشند و فشار را از هر طرف متحمل شوند، عرصه را برخود تنگ دیده و از وضعیت موجود نگران و پریشان خواهند شد. در این حال نصرت و یاری خداوند متعال تحقق یافته و جمع مومنین را از گرداب ناامیدی نجات می‌دهد. در مکه رسول خدا مدت مدیدی در فشار و سختی بسر می برد، زیرا اهل قریش علیه ایشان بسیج شده بودند. آن‌گاه باریتعالی به میدان آمد و ایشان را نصرت و یاری کرد.

یکی از نقشه‌ های شوم قریش، ترور آن حضرت صلی ‌الله وآله ‌وسلم بود. قریش صد جوان از قبائل مختلف را گرد هم آورد تا به خانه پیامبر اسلام شبیخون زده و ایشان را به شهادت برسانند. آن‌ حضرت بوسیله وحی از برنامه آنان با خبر شد. علی رضی ‌الله‌ عنه را بر بستر خودشان خواباند و مشتی خاک برداشتند و بر چهره مشرکان پاشیدند و به‌ همراه ابوبکر صدیق رضی الله عنه به‌ سوی مدینه هجرت کرد.

مولانا حوت رسالت خطری نبوی را شامل دعوت به یکتا پرستی و آگاهی بخشی به جامعه درباره مضرات و منکرات توصیف کرد و عنوان نمود: در آغازین ماه های دعوت، متاسفانه مردم مکه تکبر ورزیده و خود را به نافهمی زدند. آنها دعوت حق را نپذیرفته و لذا شروع به اذیت و آزار ایشان کردند. به نبی مسلمین اتهام جنون، ساحری و شاعری بستند. بزرگان قریش در جلسات شان رسالت نبوی را به باد تمسخر و استهزاء گرفتند.

با این حال در مدت کوتاهی مکتب پیامبر و دین اسلام در جهان گسترش یافت و بساط کفر، شرک و خرافات برای همیشه برچیده شد تا پرچم اسلام در دنیا به اهتزاز درآید. امروز عده‌ ای که دست به حرمت ‌شکنی و هتاکی می‌زنند، دشمنان اسلام هستند و چشم دیدن قرآن را ندارند. آنها با بی‌ احترامی به کلام آسمانی قرآن می کوشند تا آلام دنیای اسلام آزرده خاطر شده و با اصطلاح خود می خواهند دین را به چالش بکشند، لیکن هرگز در اهداف خود موفق نخواهند شد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن