مذاهب و خطبه ها

 عقیده اسلامی و شعائر دو اصل مهم بعثت پیامبر (ص)

آوای سنت : امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس در سخنان پیش از نماز جمعه ۱۱ مهر گفت: خداوند متعال برای هدایت و حیات بشریت حضرت محمد (ص) را با رسالتی مدون و مشخص مبعوث کردند که دو بعد اساسی این ماموریت، عقیده اسلامی و شعائر تعبدی بود.

به گزارش آوای سنت به نقل از کانال مصلی اهل سنت گنبد الحاج آخوند عبدالکریم جاور این دو بعد اساسی را به روح و جسم ماموریت الهی پیامبر (ص) تشبیح کرد و اظهار داشت: اعتقاد به اسلام و عبادت همراه با عمل به احکام الهی لازم و ملزوم یکدیگرند. این شعائر در جهت نظم و انضباط در جامعه و دور نگهداشتن انسان ها از فساد است.
وی با بیان اینکه خداوند، رسول الله (ص) را رحمه للعالمین مبعوث کرده اند اظهار داشت: خداوند حضرت محمد (ص) را به عنوان نعمتی بزرگ برای امت اسلامی قرار داده است. لحظه لحظه حیات و سیرت زندگی ایشان الگویی نمونه برای سعادت دنیا و آخرت انسان هاست. ما و همه جهانیان باید ارزش این نعمت عظیم را بدانیم و سیرت ایشان را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم.

خطیب جمعه اهل گنبدکاووس در بخش دیگری از سخنان خود با بیان احادیثی از فضائل حضرت عایشه (رض) اظهار داشت: ام المومنین حضرت عایشه (رض) دختر ابوبکر صدیق (رض) از هوش و ذکاوت بالایی برخوردار بودند و وقتی تحت توجه پیامبر خدا قرار گرفتند به عالمی توانا و از منابع و مراجع معتبر حکمت تبدیل شدند.

?️آخوند عبدالکریم جاور افزود : عایشه صدیقه (رض) درمدت زمان زندگی خود با حضرت محمد (ص) بسیاری از مسائل فقهی و احادیث را از ایشان فرا گرفتند و در صداقت، امانت در روایات و آگاهی به مسایل عبادی مشهور بودند، طوریکه پیامبر (ص) به اصحاب کرام خود سفارش کردند : نصف دین خود را از حضرت عایشه (رض) بیاموزند.

وی گفت: بعد از وفات پیامبر (ص) حضرت عایشه (رض) مرجع علمی برای مسلمین بود. صحابه رسول الله وقتی با مشکلی مواجه می شدند به ایشان مراجعه می کردند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن