اهل سنت ایرانشخصیت ها و گروه ها

مولانا عبدالعزیز:هدف دشمنان تضعیف دین اسلام است

آوای سنت: امام جمعه مسجدجامع حضرت عمر رضی الله عنه هرات افغانستان هدف دشمنان از اشغال نظامی ممالک مسلمان را تضعیف دین در بین مردم خواند.

به گزارش آوای سنت، مولانا ابویوسف عبدالعزیز محمدی تاریخ معاصر را پر از وقایع و اتفاقات متعدد دشمنان دین بر علیه امت اسلامی دانست و گفت: دشمنی قوای شرک با اسلام از همان آغازین روزهای آغاز رسالت رسول گرامی امت شکل گرفت و تا به اکنون نه تنها از حجم عداوت ها کم نشده، بلکه آنها هر بار سعی کرده اند از راه های مختلف ضربات سنگینی را بر امت اسلامی تحمیل نمایند. یکی از مشخصات دشمنان اسلام و قرآن این است که آنها هرگز از باختن ناامید نمی شوند و به مجرد آنکه شکستی بخورند دوباره متحد شده و نفشه های دیگری را به ترسیم در می آورند.

مولانا محمدی با بیان این مطلب که دشمن برای نابود کردن دین، زمان و مکان نمی شناسد افزود: آنها در صدر اسلام از قبل برای جنگ “بدر” آمادگی کامل داشتند و برای غزوه “احد” چندین ماه مشغول مهیای تدارکات آن بودند. خدای متعال در یادآوری مطلب فرمایش می دارد که اسلام ستیزان هیچگاه از دشمنی و اقدام بر علیه مسلمانان دست نخواهند کشید.

حملات آنها در گذشته بسته به شرایط با پیشرفته ترین ادوات و با حداکثر نیروها و اسب های جنگی صورت می گرفت و هر کمبودی را با پول برطرف می کردند. امروز هم آنها با توان بالا ملت های مظلوم را مورد تاخت و تاز خود قرار می دهند و در این راه از ابزار فیزیکی و رسانه نهایت استفاده را می کنند.

وی حملات یازدهم سپتامبر را بهانه ای واهی برای لشکرکشی آمریکا به خاک افغانستان برشمرد و عنوان نمود: مردم آمریکا در همان زمان نیز ادعای دولتمران خود مبنی بر طرح ریزی حمله از خاک افغانستان را باور نداشتند، چرا که توان نظامی افغانستان به حدی نیست که بتواند دست به یک برنامه ریزی جنگی گسترده بزند. طراحان حملات یازدهم سپتامبر کسانی بودند که از پیش برای اشغال سرزمین ما نقشه داشتند و این از خصوصیات آمریکا است خاک ملت های مظلوم را به سیطره خود دار آورد. افغانستان در گذشته نزدیک به یک دهه تحت اشغال شوروی سابق قرار داشت و پیش از آن نیز جزو مستعمرات انگلیس شناخته می شد. شوروی که در جنگ دوم جهانی به اشغال نیروهای بیگانه در آمده بود خود نیز در قامت یک کشور متجاوز دست به اشغالگری زد و به بیرون رانده شد.

مولانا محمدی شهامت و غیرت دلیمردان افغان را سد محکمی در مبارزه برای دفاع از آن سرزمین خواند و تاکید ورزید: اگر مجاهدت همراه با مقاومت مردم افغان در برابر دشمنان و صهیونیسم بین المللی شعار نبرد تا پای جان را سر نمی دادند، امروز افغانستان توسط همان کشورها به چند قسمت تقسیم شده بود. مسلمانان ممکن است در پاره ای از تاریخ به دلیل اختلافات ناشی از حیله دشمنان نسبت به یکدیگر سرد شوند، اما مسلمان واقعی هرگز فرمان کتاب آسمانی خود را نادیده نمی گیرد و از حدود و اختیاراتش تجاوز نمی کند، مگر کسانی که به نام مسلمان به خدمت دشمن درآمده باشند، لذا تهاجم یهود و نصرانی با وجود مخارج سنگینی که برایشان به جا گذاشت، به شکست مفتضحانه منجر گردید.

امام جمعه مسجد جامع “حضرت عمر ” رضی الله عنه هر گونه اشغال نظامی افغانستان توسط دول غربی را منجر به شکست توصیف کرد و متذکر شد: ملت افغانستان جنگ طلب نیستند و میانه با خونریزی و دشمنی با سایر ملل ندارند، ولی در مسئله دفاع از خاک هرگز از جنگیدن و شهادت طلبی خسته نمی شوند و اجازه نخواهند داشت سربازان دشمن شبی را با آسودگی به صبح برسانند. اراده این ملت زورگویی و قلدری را نمی پذیرد. حداقل هزینه روزانه نیروهای “ناتو” در خاک افغانستان سیصد میلیون دلار برآورد شده است، اگر آنها و سابقون این گونه هزینه را به جای اشغال کشورها برای بشریت هزینه می کردند، امروز کشوری که از فقر رنج ببرد، وجود نداشت.

مولانا محمدی هدف دشمن از اشغال خاک کشورهای اسلامی را مایوس کردن مردم از دین دانست و خاطر نشان ساخت: آنها شعارهای مختلفی تحت عناوین ” حقوق بشر- دفاع از آزادی زن- رسیدگی به وضعیت اطفال و…” می کوشند تا عقیده ملت اسلامی را به انحراف بکشانند. برخی از نظریه پردازان غربی خیال می کردند که با تزریق پول می توانند مردم را از نماز و مسجد دور کنند، لیکن دیدند که غیرت دینی ملت افغان اجازه نداد دین در این سرزمین تضعیف گردد. نهایتا ملتی می تواند در برابر دشمن به پیروزی برسد که در سرزمین آنها مدارس دینی و مکاتب دوام و قوام داشته باشند. حق همیشه سربلند خواهد ماند و روزی خواهد رسید که استعمارگران دغدغه از هم پاشیده شدن رژیم خودشان را بخورند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن