اهل سنت ایرانمذاهب و خطبه ها

ماموستا رستمی: مسئولان از مردم فاصله نگیرند

آوای سنت : امام‌ جمعه سنندج گفت: مسئولان با الگوگیری از سیره و اخلاق پیامبر گرامی اسلام(ص) میان خود و مردم فاصله نیندازند.

ماموستا فایق رستمی در خطبه‌های نماز‌ جمعه این شهر که در مسجد جامع اقامه شد، ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات همه نمازگزاران و دعای خیر و طلب شفای عاجل برای همه بیماران و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، بر ضرورت کسب علم و آگاهی تاکید کرد و اظهار داشت: به راستی دانشمندان، ماموستایان و معلمان صالح نگهبان ارزش‌ها و حافظ دین خدا هستند.

وی با بیان اینکه بشریت به علم و پرورش احتیاج داشته و باید همه با هم برای تقویت این حوزه تلاش کنیم، گفت: بنیان آموزش و پرورش هر چقدر قوی‌تر باشد، زمینه توسعه، عمران و آبادانی کشور بهتر فراهم‌ خواهد شد.

امام‌ جمعه سنندج مسئولیت را فرصتی برای خدمتگزاری به مردم دانست و تصریح کرد: مسئولان باید طوری عمل و خدمت کنند که در برابر هر سوال مردم و عملکرد خود پاسخ داشته باشند. مدیران با علم، درایت و مدیریت مسئولیتی را بر عهده بگیرند که توانایی انجام آن را داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان با الگوگیری از روش، منش و اخلاق پیامبر گرامی اسلام(ص) بین خود و مردم فاصله ایجاد نکنند، افزود: مسئول باید میان مردم رفته و درد مردم را گوش دهد و در جهت حل آن گام بردارد.

مناطق حاشیه‌نشین مورد توجه قرار گیرد

ماموستا رستمی بر ضرورت توجه مسئولان به مناطق حاشیه‌نشین و پیگیری مشکلات روستانشینان و کشاورزان تاکید کرد و بیان کرد: با حمایت از تولیدکنندگان زمینه رونق تولید فراهم شود.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به پیاده‌روی اربعین امسال اشاره و عنوان کرد: پیش‌بینی حضور و تردد ۵۰۰ هزار نفر از زائران کشور از مرز باشماق باعث تقویت وحدت، اتحاد و برادری و تقویت اقتصاد استان خواهد شد.

نماینده کردستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه عشق و محبت مردم کردستان نسبت به اهل‌بیت(ع) همواره زبانزد عام و خاص بوده است، خاطرنشان کرد: خدمت به زائران، ایمان‌داری مردمان این دیار را نشان خواهد شد.

آزادگان امنیت را برای ما به ارمغان آوردند

ماموستا رستمی با تبریک سالروز ورود آزادگان به کشور گفت: این عزیزان در راه دفاع از وطن رنج و سختی و دوری از خانواده را قبول کردند و با ایستادگی در برابر زیاده‌خواهی‌های دشمنان، امنیت و آسایش کنونی را برایمان به ارمغان آوردند.

وی به عظمت و سیره پیامبر گرامی اسلام(ص) اشاره کرد و خواستار تبیعت و سرلوحه قرار دادن آن فرامین در زندگی همه مسلمانان شد.

امام جمعه سنندج ابراز داشت: امیدوارم خداوند متعال امنیت و آسایش کنونی را حفظ و همه ما مسلمانان را از آتش تفرقه و اختلاف دور کند./تسنیم

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن