اهل سنت ایرانمذاهب و خطبه ها

مولانا ساداتی:هدف امام خمینی تحقق عدالت بود

آوای سنت :گزیده سخنان مولانا سید عبدالصمد ساداتی در مراسم نماز جمعه ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ سراوان :

حیات و پایداری جامعه انسانی و نیز ترقی و پیشرفت آن به تعهد و التزام به مسئولیت بستگی دارد، با احساس مسئولیت بسیاری از مشکلات و مصایب که امروز ما به آن مواجه هستیم رفع و برطرف یا به حداقل می رسد.
مسئولیت پذیری علاوه از اینکه وظیفه است ، دلسوزی و خیرخواهی و خدمت است و علاوه از پاداشی که در دنیا دارد روز قیامت برایش در اعمال نامه اجر و پاداش به همراه دارد ، سخن امیرالمونین عمربن الخطاب رضی الله عنه را آویزه گوش باید قرار داد که می گفت: هرسرزمین آبادی به زودی ویران خواهد شد؟ گفتند چه وقت و چگونه؟گفت:آنگاه که بدان آن سرزمین و نااهلان بر نیکان به آن برتری یافته و تسلط شوند، مسئولیت ها به نا اهلان سپرده شود و فرمود وقتی که ضرر و زیانش به جامعه برسد و کسی هم اعتراض نکند و سخنی نگوید همه مردم متضرر می شوند ، پیامبر صلی الله علیه و آله سلم فرمودند: اگر در فکر دفع مشکل و منع از بدی نشوید، خداوند کیفری برشما نازل خواهد کرد و اگر برای رفع آن دعا کنید هرگز اجابت نمی شود، این سخن تکان دهنده ای هست و امروز این را مشاهده میکنیم چرا دعاها قبول نمیشود از اینکه راستی با خدا و خلق خدا نیست نیست.
باید فریب در کارها ، دروغ در گفتار ، بی تعهدی در مسئولیت را کنار گذاشت ،خداوند می بیند و او میداند ، بنابر این هیچ راهی نیست جز راستی با الله تعالی و راستی با بندگان او ، آنوقت الله تعالی نجات می دهد، شما توجه کنید دعای قرانی ” لا اله الا انت سبحانک انی کنت من الظالمین” را می خوانیم اما با قلب خالص پذیرفته نمی شود ، اگر کسی بر خود ستم کرد و بر مردم ستم روا داشته عملا در فکر دفع ستم نیستیم و فقط به زبان تکرار میکنیم، چگونه دعا اجابت میشود.

سالگرد ارتحال رهبر کبیر انقلاب اسلامی از مناسبتها است ، جمهوری اسلامی از دست آوردهای مهم انقلاب است و از آرمانهای امام انقلاب، تحقق جمهوری اسلامی به معنای واقعی است ، استقرار عدالت اجتماعی و کم شدن فاصله طبقاتی ، رفع تبعیضات و حمایت از محرومان و فقرستیزی از اهداف مهم امام راحل بود که در سخنان و پیام ها و توصیه ها همواره به آن تاکید داشت.
امام فرمودند آن روزی که دولت ما توجه به کاخ پیدا کرد آن روز فاتحه دولت و ملت را را باید خواند ،آن روزی که مجلسیان خوی کاخ نشینی پیدا کنند آن روز است که برای این کشور باید فاتحه بخوانیم ، ما از این کاخ نشین ها خیلی صدمه خورده ایم.
امام پا برهنگان مستضعفان نیاز به قصر کاخ گونه ندارد ، در زمان حیات خود زندگی در خانه محقر را برگزید ، اشراف گرایی دولتمردان ، کاخ نشینی و مسابقه در ثروت اندوزی و زندگی مردم با محرومیت از آرمانها و زندگی امام به دور است.

روستاهای پرجمعیت سراوان از وضعیت نامناسب بهداشت گلایه دارند ، آن مسئولی که نماز جماعت را دلیل شیوع کرونا می داند چه اقدام خاصی در زمینه پیشگیری از کرونا در این مناطق انجام شده است ، فقط توصیه به مردم می شود در حالیکه بهداشت روستاهای این مناطق زیر صفر است ، روستاهای دزک ، زنگیان ، پره کنت و کلپورگان که عنوان گردشگری جهانی دارد نیاز به رسیدگی بیشتر دارند.
در حالیکه برای پیشگیری از کرونا، برگزاری مراسمات مذهبی و نمازهای جماعت در مساجد و مدارس دینی تعلیق شده بود اما اعلام وضعیت سفید و بی مسئولیتی برخی افراد به ظاهر مسئول موجب تجمع مردم در بازار و صنفهای مختلف و مسافرتها و عدم نظارت شد و اقدام خاص و قابل توجهی در روستاها برای ضدعفونی و گندزدایی معابر عمومی انجام نشده بود که این وضعیت پیش آمده است.
ربط دادن همه مشکلات به مردم شانه خالی کردن از مسئولیت و عذر بدتر از گناه است ، ضمن اینکه توصیه به رعایت بهداشت فردی و نظافت که جزء ایمان می دانیم و توصیه می کنیم از مرکز بهداشت انتظار می رود خصوصا در این شرایط عملکرد مناسب تری داشته باشند.
از کسانیکه خدمت می کنند ما تشکر و دعای خیر داریم و همینطور مشکلات را متذکر می شویم ، در این ایام سخت کرونا؛ عزیزان زیادی از پزشکان ، پرستاران ، مسئولین و دست اندرکاران در کشور ، مرکز استان و شهرستان با دلسوزی و تلاش طاقت فرسا شبانه روز متحمل زحمات فراوان شده اند و در حال خدمت هستند که آرزوی موفقیت و تشکر داریم.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن