مذاهب و خطبه ها

آخوند جاور: فضای مجازی و اینترنت محیط گمراهی

وی غرب زدگی و مد گرایی افراطی در جامعه اسلامی را مورد انتقاد قرار داد

آوای سنت : استاد کریم آخوند جاور امام جمعه اهل سنت گنبد در سخنرانی خود در نماز جمعه امروز این شهر غرب زدگی و مد گرایی افراطی در جامعه اسلامی را مورد انتقاد قرار داد.
آوای سنت گزیده سخنان این عالم شاخص اهل سنت را تقدیم کاربران خود می نماید. امید که موثر واقع گردد.

?مومنین در تعقل و عمل به آیات الهی استوار باشد

?کلام خدا و پیامبر(ص) مقدس و هدایت گرند. مومنین به قرآن و سنن پیامبر(ص) اهمیت داده و عمل به آن را تکلیف خود دانسته و غافل نشوند، زیرا که آیات الهی راهبردی و برای تمامی شئونات زندگی انسانها است.

?اهل ایمان در نام گذاری فرزندان خود سعی کنند از اسماء الحسنی، تبرکات و اسماء پیامبر (ص) انتخاب کنند. در سایر موضوعات اخلاقی، اجتماعی ، اقتصادی و …چارچوب های معین اسلامی را رعایت کنند.

?دشمنان اسلام در تلاش اند پوشش مومنین را به شیوه های مختلف در بین جوانان ما تنگ تر، کوتاه و چسبیده تر کرده و حجاب اسلامی را کمرنگ کنند. در آیات قرآن و احادیث متعدد از پیامبر (ص) بر رعایت و حفظ حجاب اسلامی برای زنان و حتی مردان تاکید شده است. زن و مرد مومن باید لباسی را انتخاب کنند که برازنده شخصیت اسلامی شان باشد.

?امروزه شلوارهای لی تیکه و پاره شده بین پسران و دختران جوان مد شده، شلوارهایی که گفته شده، زمانی کارگران زحمتکش شرکت خارجی از کیسه های کالا که خیلی بادوام بوده برای خود از آن شلوار می دوختند.

?اکنون اسلام ستیزان با بهره گیری از ارتباطات و دنیای مجازی راه های گمراهی را بین ما ترویج می کنند. جدیدترین مدل های لباس را به ما معرفی می کنند و بعضی ها برای پوشیدن آن از همدیگر سبقت می گیرند و حاضرند چند صد هزار تومان نیز هزینه کنند تا اولین کسی باشند که آن مدل را به تن کرده.

?حال در مقابل؛ آنان هیچگاه لباس ما مسلمین و یا ما ترکمن ها را ترویج و تقلید می کنند؟ پس بیایید خودمان ارزش لباس های زنانه و مردانه سنتی ترکمن را بدانیم، این نوع پوشش را بین مردم ترویج کنیم. ما در بسیاری از موارد نیازی به تقلید از خارجی ها نداریم.

?دین اسلام در همه مسائل، حوزه ها و جوانب به روز است. ارکان، عناصر و اصول زندگی سعادتمند را بطور شفاف برای ما مومنین بیان داشته.

?شیرین ترین چیزها را به عسل تشبیه می کنند، حال اگر طبیعی ترین عسل دنیا به سم آلوده شود چه پیش خواهد آمد. اگر همه ی چیزهای دنیا مثل عسل شیرین باشند ولی به حرام آلوده شوند آن چیزها برای انسان و انسانیت سم است.

?خداوند قمار بازان و مشروب خواران را در ردیف بت پرستان قرار داده و به انسان ها سفارش کرده که از این اعمال اجتناب کنند زیرا که نتیجه ای جز از دست دادن اموال و وجهه ی شما در پی ندارد

?از آیات الهی، سنت پیامبر و اعتقادات خودمان غافل نشویم.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن