اهل سنت ایرانمذاهب و خطبه ها

مولانا فاروقی:رمضان موعد وحدت و همدلی در امت اسلامی

آوای سنت: امام جمعه اهل سنت بیرجند ماه رمضان را یکی از مصادیق وحدت میان امت اسلامی عنوان نمود.

به گزارش آوای سنت، مولانا غلامحیدر فاروقی در سخنرانی نماز جمعه مسجد جامع اهل سنت بیرجند در سخنرانی پیش از خطبه، نفس و شیطان را دو دشمن بسیار سخت انسان خواند و گفت:
نفس و شیطان دشمنانی هستند که اگر شخص لحظه ای از آنها غافل شود بر وی غلبه خواهند کرد. در این میان رمضان کلاس درسی است که مدت یک ماه در آن آموزش های عملی را آموخته و تجربه می کنیم. یکی از درس های رمضان صبر و شکیبایی است. یک انسان در همه مراحل زندگی اش نیاز به صبر و شکیبایی دارد و خصوصا در زمان مشکلات و مصیبت ها باید صبر داشته باشد. روزه علاوه بر آموزه هایش از لحاظ روحی و جسمی نیز برای ما مفید می باشد. اطباء بعد از هزار و چهارصد سال پی برده اند که روزه بروز اکثر بیماری ها را کاهش می بخشد.. نبی مکرم اسلام در اینباره فرمایش می دارد، روزه بگیرید تا سالم بمانید.

مولانا فاروقی امانت داری، داشتن نظم و انضباط، همدردی و تعاون را از دیگر درس های مهم در این ماه خواند و افزود: یکی از مصادیق وحدت میان مسلمین داشتن نظم و برنامه واحد در این ماه است و مسلمانان مناطق مختلف در یک ساعت روزه گرفته و در پایان روز افطار می کنند. این یکی از نشانه های وحدت و اتحاد و انسجام بین همه مسلمانان است. خدای متعال در قرآن کریم بیان می دارد، با یکدیگر در کارهای نیک یاری کرده و در گناه و تجاوز و ظلم به همدیگر یاری نرسانید. روزه داران در روز قیامت به مقام و منزلت بالایی می رسند و از باب الریان وارد بهشت می شوند. در رمضان با وجود به زنجیر کشیده شدن شیاطین سرکش، شیاطین ضعیفی هستند که ممکن است انسان های سست ایمان را فریب داده و وادار به گناه و معصیت کنند.

رئیس مجمع فقهی علمای خراسان جنوبی تاکید کرد:
خداوند در این ماه رحمتش را به روزه داران و مومنین نازل کرده و دعاهایشان را مورد اجابت قرار می دهد. دعای روزه دار در وقت افطار رد نمی شود. در این میان انسان بدبخت و شقی کسی است که با کوله باری از گناه وارد ماه رمضان می شود، ولی نمی تواند خودش را اصلاح کند. قلبی که سیاه و کدر شد نیاز به معالجه دارد و داروی همه بیماری ها را می توان در داروخانه اسلام و از لابه لای صفحات قرآن یافت. در این کتاب دلایل روشن و آشکاری برای فهمیدن حق و حقیقت، جدا ساختن حق از باطل و همه آنچه که انسان برای سعادت و خوشبختی دنیا و آخرت نیاز دارد موجود می باشد.

مولانا فاروقی خاطر نشان ساخت:
امروز بسیاری از انسان ها به جای رقابت پیشتازی در عبادت با یکدیگر برای مال و ثروت دنیا می جنگند. این گونه رقابت ها بسیار ناپسند بوده و انسان را ازدین، قیامت و خدا دور می کند. اصحاب رسول گرامی نمونه کسانی هستند که در دین رقابت و سبقت با هم داشتند‌. وقتی نور ایمان در قلب جای می گیرد انسان شرح صدر پیدا می کند. رقابت در اعمال نیک و پسندیده، تنگدستی، نافرمانی از اوامر الهی، بیماری، کند ذهنی در کهنسالی را از بین می برد و مطالبه بهشت و پناه بردن از جهنم به خدای متعال از اعمالی است که موجب خشنودی و رضایت حق تعالی می شود.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن