مذاهب و خطبه ها

درخواست مولانا گرگیج برای آزادی مولانا کوهی

آوای سنت : مولانا محمدحسین گرگیج با بیان این که ” مرجعیت دینی حق کنترل جامعه را دارند” با اشاره به بازداشت مولانا کوهی و برخی دیگر از اندیشمندان و شهروندان، خواستار آزادی مولانا کوهی و سایر بازداشت شدگان در حوادث اخیر شدند.

به گزارش آوای سنت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر شیخ التفسیر مولانا گرگیج، ایشان در پایان خطبه های امروز (۱۵ آذر ۹۸) شهرستان آزادشهر ضمن انتقاد از احضار و بازداشت مولانا کوهی در دادسرای ویژه روحانیت مشهد گفتند: نصیحت علما در جامعه یک امر ضروری است و اگر مسئله ای را متذکر می‌شوند از روی دلسوزی و نیازهای جامعه است و تذکرشان از روی نصیحت اسلامی و برادری است و غرضی در کار نیست.

عالم سرشناس اهل سنت کشور افزودند: وقتی بنزین گران شد باید در بلوچستان جشن می گرفتند چون سال ها پیش، قیمت بنزین در آن جا بالا بود و این بدین معناست که اگر علمای بلوچستان در خصوص گرانی بنزین سخنی گفتند دغدغه و رنج کل ملت را بیان کردند.

امام جمعه اهل سنت آزادشهر با بیان این که “باید در خصوص گرانی بنزین مطالعه و بررسی دقیق تر می شد” تصریح کردند: رئیس جمهور محترم همواره شیب ملایم داشتند اما یک دفعه این شیب سی صد برابر شد و می گویند حق اعتراض ندارید؛ امروز مرجعیت دینی مردم در عراق فقط آیت الله سیستانی می باشد و عکس مرجع دیگری را در اعتراضات مردمی مشاهده نمی‌کنیم زیرا آیت الله سیستانی از حرکت مردمی عراق حمایت کرد و اعتراض را حق مردم دانستند.

مدیر دارالعلوم فاروقیه گلیکش تأکید کردند: مردم، مالک کشورها و انقلاب ها هستند بیت المال و ذخایر زیرزمینی به آنان تعلق دارد و کشور متعلق به حکام نیست پس انحصاری عمل نکنیم؛ علماء، ریش سفیدان اقوام و اندیشمندان ذخایر کشور هستند و باید از آنان صیانت شود زیرا همین افراد هستند که مردم را به آرامش فرا می خوانند.

ایشان افزودند: ما همواره خواهان آرامش هستیم زیرا ما هرگز به دنبال اغتشاش و نا امنی نیستیم افراد بی گناه بسیاری در اعتراضات اخیر کشته شدند و اموال عمومی زیادی تخریب شد لذا باید اعتراضات مردمی به طور صحیح مدیریت می شد.

مولانا گرگیج در ادامه خواستار آزادی بازاشت شدگان در حوادث اخیر شدند و اظهار داشتند: ما اگر دغدغه مردم را در نظر نمی گرفتیم مولانا عبدالحمید و مولانا کوهی نباید سخن می گفتند زیرا بنزین در سیستان و بلوچستان ارزان تر شد و بازداشت و زندانی کردن علماء و شهروندان اکنون سودی ندارد لذا هر عالِم، فعال سیاسی و یا شهروند ایرانی که در جریان اعتراضات اخیر بازداشت شده است باید آزاد گردد.

استاد تفسیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش با بیان این که ” مسئولین ملت را توجیه کنند” خاطرنشان ساختند: توجیه ملت، خواسته ما و مردم است؛ درخواست های ما از دولت هرگز شخصی نیستند زیرا ما متعلق به جامعه هستیم و خیرخواه ملت و دولت هستیم و مقابل دشمنان میهن با جان و مال خود خواهیم ایستاد.

خطیب جمعه اهل سنت آزادشهر در پایان این بخش از سخنان خود بیان داشتند: مرجعیت دینی حق کنترل جامعه را دارند و جزو سرمایه های ملت به شمار می روند، علماء و اندیشمندان از کوزه های شکسته که در موزه ها به عنوان آثار باستانی از آنان نگهداری می شود کمتر نیستند، تذکر علماء در راستای اصلاح جامعه است و هرگز خواستار اغتشاش نیستند زیرا از نا امنی هیچ شخص و یا گروهی سودی نبرده است.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن