مذاهب و خطبه ها

غرب در صدد از بین بردن ماهیت دین است

آوای سنت: خطیب مسجد جامع بیت المعمور ولایت نیمروز افغانستان غرب را ناتوان از حل ناهنجارهای جامعه خود توصیف کرد.

به گزارش آوای سنت، مولانا سلیم الله خان بلوچ در گفتاری با انتقاد از ادامه سیاست غربی ها در تخریب چهره دین از طریق ترفندهای مختلف، دامن دن به ترویج تفکرات پوشالی غرب و ترجیح آنها به دستورات قرآن کریم را از عوامل دین زدگی و گسترش باورهای غلط در جوامع اسلامی خواند و گفت: باورهای به اصلاح حامیان حقوق بشر در غرب بر خلاف فرامین خداوندی است که جز خیر و سعادت بشر را نمی خواد و حدود مشخصی را برای افعال مجاز و غیر مجاز مطابق با اساسنامه قرآنی را تبیین کرده است تا حقوق ملت ها پایمال نگردد. بدانیم قوانین قرآن حد و مرز نمی شناسند و همگی لازم الاجرا هستند.

غربی ها سال های زیادی هزینه کردند تا به پیشرفت های امروزی برسند. اجداد آنها مدت ها ریاضت کشیدند تا از لحاظ اقتصادی دست مایه مناسبی را برای آیندگان شان بگذارند. داشمندان نصرانی دائما می کوشند تاداروی ضد امراض را کشف کرده و ضمن پیمایش پله های ترقی، نام خود را در تاریخ ماندگار سازند، اما با این وجود آنها نتوانسته اند با همه ادعاهایشان در زمینه تمدن، با گذشت دهه ها و جابجایی قرن ها فحشا و فساد دامن گیر را از بین ببرند.

مولانا بلوچ، نبود راهکارهای بازدارنده را عامل قتل های سریالی در اروپا و آمریکا دانست و افزود: قوانین کسانی که خود را عاقل مند تر از ما دانسته و مسلمانان را عقب مانده معرفی می کنند با وجود نظارت های که دارند، قادر به مهار ناهنجاری های اخلاقی جامعه خود نمی باشند. غرب می داند که الکل به هوشیاری ذهن آسیب می رساند، اما آن را استعمال می کند. خوک را جزو حیوانات نجس می شناسند، ولی گوشتش را می خورند. آزاد شدن یک قاتل از زندان را خطری برای مردم عادی فرض می دارند، با این حال قانونی خدایی را در موردش به اجرا نمی گذارند، لذا تا زمانی که سیاستمداران آن بلاد عقل خود را برتر و کامل تر بدانند مجدد هم شاهد قتل های فردی و گروهی خواهند بود.

خطیب مسجد جامع بیت المعمور ولایت نیمروز افغانستان دلیل انتقاد غرب از آزادی زن طبق فرمایشات قرآن کریم را به ناآگاهی منتقدین نصرانی از اسلام ربط داد و یادآور شد: رهبر ما حضرت رسول صلی الله علیه وآله وسلم در هزار چهارصد سال پیش مقام زن را با استخراج از آنچه که قرآن کریم می فرماید، تبیین فرموده است و غرب از زمان پیدایش تاکنون همچنان میان مرد و زن و سیاه با سفید تفاوت قائل می شود. لذا اگر در داخل یک سرزمین اسلامی ایراداتی دیده می شود دلایل آن به رفتارهای مردم زمان حاضر برمی گردد.

مولانا بلوچ خاطر نشان کرد: بمب گذاری ها، قتل ها و ناامنی های به ترک بسیاری حدود الهی و سنت های حسنه ارتباط پیدا می کند. پرورش محبت به دین و نماز در قلب سرمایه ای گرانقدر برای امت محمدی است. همه کسانی که در صد سال پیش به وقت نماز سرگرم کوچه و خیابان ها می شدند و یا کار را واجب تر از دین می دانستند، امروز حیات ندارند. همان زمان که آنها نماز را فرصتی برای توشه آخرت نمی دانستند، عده ای دیگر در مساجد نیایش الله را بر جای می آوردند. آنها نیز امروز حیات ندارند. هر دوی این گروه ها به سرای ابدی رفته اند. بی شک کارمامه اعمال گروه دوم بر درآمد های گروه دنیا پرست خواهد چربید و خداوند به آنها بالاترین درجه رفاه و آسایش را در کنار بهترین نعمت ها عطا می کند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن