مذاهب و خطبه ها

تاکید بر حل مشکلات معیشتی جامعه و استفاده بهینه از فرصت طلایی روزه داری

آوای سنت: امام جمعه اهل سنت اسدیه ضمن تاکید بر حل مشکلات معیشتی، بهره مندی از فرصت ارزشمند رمضان را مورد تاکید قرار داد.

به گزارش آوای سنت، مولانا سید احمد عبداللهی طی سخنانی تقارن بهار طبیعت با بهار قرآن را تغییر در روح احوال جوی زمین و دل انسان های بیدار خواند و با اشاره به تنگناهای وارده به معیشت عمومی جامعه گفت: در سال گذشته تلخی ها و مشکلات اقتصادی بسیاری عرصه را برای زندگی ها تنگ کرده بود و موج گرانی های به خصوص بر قشر ضعیف جامعه، فشار زیادی را بر توده محروم وارد کرد.

بر این اساس شعار سال نشان از توجه رهبری به مشکلات مردم و سختی های معیشتی حاکم دارد و ثابت می کند که نمی توان وضعیت حال را نادیده گرفت.

پیام نوروزی رهبر انقلاب هشدار بزرگی برای مسئولین است تا همه توان شان را بکار گرفته و سختی های سال گذشته را جبران نمایند. ما اعتقاد داریم که هر مشکلی به خواست و اراده خدای متعال قابلیت حل شدن پیدا می کند و در عین حال قرآن کریم مسئولین را بر حل مشکلات مردم امر کرده است.

مولانا عبداللهی روزه رمضان را درس بندگی و عبودیت توصیف کرد و اظهار داشت: روزه داری در امت های گذشته نیز مرسوم بوده است و پیروان آنها چند روز از طول سال را روزه می گرفتند، اما رمضان مخصوص این امت مقرر شده و هر عملی که در آن انجام می دهیم دارای فضیلت می باشد.

برای روزه مقاصدی نیز تعیین شده است که از جمله آن بازگشت به سوی هدف اصلی یعنی خلقت ارتباط پیدا می کند. انسان ها اساسا خلق شده اند تا به شناخت جامع و کاملی از یکتا پرستی برسند و رمضان تمرین بندگی در طول یک ماه و یک دوره کوتاه است که تمام می شود.

امام جمعه اهل سنت اسدیه با تاکید بر این نکته که مسلم بندگی را در تمام سال و در همه حالات و موقعیت ها حفظ کند یادآور شد: در ماه رمضان بحث خوردن و نوشیدن مطرح نیست، بلکه مهم این است که انسان بندگی و عبدیت را بیاموزد. درس رمضان ما را از حلال ها منع کرد و می خواهد که حرام ها را برای همیشه ترک نماییم. در این بین شخص درمانده کسی است که حلال را کنار می گذارد، ولی از حرام ها مانند غیبت، تهمت، چشم چرانی و حرام خوری دست نمی کشد!

مولانا عبداللهی لحظه طلایی دعا در زمان افطار را فرصتی مغتنم دانست و تاکید کرد: امید اجابت دعا به خصوص در ماه رمضان و در زمان افطار بیشتر است. متاسفانه بعضی افراد همین لحظات فیوضات و برکات الهی را به افسانه گویی، خنده و مزاح سپری می‌کنند‌. لحظات افطار را قدر دانسته و متوجه رب العالمین شویم، زیرا گرسنگی و تشنگی را برای رمضان تحمل کرده و در همه لحظات مطیع اوامر الهی هستیم، پس در برابر او تواضع اختیار کرده و قلب را متوجه کلامش گردانیم.

اذکار و تسبیحات را دائما بر زبان بیاوریم که همه کائنات به اراده وی اتفاق می افتد. در موعد اذان مغرب ذهن را به الله متصل کنیم، زیرا بر دعای صائم وعده قبولی داده شده است. همچنین دعای روزه دار، مجاهد، مسافر، مریض، والدین و دعای برادر برای برادر از جمله دعاهایی است که پذیرفته می شود.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن