مذاهب و خطبه ها

برخی از بازیهای امروزی برای گمراهی مسلمانان طراحی شده

آوای سنت : آخوند عبدالکریم جاور ، امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس در خطبه های نماز جمعه (۸آذرماه۹۸) گفت: اساس نزول قرآن و رسالت مشترک همه پیامبران الهی هدایت انسان از ضلالت به نور و رحمت الهی بوده است .

آخوند عبدالکریم جاور اظهار کرد: پیامبر اکرم (ص) در یکی از روایات می فرمایند؛ رحمت خداوند از غصب وی جلوتر است و تنها یک در صد رحمت خداوند بر زمین و انسان ها نازل شده و ۹۹ درصد آن برای روز قیامت نگه داشته شده است.

وی تصریح کرد : بنابه احادیث متعدد از پیامبر (ص)؛ خداوند در آخرت با انسان هایی که نسبت به مردم دلسوز و مهربان بوده اند، رحمت و عطوفت الهی را بیشترخواهد دید.

خطیب جمعه اهل سنت گنبدکاووس در ادامه ضمن دعوت مردم به احترام و محبت نسبت به یکدیگر اظهار داشت: اگر مردم نسبت به یکدیگر، همسایگان و هموطنان با ترحم و شفقت رفتار نکنند دل هایشان به تیرگی کشیده شده، حق و حقیقت را پایمال و سنگدل خواهند شد.

آخوند عبدالکریم جاور در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه امروزه تربیت کودکان پیچیده تر و سخت تر شده است اظهار داشت: امروزه سرگرمی کودکان ما دستگاه هایی امثال موبایل اند. این دستگاه ها از محتویات گوناگون در زمینه های مختلف برخوردارند و با برنامه های سرگرم کننده افکار کودکان را هدایت می کنند.

وی تصریح کرد: متاسفانه برخی از برنامه های سرگرم کننده و نرم افزارها بصورت هدفمند برای گمراهی نوجوانان و جوانان مسلمان طراحی شده و فرزندان ما را نیز تحت تاثیر قرار داده اند تا جایی که برخی از کودکان از لحاظ روحی هم صدمه می بینند.

آخوند جاور با اشاره به اینکه در آیات قرآن و روایات متعدد در خصوص آموزش و تربیت فرزندان بسیار تاکید شده اظهار داشت: برخورد نرم و مهربانانه, گوش دادن همراه با شکیبایی، درک سخنان آنان و پاسخگویی به نیازهای فرزندان بخصوص کودکان، از اصول و آداب آموزش و تربیت در اسلام می باشد.

وی در انتهای سخنان خود با بیان اینکه والاترین احترام، احترام به کسانی است که پدر و مادرتان به آنان احترام می گذارند؛ از مومنین خواست در هر منصب و شغلی که هستند با بزرگان و کوچک ترها با خوشرویی و احترام رفتار کنند. همانگونه که دوست دارند با خود و فرزندانشان رفتار شود.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن