مذاهب و خطبه ها

فتنه های آخر الزمان عامل بدبختی جامعه انسانی

آوای سنت: امام جمعه اهل سنت گنبد، تکبر، ریا و فتنه های آخر زمان را عامل بدبختی دنیوی و گرفتاری در آتش ابدی توصیف کرد.

به گزارش آوای سنت، عبدالباسط آخوند نوری زاد در سخنرانی روز عید سعید فطر باور مناسبت ها، حکمت ها و رویدادهای الهی از نشانه های ایمان در امت مسلمان دانست و گفت: عمل به احکام برای ایمانداران جزو فرایض و واجبات دین بوده، اما شیطان کمین گاه هایی را جهت به انحراف کشاندن انسان ها تدارک دیده است که باید از آنها دوری کنیم تا در دام هوای نفس گرفتار نشویم. یکی از علامات قیامت کمرنگ شدن علم در عصرهای نزدیک به آن است. علوم دینی و آنچه که از شرع مقدس و از احکام موجب هدای انسان بسوی خداشناسی می شوند بتدریج کم اثر شده و اخلاص در اعمال ناپیدا خواهد شد.

آخوند نوری زاد یکی دیگر از نشانه های قیامت را فقدان علما دین در جوامع مشرف به آن خواند و افزود: آفت ها و بلایایی که منجر به خشکسالی می شوند و همچنین ازدیاد رخدادهایی مانند سیل، زلزله، بروز قحطی و گذشت سریع زمان چهره زندگی ها را تغییر بخشیده و آرامش از میان رخت خواهد بست.

اتفاقات تلخ و بد عبرت آموز نخواهند شد. در چنین احوالی فتنه ها به اوج می رسند و پیروی از هوای نفس و وسوسه های شیطان جزو فرهنگ عامه در می آیند. رسول گرامی اسلام صلی الله علیه وآله وسلم از ریا بعنوان یکی از علامات قیامت نام برده و این زمانی است که خلوص نیت از بین می رود.

امام جمعه اهل سنت گنبد، تلاش برای کسب رضایت مردم را از مشتقات ریا برشمرد و متذکر گردید: نبی امت به پیروانش در خصوص پرهیز از عمل ریا بسیار توصیه کرده است. دادن خیرات و صدقات حتی به اندازه بلندای یک کوه هم که باشد ارزشی در نزد الله ندارد، اما اگر به مقدار ناچیز و برای کسب رضایت خالق صرف شود، دهنده و بخشنده در روز قیامت رو سفید خواهد شد. تکبر و فخر ورزی از عادات شیطان است که به سبب آن از درگاه الهی طرد گردید، پس از افعالی که باعث بدبختی و فلاکت است رو گردان و بیزار باشیم.

آخوند نوری زاد تسریح کرد: دجال در آخر زمان ظهور خواهد کرد که راه و منش وی برای همه معلوم و مشخص است، لیکن شرک خفی یا همان ریا دروازه گمراهی می باشد و لذا این مسئله فکر نبی امت را مشغول می کرد. مال دنیا ضرورت گذران زندگی است، اما نباید بابت آن ایمان و عقایدمان را زیر پا بگذاریم. هشدار آن حضرت است که مردم در آخر زمان به حلال و یا حرام بودن مال چندان اهمیت نخواهند داد.

این عالم اهل سنت همچنین اظهار داشت: فتنه ها و آسیب ها را نادیده نگیریم. کسب درآمد از هر طریق را اولویت قرار ندهیم، زیرا درآمد باری تبعیت از افکار پلید شیطانی است. کلمات اغوا کننده و جملات کفرآمیز را به دل راه ندهیم. بدترین گناه ریختن خون انسان می باشد که متاسفانه در میان ملل مسلمان بشدت رواج پیدا کرده است. بنا بر وعده قرآن، اگر کسی به ناحق خونی را بر زمین بریزد تا ابد در آتش جنهم گرفتار خواهد ماند. غنی بودن به معنای برتر و محبوب بودن در نزد الله نیست و خدای متعال مستضعفان را فراموش نمی کند. پس تقوا پیشه کرده و از منش و طریقه نبی مکرم فاصله نگیریم.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن