اهل سنت ایرانگفتگو و مصاحبه

مسلمانان باید حضرت حسین(ع) را الگوی خود قرار دهند

آوای سنت : امام جمعه اهل سنت کهنه جلگه مانه و سملقان گفت: اگر مسلمانان مظلوم جهان برای نجات از جور ستمگران قیام امام حسین را سرمشق و الگوی خود قرار دهند، پیروزیشان حتمی است.

محمد آخوند خادمی، امام جمعه اهل سنت کهنه جلگه مانه و سملقان در گفت‌وگویی در بجنورد اظهار کرد: واقعه عاشورا را می توان به عنوان یکی از مهم ترین وقایع تاریخ اسلام یاد کرد.

وی گفت: از خود گذشتگی برای اسلام و آبیاری درخت تنومند دین الهی درسی است که از شهادت امام حسین می آموزیم.

امام جمعه اهل سنت کهنه جلگه مانه و سملقان افزود: شخصیت والای ایشان بیانگر مخالفتشان با ظلم و ستم بوده و آن حضرت با پیروی از پیامبر گرامی اسلام (ص) همواره در جهت حمایت از ضعفا و محرومان جامعه گام بر می داشت.

وی ادامه داد: همه ما بر این باوریم که نسبت به امام حسین ظلم و جنایت و تخطی شده است.

 آخوند خادمی ادامه داد: با توجه به ظلمی که به امام حسین و اهل‌بیت پیامبر(ص) در روز عاشورا انجام گرفته، ما باید ضمن معرفی ظالم و ستمگر، ابراز علاقه و محبت به ایشان در هر جایی که امکان‌پذیر است، انجام شود.

این عالم اهل سنت تصریح کرد: امام حسین از نبی اکرم (ص) تبعیت کرد و امروز همه ما جامعه اهل تسنن بر این نکته اذعان داریم که امام حسین وقتی متوجه شد حکومت دست نااهلان افتاده و دین جدش در خطر است قیام کرد و در این راه خود سرور شهیدان، خانواده‌اش و یارانش به شهادت رسیدند.

وی گفت: اگر مسلمانان مظلوم جهان برای نجات از جور ستمگران قیام امام حسین را سرمشق و الگوی خود قرار دهند، پیروزیشان حتمی است و زحماتشان به هدر نخواهد رفت.

امام جمعه اهل سنت کهنه جلگه مانه و سملقان تصریح کرد: همچنین نباید فراموش کنیم که حضرت امام حسین (رضی الله عنهم) فردی موفق در ایجاد اتحاد، محبت، صمیمیت و اخوت در بین مسلمانان بودند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن