اهل سنت ایرانگفتگو و مصاحبه

ماموستا عثمانی : هدف شبکه های معاند از بحث حجاب ضربه زدن به اسلام است

آوای سنت: مدیر حوزه علمیه وحدت ثلات باباجانی هدف شبکه های معاند در بحث آزادی زن را ضربه زدن به پیکره اسلام عنوان نمود.

به گزارش آوای سنت، ماموستا جمشید عثمانی در گفتگو با خبرنگار ما رعایت حجاب اسلامی را جزو رفتارهای دینی و قرآنی خواند و گفت: برخی از جوانان ما گمان می کنند که دستورات قرآن کریم در مورد زنان مربوط به گذشته می باشد و در شرایط امروز حجاب را اختیاری فرض می کنند، حال آنکه می دانیم قرآن برای گذشتگان، زمان حال و آیندگان تا زمان حادث شدن قیامت است و هر گونه پیشرفت و اختراع ابزارآلات مدرن باعث نمی شود که زن و دختر مسلمان حجابش را از سر برداشته و با البسه نازک و کوتاه در انظار دیده شود. حجاب اسلامی به معنای پوشش بدن زن بالاتر از مچ دست ها و منهای صورت است که هر چه به محیط های کوچکتر مانند روستاها نزدیک شویم می بینیم که به این مسئله به مراتب بیش از محیط های بزرگ شهری توجه صورت می گیرد.

ماموستا عثمانی افزود: قرآن کریم در سوره مبارکه نور به قسمت هایی از بدن زن مانند گوش، گردن و به پایین تر تا ساق پا که عورت شمرده می شوند اشاره کرده و باز بودن این قسمت ها جز در نزد شوهر جایز نمی باشد. فراموش نکنیم این اسلام بود که به زن بها بخشید و ارزش وی را برابر با مرد معرفی کرد. در زمان جاهلیت زنان تنها برای امیال جنسی مورد استفاده قرار گرفته و در امور دیگر دخالت داده نمی شدند.

مدیر حوزه علمیه وحدت ثلات باباجانی یکی از احکام دین را حفظ حجاب و اخلاق اسلامی دانست و افزود: آموزه های دینی دستورات کاملی را در مورد زنان صادر کرده و هیچ شکی وجود ندارد که عورت باید پوشانده شود. در معرض دید قرار دادن هر نوع عورت حرام می باشد. گرچه برخی از علما در این خصوص اختلافات جزئی دارند، لیکن امروز هدف کسانی که در شبکه های بیگانه آزادی زن را در لخت و عریان بودن می دانند ضزبه زدن بر پیکره دین اسلام است. قرآن در آیه پنجاه و پنج سوره احزاب دستور می دهد که زن در هنگام خروج از منزل باید بدنش را با لباس مناسب بپوشاند تا از زنان غیر مسلمان متمایز جلوه کند. این وجه تمایز از سوی دیگر امنیت را برای زن تامین می کند، زیرا پوشش زن به مخاطب می فهماند که وی برای آن ارزش قائل بوده و خودش تحت هیچ شرایطی را در دید و اختیار نامحرم قرار نمی دهد.

ماموستا عثمانی تاکید کرد: از صدر اسلام تاکنون زن در مجالس رقص و آواز و در امور تبلیغاتی و جنسی به حد بسیار زیادی بکار گرفته شده است. میزان پایبندی به احکام الهی در شیوه زندگی اشخاص تاثیرگذار می باشد. بحث حجاب، تنها ظاهر فرد را در بر نمی گیرد. یک فرد محجبه باید در گفتار نیز الگو و نمونه باشد. افراد کاربلد اعم از علما و افراد مسئول که در این زمینه وظایفی بر عهده دارند ابتدا خود باید عامل به عمل باشند. ایرادات جوامع را تنها نباید در پوشش و حجاب خلاصه کرد کرد. رعایت عدالت در خانواده و جامعه و ارتقای سطح آموزشی در کنار تامین معیشت عمومی و رسیدگی به خواسته ها و مطالبات، آرامش خاطر و امنیت را برای مردم فراهم می آورد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن