اهل سنت ایرانمذاهب و خطبه ها

مولانا رییسی: مخاطرات عدم شناخت فضای مجازی در بین نسل جوان

آوای سنت: امام جمعه اهل سنت ساربوک عدم اطلاع از کاربردهای دستگاه های هوشمند و فضای مجازی را از مهم ترین آسیب های پیش پای اقشار جوان خواند.

به گزارش آوای سنت، مولانا فضل الله رئیسی در بیانات پیش از خطبه نماز جمعه شهر ساربوک، حکمت بالا رفتن عمر آدمی را در عبرت از درس های زندگی گذشتگان دانست و گفت: اکنون که ماه شوال را پشت سر گذاشته ایم، پرونده آن بسته شده و در ایام دیگری بسر می بریم. متاسفانه با وجود همه پند ها و اندرزهای که توسط علما در مناسبت های دینی به میان می رود و در شرایطی که شاهد به حیات رسیدن یک انسان در پس مرگ دیگری هستیم، اهداف اخروی به کلی فراموشی سپرده شده و عده ای به جای تلاش برای جلب رضایت الله، متوجه خوشی ها و لذت های گذران دنیوی هستند.

مولانا رئیسی با تاکید بر این مطلب که تشکیل خانواده در اسلام از اهمیت خاصی برخوردار است، اظهار داشت: اگر به دختری در سن تکلیف شرعی، پیشنهاد تشکیل خانواده داده می شود در وهله نخست باید درباره دین، ایمان و اخلاق مخاطب تحقیقاتی را به انجام برساند. در انتخاب همسر، به دینداری اهمیت دهد. پاکی مرد برای زنان پاک است و پاکی زن برای مرد پاک و این احسان باریتعالی برای بندگان مومن و متعهد است. جوانان در ابتدای راه و در آغازین روزهای تشکیل خانواده، مال و سرمایه را معیار و هدف ازدواج قرار ندهند، زیرا کسی که عشق به مال و منال دارد، دلبسته شریک زندگیش نخواهد شد. همچنین همسر باید تابع شوهر بوده و به ظواهر و حاشیه های زندگی دیگران توجه نکند.

امام جمعه اهل سنت ساربوک یادآور شد: در تشکیل خانواده و اصول زندگی باید از حضرت رسول اکرم صلی الله علیه وسلم الگو برداری شود تا خانواده به فضای صمیمیت و محبت مزین گردد. مدیریت بیت حضرت رسول ایده‌آل بود و با اعضای خانواده در کارهای منزل همکاری داشتند. آنها به اندازه نیازشان از این دنیا نصیب بردند و جایگاه امروزشان را نمی توان با تمام گنجینه های دنیا به دست آورد. زندگی دنیا در مجال کوتاهی به پایان می رسد و این ثروت چند روزه کسی را خوشبخت نکرده است. دانایان و اندیشمندان می دانند که برای خوشبختی ابدی نظر لطف را از چه کسی طلب نمایند. زرنگ و زیرک واقعی کسی که نیست که برای چند صباح اندوخته فانی تلاش کند. تلاشگرانی هستند که دنیا را محل کسب آخرت قرار داده و شب و روز مبدت شان با خدای متعال بیشتر می شود.

مولانا رئیسی در انتقاد به آمار جدایی ها عنوان کرد: امروزه آمار طلاق در جامعه از مدیریت های اشتباه‌ و به دلیل نادیده گرفتن قوانین اسلامی به اوج رسیده است. اکثر اهل جهنم را بنا به مشاهده آن حضرت در سفر به معراج، زنان تشکیل می دهند که علت عذاب شان نه در ناسپاسی پروردگار، بلکه ناشکری از شوهر بوده است. زن حق ندارد از سرپرست نافرمانی کند، بلکه زن و مرد باید در کنار یکدیگر زندگی محبت آمیز داشته باشند. در دورانی که جوانان مسلمان با مدارک دانشگاهی فارغ التحصیل می شوند عدم اطلاع از کاربردهای دستگاه های هوشمند و فضای مجازی به مهم ترین آسیب رسان ها بدل شده اند. بزرگان دین زندگی بر پایه همکاری پیش برده و روش های معاشرت را به امت انتقال داده اند. ما نیز باید هوای دل را از پیام رسان ها کم کرده و برای رهایی از مشکلات به پیام های قرآنی پناه ببریم.

این عالم اهل سنت متذکر شد: بیشماری فرزندان ما اعم از دختر و پسر از زندگی زناشویی آگاهی و اطلاع کافی ندارند. کودکانی که از خردسالی به مدارس و مکاتب دینی فرستاده می شوند، ضمن آموزش قرآن کریم با احکام آشنا شده و به اقتضای سن از مسائل زناشویی به آنها گفته می شود. میوه های زندگی خود را به مکاتب فرستاده و ایشان را در این فرصت مقتضی از علم دین و دنیا محروم نکنیم. مادی پرست نباشیم. مادیات و دنیا پرستی انسان را به دام هلاکت می‌ کشاند. به علم آموزی توجه کنیم، زیرا اگر کسی خودش را با علم آراسته نکند، زندگیش فلج خواهد شد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن