اهل سنت ایرانگفتگو و مصاحبه

ماموستا کریمی:انتظار مردم حل مشکلات فزاینده اقتصادی است

اهل سنت نباید اسیر جریانات سیاسی خاصی گردند

آوای سنت: امام جمعه اهل سنت مسجد جامع ننله سنندج ریشه کن شدن بیکاری و مبارزه جدی با فساد اداری را مهمترین خواسته مردم از رئیس جمهور آینده کشور دانست.

به گزارش خبرنگار آوای سنت ماموستا ابراهیم کریمی در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه انتخابات فرایند گذار از مرحله فعل به آینده است، درد کنونی جامعه را در عدم مدیریت مناسب در قیمت گذاری کالاهای عمومی خواند و گفت: متاسفانه سیاست گذاری های چند سال اخیر بر خلاف شعارها و وعده های داده شده، به مردم نبوده است و این مسئله با کوچک تر شدن سفرهای خانوارها قابل لمس می باشد. سفره های دوره ای که پیش از شیوع ویروس همه گیر کرونا توسط هیات دولت برنامه ریزی و اجرا می شد و قوانینی که در مجلس شورای اسلامی به تصویب می رسیدند و حتی در زمینه مبارزه با فسادی که در بین برخی افراد وابسته به مسئولین و دولتمردان به چشم می خورد هیج کدام نتوانستند جلوی افزایش قیمت ها را بگیرند. نتیجه اینکه کنترل اوضاع در این اواخر از کنترل دولت خارج شده است.

وی در این باره افزود: با وجود این، مردم کماکان به وعده ها امیدوار بوده و پیگیر اخباری هستند که از زبان دولتمردان در خصوص رفع موانع و مشکلات به گوش می رسد. مردم شرایط بسیار سختی را تجربه می کنند. همراهی ملت با دولتمردان و نظام اسلامی موید این قضیه است که آنها به انقلاب خود ارزش قائل می باشند. رهبر معظم انقلاب نیز با اذعان به گرانی فزاینده کالاهای اساسی، بارها و بارها به مسئولین توصیه کرده است که به فکر معیشت عمومی مردم باشند، اما با این حال می بینیم قیمت ها نه تنها ثابت نمی شوند، بلکه هر روز در خبرها می شنویم که دولت قیمت کالایی و یا تعرفه ای را افزایش داده است.

باید به ملت حق داد نسبت به اوضاع کنونی گلایه مند باشند و از سوی دیگر شبکه های معاند که می کوشند تا به نارضایتی ها دامن بزنند.

ماموستا کریمی با یادآوری این نکته که در طول چهل سال گذشته همیشه این مردم بوده اند که با مشارکت در انتخابات سرنوشت آینده خود را رقم زده اند، اظهار داشت: اعتماد به مردم را نباید به حساب ساده لوحی ها انها گذاشت، چه بسا اگر رهنمودهای رهبری نبود، کشور پیش از اینها دچار هرج و مرج می شد، لذا پیام مردم به کاندیداهای انتخابات شهر و روستا و رئیس جمهوری این است که سعی نکنند تا با وعده ریشه کن کردن بیکاری، فساد اداری و کارآفرینی واجدین شرایط رای دهنده را پای صندوق ها بکشانند. همچون همه ادوار احتمال می رود عده ای از میان ثبت نام کنندگان به تایید شورای نگهبان نرسند.

پیام مردم به کاندیداها تایید شده این است که اگر برنامه عملی برای به تحقق رسیدن وعده ایشان ارائه ندهند، توفیقی برای به دست آوردن کرسی نخواهند داشت.

امام جمعه اهل سنت مسجد جامع ننله عنوان نمود: مردم کمتر نسبت به شعارها و وعده های مسئولی که در راس هرم بوده اند، اعتماد می کنند. نگاه عمومی بیشتر به چهره های جدید متمرکز بوده و مطمئنا حساسیت روی بیانات کاندیداها و وعده هایی که از تریبون های جمعی سر می دهند، نسبت به گذشته بیشتر خواهد بود. به شخصه معتقدم که مردم تردیدی برای مشارکت در انتخابات ندارند و آنچه که به تردیدها دامن می زند، میزان توانایی و توانمندی کاندیداها بوده و اگر این شاخصه ها در آنها دیده نشود، باید پذیرفت که مشارکت مردم در النتخابات آینده کم خواهد بود. گزینش کاندیداها نباید بر اساس جناح بندی های سیاسی صورت بگیرد. مردم نسبت به این مسئله به شدت حساس هستند.

با گروه بندی و جناح بندی نمی توان کشور را از مشکلات نجات داد. دعواهای سیاسی مسئولینی که در راس قرار دارند، اعتبار انتخابات را به چالش می کشد، برای یکبار بیاییم و بدور از اختلافات جناحی و سیاسی پا به میدان انتخابات بگذاریم تا نتیجه حاصله به نفع نظام، انقلاب و مردم رقم بخورد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن