اهل سنت ایرانمذاهب و خطبه ها

مردم عزیز پروتکل‌ها و توصیه‌های بهداشت جهانی را رعایت کنند

آوای سنت : شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید، جمعه (۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹) در جمع نمازگزاران زاهدانی به شیوع بیماری کرونا در سیستان‌وبلوچستان اشاره کردند و گفتند: متاسفانه بیماری کرونا در استان سیستان‌وبلوچستان به‌ویژه در شهر زاهدان اوج گرفته است و بسیاری از مردم توصیه‌ها بهداشتی را در این زمینه رعایت نمی‌کنند.

امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان ضمن تاکید مردم به رعایت توصیه‌های بهداشتی، خاطرنشان کردند: بسیاری از مردم در بازارها ازدحام دارند و یا در مراسم‌ها جمع می‌شوند و کنار یکدیگر می‌نشینند و با هم مصافحه می‌کنند و توصیه‌های پزشکی را مراعات نمی‌کنند.
ایشان در ادامه افزودند: بعضی از مردم توصیه‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند و می‌گویند هرچه خدا بخواهد همان می‌شود؛ این مطلب درست است، اما الله تعالی برای هر چیزی اسبابی قرار داده است و پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وسلم نیز در حدیثی می‌فرمایند: «أَعقِلهَا وَ تَوَکَّل» اول زانوی شتر را ببند و اسباب را اختیار کن، بعد بر الله توکل کن. اینکه شتر را رها کنید و بر الله توکل کنید، این بر خلاف تعلیمات شارع است.
مولانا عبدالحمید گفتند: توصیه و تاکید بنده به مردم عزیز آن است که پروتکل‌ها و توصیه‌های جهانی بهداشت را رعایت کنند، در بیرون از منزل و هنگام انجام کارهای روزمره از ماسک و دستکش استفاده کنند.

مسئولان محترم به‌جای «تخریب منازل» برای مشکل مسکن مردم «تدبیر» کنند
شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید در بخش دیگری از سخنان‌شان در جمع نمازگزاران شهرستان زاهدان، به مشکل مردم در زمینۀ «مسکن» اشاره کردند و گفتند: مردم در شرایط اقتصادی بسیار بدی قرار دارند و مسئولان امر باید این شرایط بحرانی را در نظر گرفته و با مدیریت صحیح و درست، برای حل آن تدبیری بیندیشند.
ایشان در ادامه افزودند: مسئولان محترم در بنیاد مسکن و منابع طبیعی باید به فکر مسکن مردم باشند. بسیاری از مردم از نداشتن مسکن به شدت رنج می‌برند و توان پرداخت کرایۀ منزل را ندارند.

امام‌جمعه زاهدان ادامه دادند: بنده از صاحبان منازل و مغازه‌ها نیز درخواست می‌کنم در این شرایط بحرانی اقتصادی با مردم همکاری کنند و در مبلغ کرایه‌ها تخفیف قایل بشوند و یا به کسانی که در پرداخت کرایه تأخیر می‌کنند مهلت بدهند.
مولانا عبدالحمید تاکید کردند: توصیۀ بنده به تمام مسئولان، مدیران وارگان‌های دلسوز کشور آن است که به‌جای تخریب منازل مردم، برای حل مشکلات آنان تدبیر کنند و در روستاها به‌صورت سخاوتمندانه زمین در اختیار مردم قرار داده شود.
ایشان خاطرنشان ساختند: شرایط فعلی اقتضا می‌کند که بیش از پیش دل مردم را به‌دست بیاوریم. مردمی‌بودن و دل مردم را به‌دست آوردن بسیار حیاتی و مهم است.

ملت ایران بعضی بر بعضی دیگر ترجیح ندارند؛ از شایستگان اقوام و مذاهب به‌صورت متعادل استفاده شود
امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان در ادامه بر لزوم «یکسان‌نگری بین اقوام و مذاهب» تاکید کردند و گفتند: توصیۀ بنده به تمام مسئولان کشوری و استانی آن است که همۀ مردم اعم از اقوام و مذاهب و گرایش‌های مختلف را با یک نگاه بنگرند. بهترین راه برادری و اخوت و یکی از نیازهای مهم کشور آن است که از شایستگان و توانمندان تمام اقوام و مذاهب به‌صورت مساوی و متعادل استفاده شود.

ایشان تصریح کردند: ملت ایران بعضی بر بعضی دیگر ترجیح ندارند، بلکه همه ایرانی هستند و هر زمانی که مقام معظم رهبری و سایر مسئولین خواسته‌اند به صحنه آمده‌اند. لذا این ملت را دریابیم و به مشکلات‌شان رسیدگی کنیم.
مولانا عبدالحمید در پایان تاکید کردند: بسیاری از مسائل و سیاست‌ها در کشور نیاز به تغییر و بازنگری دارند و باید از تجربیات گذشته استفاده شود. حفظ وحدت و اخوت در کشور و کارهایی که به تحکیم و پایداری این وحدت و اخوت بینجامد لازم و ضروری است.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن