اهل سنت ایرانمذاهب و خطبه ها

مولانا ساداتی :بازگشایی مدارس فاجعه بار خواهد بود

آوای سنت : مولانا سید عبدالصمد ساداتی در اشاره به آموزه های اسلامی در اهمیت سلامتی و مراقبت ، هشدار متخصصین و نگرانی خانواده ها از بازگشایی مدارس در وضعیت بیماری کرونا و فراهم نبودن شرایط لازم بویژه در استان سیستان و بلوچستان، این اقدام را بی مسئولیتی و فاجعه بار خواند.

ایشان در فرازی از سخنان مراسم نمازجمعه اهل سنت سراوان (۱۴شهریور ۱۳۹۹) اظهار داشت : مسئله بازگشایی مدارس ؛ موجب نگرانی والدین ، معلمان و دانش آموزان و کارشناسان بهداشت و درمان شده است که در وضعیت ویروس کرونا و در حالیکه شرایط لازم فراهم نشده و امکانات موجود مناسب نیست ؛ فاجعه به بار خواهد آورد .

امام جمعه اهلسنت سراوان خاطرنشان ساخت: با توجه به اینکه کارشناسان بهداشت و درمان و وزیر بهداشت از حضور دانش آموزان در مدارس ابراز نگرانی نموده که ممکن است افراد زیادی قربانی این بی توجهی شوند ؛ این هشدار مهمی است که باید جدی گرفته شود.

مولانا ساداتی تصریح نمود: با توجه به بیماری ویروس کرونا و آمدن فصل سرما و از طرفی نبود امکانات و فضای ناکافی در مدارس و کثرت دانش آموزان ؛ بازگشایی مدارس بی احتیاطی و بی مسئولیتی و در هلاکت قرار دادن است که دانش آموزان و به دنبال آن خانواده ها و دیگر افراد جامعه را درگیر خواهد کرد.

ایشان گفتند : دین اسلام از بی تدبیری در امور منع نموده و موارد احتیاطی را لازم قرار داده است و بی توجهی را منجر به هلاکت دانسته است (وَلَا تُلْقُوا بِأَیْدِیکُمْ إِلَى التَّهْلُکَهِ – بقره / ۱۹۵ ) که در مقابل خطرات و مشکلات باید با هوشیاری عمل نمود و مراقبت کرد و خود را به دست خود نباید به هلاکت انداخت.

مولانا ساداتی تاکید کرد : ساز و کارهای لازم در مواجه با ویروس کرونا را باید در نظر گرفت و تدابیر لازم را در بازگشایی مدارس مورد توجه قرار داد ، در غیر این صورت بازگشایی مدارس فاجعه بار خواهد بود.

امام جمعه اهل سنت سراوان افزود : خصوصا در سیستان و بلوچستان و دیگر مناطق محروم که مدارس فاقد امکانات لازم هستند و اکنون در مواجه با بیماری کرونا نه در مدارس امکانات لازم برای رعایت پروتکل های بهداشتی وجود دارد و نه خانواده ها توانایی تامین لوازم بهداشتی فرزندان خود را دارند.

مولانا ساداتی عنوان نمود: در این منطقه نیز بسیاری از افراد مبتلا به کرونا بدلیل هزینه بالای درمان از رفتن به بیمارستان خودداری می نمایند و در مواردی منجر به فوت آنان شده و در آمار رسمی ثبت نشده است که نشان از وضعیت قرمز در این مناطق است و مسئولان نباید با غفلت از این موارد اقدام به بازگشایی مدارس نمایند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن