اهل سنت ایرانعمومی

ماموستا قادری : اهل سنت ایران در حد توان برای حفظ و پاسداری از انقلاب کم نگذاشته اند اما خدمات باید دوجانبه باشد

آوای سنت :  روز دوشنبه ۱۴۰۲/۱۰/۲۵ نشست هم اندیشی امامان جمعه شاخص اهل سنت کشور در تهران با حضور حاج ماموستا ملا قادر قادری امام‌جمعۀ پاوه و جمعی از ائمه جمعه محترم اهل سنت کشور برگزار شد.

در این جلسه امام‌جمعۀ پاوه یکی از سخنرانان نشست بود و مطالبی بیان نمودند که بخشی از سخنان ایشان در ادامه آمده است.

بسم‌الله الرحمن الرحیم

السلام علیکم و رحمه‌الله و برکاته

خدمت حضار محترم عرض سلام و خیرمقدم دارم؛ به بنده اطلاع نداده بودند که قرار است صحبت کنم با این حال اصرار شد چندجمله‌ای عرض کنم، لذا اجابت امر کرده و سه مطلب مختصر را به عرض می‌رسانم

۱-طوفان‌الأقصی و آنچه در یک‌صد روز گذشته شاهدش بودیم. ۲-اوضاع دنیای اسلام و آنچه می‌بینیم و می‌شنویم ۳-چه باید کرد؟

مطلب اول: طوفان‌الأقصی و آنچه در یک‌صد روز گذشته شاهدش بودیم.

امروز یکصدویکمین روز جنگ غزه و ظلم و بی‌رحمی به اهل ایمان در غزه است. در این مدت در غزه ۲۴ هزار نفر از زنان و کودکان و جوانان و زنان و مردان شهید و بیش از ۶۰ هزار مصدوم و ۸ هزار نفر مفقود شده و در زیر آوار مانده‌اند، ۱۶۵ هزار منزل تخریب و ۱۱۴ خبرنگار شهید و ده‌ها بیمارستان و مسجد هم تخریب شده‌اند. اللهم شتت شمل الصهاینه و عذبهم بعذابک یا الله

ما از زنان غزه عفت و حفظ پوشش و از مردانش صبر و استقامت و از جوانانش ثبات قدمی را یاد گرفتیم و دیدیم در حساس‌ترین وقت شعار حسبنا الله و نعم الوکیل را فراموش نکرده و خیلی به خداوند متوکل و صابرند.

جای بسی تأسف است از میان ۵۷ کشور اسلامی که ۲۲ کشور آنها عرب هستند، دولت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی دادخواست به دادگاه لاهه در هلند تقدیم می‌کند!!

در این مدت اسرائیل غیر از ذلت و بدنامی و اعتراضات داخلی تا امروز دستاوردی نداشته است و ملت‌های دنیا از هر نوع نژاد و قوم و دین و فرهنگ، همگی بالأتفاق رژیم کودک کش اسرائیل را محکوم و بی‌آبرو کردند.

مطلب دوم: اوضاع دنیای اسلام و آنچه می‌بینیم و می‌شنویم

آیین ما اسلام عزیز از روز تولد همواره با دو جنگ گرم (نظامی) و جنگ نرم فرهنگی و تبلیغی مواجه و درگیر بوده است، من‌جمله: جنگ بدر و جنگ احد و احزاب و ده‌ها جنگ دیگر و هجوم و شبیخون فرهنگی و فتنۀ معاندین و منافقین و حسودان تاریخ تا جایی که هجوم و فتنه را علیه رسول‌الله (ص) به بیت نبوت و خلافت رساندند.

امروز جنگ با مسلمانان بخصوص با اهالی غزه جنگ صلیب و هلال است. در پایان جنگ جهانی دوم، جمعی از اهالی فرانسه به وزیر خارجۀ فرانسه مراجعه کردند و گفتند: تا حال ۶۰۰ نفر از ما کشته شده‌اند آیا این کافی نیست؟ وزیر خارجۀ فرانسه گفت: «أنها معرکه بین الصَّلیب و الهلال» جنگ ما جنگ بین صلیب مسیحیت و هلال مسلمانان است و تا این دو وجود داشته باشند، جنگ پایان ندارد.

پس تا شعار ما لااله‌الاالله و محمد رسول‌الله باشد، حملۀ دشمنان به ما ادامه دارد و قطع نخواهد شد. پیامبر بزرگوار ما وقتی‌که به نبوت رسید طوایف مکه را جمع کرد و فرمود: «إِنِّی رسول‌الله إِلَیْکُمْ» (من پیامبر و رهبر شما هستم) اما آنها در جواب گفتند: «تباً لَکَ» و او را نپذیرفتند.

دنیای اسلام در طول ۱۵ قرن گذشته بدون درگیری نبوده و همیشه دشمنانی داشته است؛ روزی تتار و روزی صلیبی‌ها و روزی داعش و امروز آمریکا و یهود؛ این ما هستیم که باید بدون غفلت و استوار بیشتر از گذشته حامی دین و قرآن و مسیر رسول‌الله (ص) باشیم.

مطلب سوم: چه باید کرد؟

ما اهل سنت مرزنشین استان‌های آذربایجان غربی و کردستان و کرمانشاه در حد توانمان نسبت به حفظ انقلاب و پاسداری از مرزهای جمهوری اسلامی و پیروی از مقام معظم رهبری دریغ نداشته‌ایم.

در میان کتاب‌های شهید بزرگوار آیت‌الله مطهری کتاب خدمات متقابل ایران و اسلام خیلی برایم مهم است و پیامش این است که خدمات باید دوجانبه باشد.

ای‌کاش ما هم کتابی با عنوان خدمات متقابل جمهوری اسلامی و منطقۀ اهل سنت کردنشین می‌نوشتیم. مردم ما بیش از ۱۱ هزار شهید و ده‌ها هزار جانباز و آزاده را تقدیم انقلاب و پاسداری از نظام اسلامی نموده‌اند.

شاید بفرمایید در سال ۱۴۰۱ در منطقۀ کردستان اغتشاش و حریم‌شکنی بود، عرض می‌کنم قبول است و این یک امر طبیعی است. ابن خلدون عمر هر انقلاب را ۲۰ سال عنوان نموده است درحالی‌که ما در مقدمۀ ۴۵ سالگی انقلابمان هستیم طبیعی است بدون دشمن نخواهیم بود و باید هوشیار باشیم.

حضرت علی (کرم الله وجه) که خلاصۀ اسلام بود، بدون مخالف و معترض نبود و با جنگ‌های صفین و جمل و جنگ خوارجیان او را آزار دادند لذا ما هم بدون آزار نخواهیم بود و خوارج زمان با ما دشمنی خواهند کرد.

وضعیت روحانیت و مدارس علوم دینی ما از حیث نبود معیشت و فقدان برنامه منظم و نبود آیین‌نامه و نبود ترغیب و توبیخ با مشکلاتی روبروست و ما هم خود را سرگرم کرده‌ایم و متحیریم چه بگوییم.

آنچه در پیش روی ماست دو مسئلۀ مهم‌اند اول شکرانۀ وصول عمر انقلاب به ۴۵ سالگی و این امر جای شکر دارد و دوم شرکت در انتخابات که ان‌شاءالله علی‌رغم معاندین انقلاب اسلامی حضور سبز خواهیم داشت و امیدواریم مسئولان محترم در جهت رفع مشکلات بکوشند و خدمات بهتر و بیشتری را به این ملت شریف ارائه بدهند.

والسلام‌علیکم و رحمهالله و برکاته/پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر امام‌جمعه پاوه

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن