اهل سنت ایرانگفتگو و مصاحبه

ماموستا حسینی : حمایت از ملت مظلوم فلسطین وظیفه همه انسانهاست

آوای سنت: امام جماعت مسجد فرمانداری مریوان، همراهی با ملت های مظلوم و حمایت از شعار مبارزه تا آزادی قدس شریف یک وظیفه و تکلیف شرعی برای همه امت عنوان نمود.

به گزارش آوای سنت، ماموستا سید عثمان حسینی در گفتگو با خبرنگار ما، عمل به وحدت کلمه را تنها رمز پیروزی مسلمانان در برابر دشمنان قرآن کریم دانست و گفت: زمانی که رسول گرامی اسلام صلی الله علیه واله وسلم دستور هجرت از مکه به مدینه را داد، سران قریش و طوایف با هر وسیله ای که به عقل می رسید، کوشیدند تا مانع هجرت آن حضرت و اصحاب ایشان شوند، زیرا به وضوح می دانستند که اتحاد میان مسلمین حول مسجد جامع قبا باعث می شود تا قدرت سپاه قرآن چند برابر شده و درهم شکستن مقاومت اسلامی به آسانی امکان پذیر نخواهد بود.

به این ترتیب مسلمانان مکه اعم از فقیر و غنی، خانه و کاشانه خویش را ترک کرده و فرسنگ ها راه پیمودند و اولین پرچم اسلام را بر فراز مدینه به احتزاز در آوردند. پس زمانی که مزدوران قریش به غارت اموال برجای مانده از ایشان پرداختند، دستور جنگ صادر شد و مسلمانان برای دفاع از حقوق خود، اتحادشان را تحت حمایت قرآن کریم در دایره عمل به نمایش گذاشتند.

ماموستا حسینی، طلایه داران دنیای اسلام را حامیان ملت های مظلوم و ستمدیده خواند و افزود: اگر امروز مدافعان قرآن در برابر ستمگران قد علم می کنند به خاطر این است که معنای کلام را درک کرده و به حال امت واقف می باشند‌. جوانان علاقه زیادی به خواندن قرآن دارند، اما اقشاری از همین نسل، برنامه ریزی منظمی در عبادت نداشته و مفهوم کلام الله را به طور کامل درک نمی کنند. از این رو طلاب حوزه های علمیه و دانش آموزان مکاتب، اساتید مدارس دینی و مبلغین مذهبی که در حراست از آرمان پیامبر عظیم الشان تلاش می کنند، رسالتی خطیر در قبال روشنفکری به جامعه بر عهده دارند.

امام جماعت مسجد فرمانداری مریوان با بیان این مطلب که همراهی با ملت های مظلوم و حمایت از شعار مبارزه تا آزادی قدس شریف یک وظیفه و تکلیف شرعی برای همه امت می باشد، یادآور شد: نتیجه جسارت به مسجدالاقصی و محاصره قدس شریف، زندگی در سایه ترس و وحشت برای اشغالگران صهیونیستی است. آن چه اکنون در سرزمین های اشغالی می گذرد، اراده آهنین یک ملت در برابر کابینه تا دندان مسلح است که حتی در زمان اشغالگری وحشیانه نیز از سوی آمریکا و غرب حمایت می شد.

وقایع اخیر نشان داد که مقاوت فلسطین زنده است و هر زمان لازم باشد گوشمالی سختی به اشغالگران خواهند داد. لذا هیچ گاه نمی توان بر سر بیت المقدس و مسجدالاقصی معامله و توافق انجام داد. این امکان مقدس در زمان حضرت عمر رضی الله عنه توسط یک گروه از سپاه اسلام فتح گردید و یهود از خاک آن سرزمین مقدس به بیرون رانده شد. آمریکا از سالیان پیش قصد داشت نیرویی از نظامیان وابسته به خود را در خاورمیانه رهبری کند و سرمایه زیادی را برای این کار تخصیص داد.

این عالم اهل سنت خاطر نشان نمود: موجودیت یک رژیم با اشغالگری و کشتار مردم بیگناه رسمیت پیدا نمی کند و چنین قانونی تنها در میان حیوانات وحشی جنگل رسمیت دارد. توصیف این رژیم به وحشی گری و گرگ صفت بودن از سوی رهبری معظم در عملکرد صهیونیست ها به خوبی نمایان است. آنها اگر جرات داشتند به جای بمباران خانه های فلسطینیان در غزه با رزمندگان فلسطینی رو در رو می شدند، لیکن از این کار و از بیهوده مردن وحشت دارند و خودشان هم می دانند که بابت جنایت هایشان تاوان سخت تری در انتظاراشان خواهد بود.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن