مذاهب و خطبه ها

پایبندی به دستورات شرع مقدس ضامن سعادت و خوشبختی

آوای سنت: مدیر حوزه علمیه مظهرالتوحید تایباد پایبندی به دین و احکام را لازمه حیات معنوی و تکامل دینی بشر دانست.

به گزارش آوای سنت، مولانا عبدالباری صالحی در سخنانی با اشاره پیدایش صنایع مخرب، ایجاد تغییر در حالات رفتاری انسان ها را از جمله نشانه های قیامت در عصر حاضر خواند و گفت: امروزه فضاهای مسموم مجازی ما را به مسیری می ‌برد که برگشت از آن بسیار مشکل است، رسول خدا صلی الله علیه و سلم در این خصوص می‌فرماید، زمانی فرا می‌رسد که بر اثر بعضی از کارها بر امتم عذاب ‌های پی‌درپی نازل می‌شود و این از نشانه‌های قیامت می باشد. یکی از نشانۀ نزدیکی قیامت این است مردم مال غنیمت را قاطی اشیا و وسایل خانه خود کرده و تحصیل مال به زور گرفته شده را حق خود می دانند. مال امانت را غنیمت پنداشته ودر آن خیانت می کنند.

امانات را غنیمت دانسته و با دست بردن در اموال، مسیر حیف و میل و خیانت را در پیش می گیرند. برخی از مردم از پرداخت زکات برداشت متفاوتی داشته و آن را نوعی تاوان و جریمه تصور می کنند. زکات برقراری عدالت و نظم اجتماعی است. کسی که زکات مالش را می پردازد، هیچ زمان از برکت بی نصیب نمی ماند.

مولانا صالحی تعلیم دین برای اهداف غیر دینی را مورد انتقاد قرار داد و افزود: برخی قرآن کریم را رسیدن به جایگاه و حقوق می خوانند، دین را برای رضای خداوند و برای خدمت به دین یاد بگیرید. اگر کسی دین، قرآن و علوم دینی را برای کسب و کار بخواهد، دنیا محل ضلالت او خواهد شد. مشاهده بی احترامی به والدین که متاسفانه در جامعه امروز ما بسیار شیوع پیدا کرده، یکی دیگر از نشانه های نزدیکی به قیامت است.

مدیر حوزه علمیه مظهرالتوحید تایباد ادامه داد: آزار رسانی به والدین برای شاد کردن دل همسر، ایمان شخص را متزلزل می کند. اولادی هستند که جواب مادر را به تندی داده و یا او را از خانه بیرون می کنند. متاسفانه این معضل اجتماعی در جامعه ما وجود دارد. مادر میوۀ کمیابی است که آسان به دست نمی‌آید، پس داشتنش را قدر بدانیم. دوستان را محبوب‌تر از پدر خود نخوانیم، دوست خوب می تواند همراز ما باشد، اما بهتر از او پدر است. همکلامی با دوست خود را به همکلامی با پدری که ما را نوازش و بزرگ کرده است، ترجیح ندهیم. ‌

مولانا صالحی پایبندی به دین و احکام را لازمه حیات معنوی و تکامل دینی دانست و اظهار داشت: ابتدا باید خود نماز بخوانیم و بعد آن را از دیگران انتظار داشته باشیم. دین را از شعار خارج کرده و در عمل دعوی کارهای خیر باشیم. اگر همه بزرگان قبیله و فامیل خود را موظف به آنچه که اسلام گفته است، بدانند هیچ مشکلی به وجود نخواهد آمد. جولان برگزاری مجالس عروسی نامشروع با وسایل لهو و لعب و تعدادی رقاصه از معضلات کهنه و لاینحل جوامع اسلامی می باشد که با وجود جابجایی نسل ها ریشه کن نشده است. تاسف بارتر آن که برای این قبیل گناهان سرمایه زیادی هزینه می شوند. بدین معنا که پول می دهیم تا گناه کنیم. از همه بدتر، این گناهان را به صورت آشکار انجام می دهیم و باعث می شویم تا به دیگران سرایت کند..

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن