اهل سنت ایرانمذاهب و خطبه ها

مولانا بدری : جوانان مسلمان در معرض تفکرات انحرافی هستند

آوای سنت: معاون آموزشی دارالعلوم زاهدان، افراد سست ایمان را شکار دشمنان غربی عنوان نمود.

به گزارش آوای سنت، مولانا عبدالغنی بدری با اشاره به مشکلات اهل ایمان از زمان انبیاء از آدم علیه السلام تا خاتم صلی الله وسلم، علماء را جزو نخبگانی خواند که شرایط جامعه را بهتر از عوام درک می کنند و گفت: مسلمانان در دنیا مشکلات زیادی دارند و یک عالم باید به زمان خودش شناخت داشته باشد.

انبیاء دیگر مبعوث نخواهند شد و این ما علماء هستیم که باید برای کمتر کردن حجم گرفتاری ها کمر همت ببندیم، زیرا رسالت انبیاء را بر عهده داریم، لذا باید مجاهده و دعا کرد. اگر مشکلات را برداشت کردیم حتما خداوند نصرت خواهد نمود. در زمان حاضر متاسفانه اکثر مردم به امور دین پایبندی ندارند. باید ببینیم چقدر از محرمات پرهیز می‌ شود و اگر درصدی را در نظر بگیریم متاسفانه بسیار ناچیز است.

دشمنان اسلام در کشورهایی که مقاومتی نمی شود جوانان را با تبلیغات شکار می‌کند و در سرزمین هایی که مقاومت است این کار را با توپ و تانک انجام می‌دهند، پس علماء باید خیلی هوشیار باشند، زیرا تفکرات الحادی جوانان ما را تحث تاثیر قرار داده است.

مولانا بدری افراد سست ایمان و شیفته هوا و هوس را مخاطب اصلی دشمنان دانست و افزود: امروز مسلمانان به کثرت از کشورهای عربی برای تفریح به کشورهای بدنام اروپایی سفر می‌کنند. این‌ها همان کسانی هستند که متاسفانه شکار شده‌اند. دشمن حیا و عفت جوانان اسلام را نشانه گرفته است.

اکثر کشورهایی از فقر اقتصادی ندارند از فقر عقیدتی سخت رنج می‌برند. وظیفه علما تنها این نیست که به فکر مشکلات دینی مردم باشند. آنها باید مانند انبیاء الهی به مشکلات معیشتی نیز توجه نشان دهند. امروز در دنیا تنها قشری که مورد اطمینان اکثر مردم قرار دارند، علماء هستند که باید مسئولیت پذیر بوده و از مشکلات هراس به دل راه ندهند.

معاون آموزشی دارالعلوم زاهدان فطرت اسلام را گره خورده در مشکلات توصیف کرد و یادآور شد: از تهدیدات نباید ترس به دل راه داد، زیرا نتیجه مجاهدت ها روزی دیده خواهد شد. اگر در راه دین با مشکلی مواجه شدیم گذشته را بررسی کنیم که پیامبران، اصحاب و علمای سلف در این راه چه مشکلاتی را از سر راه برداشته اند.

هر قومی که سعه صدر داشته باشد به موفقیت دست یافته و می‌تواند به هدف والا برسد. غیرت دینی حد باعث وحدت می‌شود. وقتی که در جلسه ای مشورت انجام گیرد جمع به مسیر اشتباه نمی رود. وقتی که همدلی و یک صدایی باشد هیچ قدرتی را یارای مقابله نخواهد بود و شکست از آن دشمن است.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن