اهل سنت ایرانگفتگو و مصاحبه

مسلمانان ابهت اسلامی خود را مقابل صهیونیست‌ها به نمایش بگذارند

آوای سنت : مولوی سیداحمد عبدالهی اسکندر، امام جمعه اهل سنت اسدیه  در گفت‌وگویی با محکومیت جنایات اسرائیل در غزه اظهار داشت: این جنایات بر هیچ کس پوشیده نیست نه از الان بلکه در مورد مردم مظلوم فلسطین مرتکب جنایت شدند و زنان و کودکان و مردان مظلوم و بیگناه فلسطینی را به خاک و خون کشیده است.

وی خوی صهیونیست‌ها را درنده صفت توصیف کرد و عنوان داشت: این خوی آنها همیشه بوده است اما در حرکتی که حماس انجام داد و این در واقع پس از ظلم‌های زیادی بود که صهیونیست‌ها انجام داده بودند این انتقام را گرفت که خوب و به‌جا بود و مردم هم شاد شدند.

امام جمعه اهل سنت اسدیه تصریح کرد: اما از آن طرف صهیونیست‌ها حرکتی غیر انسانی را مرتکب شدند که با هیچ‌گونه از موازین انسانی و معیارهای حقوق بشری اصلا سازگار نیست و همخوانی ندارد و شروع به بمباران خانه‌های مردم بی دفاع فلسطین با سلاح‌های پیشرفته و سلاح‌هایی که از آمریکایی‌های تحویل گرفته بودند که این یک ظلم آشکار و یک نسل‌کشی است که اینها در حق مردم مظلوم انجام می‌دهند.

مولوی عبدالهی بمباران بیمارستان «معمدانی» غزه را نشان‌دهنده اوج سنگ‌دلی و قساوت صهیونیست‌ها دانست و گفت: هیچ‌گونه عاطفه و ترحمی در وجود صهیونیست‌های درنده نیست بنابراین لازم است که مسلمانان از خواب غفلت بیدار شوند.

وی با تأکید براینکه مسلمانان باید در مقابل اسرائیل یک موضع واحد اتخاد کنند، افزود: کنفرانس‌ها و نشست‌هایی که برخی کشورهای اسلامی با  حضور سران خود برگزار می‌کنند هر لحظه دیر است و باید یک تصمیم واحد گرفته شود و روابط دیپلماتیکی که برخی کشورها دارند باید قطع شود و عکس العمل متحدی را در مقابل این جنایت نشان دهند  تا بتوانند شر این متجاوزان و غاصبان را از سر مردم فلسطین و خصوصا مردم مظلوم غزه کوتاه کنند.

امام جمعه اهل سنت اسدیه خاطرنشان کرد: در حقیقت با جنایت صهیونیست‌ها در غزه باید به غیرت مسلمانان بر بخورد چرا که این یک آزمونی برای غیرت مسلمانان است که ابهت اسلامی خود را به نمایش بگذارند و از این ملت ستمدیده دفاع کنند./فارس

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن