اهل سنت ایرانمذاهب و خطبه ها

مردم از مسئولین اجرای عدالت و صداقت را توقع دارند

به گزارش آوای سنت، مولوی ابراهیم باهیئت طی سخنان پیش از خطبه نماز جمعه اهل سنت خواف در تاکید بر اجرای عدالت گفت: من از جایگاه یک مبلغ دینی عرض می‌کنم که از مسئول یک شهر کوچک گرفته تا مسئولین بزرگ کشور، به شدت باید مراقب اعمال و رفتار خود باشند.

مردم از مسئولین دو چیز توقع دارند و این توقع به جا هم هست. اول این‌که از آن لحظه که بر مسند قدرت قرار می‌گیرند که آن هم موقتی است، عدالت و صداقت را رعایت کنند. مسئولین باید در راستای عدالت هیچ تفاوتی بین قوم و خویش آن‌ها و بیگانه نباشد، هیچ فرقی بین مذاهب نباشد.

وی ادامه داد: در سپردن مسئولیت‌ها به کارگیری در شغل‌ها و مسندهای مختلف، شایسته سالاری مدنظر همه باشد. این حرف همه‌ دل ‌سوزان نظام است. گاهی دانش‌آموزان و جوانان نا‌امید هستند و وقتی به آن‌ ها توصیه می‌شود که زحمت بکشند، می‌گویند، چه فایده که رتبه‌ من بهتر شود، ولی کسی دیگر که رتبه‌اش از من پایین‌تر است، به بهانه‌های مختلف در مسندهای مهم به کار می‌گیرند و من باید زیر نظر او کار کنم.

این سخنان بر زبان بسیاری از جوانان و نوجوانان جاری می‌شود. مثلا به این بهانه که فلان شخص فرزند شهید، جانباز یا آزاده است. اگر دولت و نظام می‌خواهند از فرزندان شهداء و جانبازان حمایت کنند، آیا سزاوار است که حق یک با استعداد و بی‌گناهی را از او بگیرند و به این افراد بدهند. آیا عقل این را می‌پذیرد؟ از طریق دیگر می‌توانند فرزندان شهداء را حمایت کنند. فرزندان شهداء بر نظام، مسئولین و مردم خیلی حق دارند، اما حق نیست که حق دیگران ضایع شده و به آن ‌ها سپرده شود.

مولوی باهیئت تصریح کرد: این نظر شخصی بنده است، اما عدالت و صداقت چیزی است که تمام ملت از مسئولین می‌خواهند، البته در این راستا حرکت هم می‌کنند و باید بپذیرند که گاهی اوقات نواقصی وجود دارد. اگر یک مسئول صادقانه در صدا و سیما و یک تریبون قرار بگیرد، مشکلات و موانع را مطرح کند و بگوید به این دلایل نتوانستم این کار را انجام دهم، این خیلی بهتر است تا این‌که توجیه و تاویل کند و به گردن این و آن بیندازد.

مدرس حوزه علمیه احناف خواف ادامه داد: گاهی به گردن انداختن اشکالاتی که در بین مردم و در حکومت اتفاق می‌افتد هم چندان جالب نیست. این که دشمن توطئه می‌کند چیز جدیدی نیست و کار دشمن همین است. دشمن از ابتدای انقلاب دشمنی کرده است و الان هم می‌کند و در آینده هم خواهد کرد. هر اتفاقی که بیفتد، چه در اقتصاد، چه در موارد دیگر، به گردن دشمن انداختن به معنای شانه خالی کردن از زیر بار مسئولیت می باشد. صادقانه سخن گفتن برای ایجاد امنیت یک جامعه، بسیار موثر است.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن