اهل سنت ایرانمذاهب و خطبه ها

مولانا نقشبندی: یهود دولت های اسلامی خاورمیانه را درگیر فتنه های داخلی کرده است

تکریم بزرگان و شهدای بلوچ

به گزارش خبرنگار آوای سنت مولانا عبدالغفار نقشبندی حفظه الله درخطبه های نمازجمعه (۱۲مهرماه) تاکید کرد: یهود در ایجاد فتنه سابقه ی دیرینه ای دارند. آنان باورود به مدینه زمانی که دیدند که دراقلیت هستند میان اوسیان وخزرجیان مدینه اختلاف انداختند.

گروهی به اوسیان ودیگری به خزرجیان اسلحه می فروختند و آنهارا به جان هم انداختند وشب ها پشت درهای بسته به ریش آنان می خندیدند. امروزه نیز یهودیان درقلب خاورمیانه نفوذ کرده وقدس عزیز را اشغال کرده اند و متاسفانه امروزه هم ما شاهدهستیم که بعضی از کشورهای اسلامی به آمریکا و بعضی به روس ها متوسل شده وازآنها اسلحه وتجهیزات جنگی می خرند وبه جان هم افتاده اند و همین معضل دربلوچستان ماهم داره تکرارمیشه. که من به همه ملت بلوچ هشدارمی دهم که آگاه باشند که دستهای پشت پرده ای درکارهست که بار دیگر سعی می کنند تا قبائل ونژادها را پررنگ جلوه دهند. اینهاخیرخواه بلوچ ها نیستند بلکه با ایجاد اختلاف میان بلوچ ها سعی درریشه کن کردن ملت بلوچ دارند لذامن همه ملت بلوچ را به اتحاد وهمبستگی فرامی خوانم تازهی زهی ها را کنارگذاشته وخود را به نام ملت مسلمان بلوچ بشناسانند.

امام جمعه موقت راسک در بخشی دیگرازسخنانشان با اشاره به نامه ی عزیزی که ازچابهار که ازتغییر نام خیابانی درچابهار ا زمکران به نام شهیدی انتقادکرده بودفرمودند:دراین خصوص بایدبه عرض برسانم که ضمن احترام به تمامی رزمندگان وشهدایی که برای دفاع ازوطن ومیهن وتمامیت ارضی جان خودراازدست دادند ما امروزه می بینیم که بسیاری ازخیابانها بنام مفاخرملی ازجمله آیت الله خمینی ،شهیدرجائی وسرداران شهید بنام شوشتری وبسیاری بنام مفاخرمذهبی برادران تشیع ازقبیل آیت الله طالقانی وخراسانی وشریعتی وغیره نامگذاری شده اند و هیچ یک ازبلوچ هابه خود اجازه اعتراض نداده اند.

مولانا درادامه خاطرنشان کردند:ماهم تقاضا داریم که خیابانهای دیگرشهرهای کشوررا، حتی شهرهای شمال کشور را بنام مفاخر بلوچ نامگذاری بکنید تابشناسند کسانی که بلوچها رابه عنوان قاتل ، راهزن وچپاولگرمعرفی می کنند و صفات والا و ارزنده بلوچ ها ازقبیل شهامت ،شجاعت، بهادری، بی باکی، حیاوغیرت وطن دوستی رانمی بینند.
بنابراین من به تندروهاهشدار می دهم واز دولتمردان تقاضا دارم که خیابان دیگری را بنام شهید نامگذاری کنند واین خیابان که ازقدیم به نام مکران بوده آنرا تغییر ندهند واجازه ندهند افراطیون وتندروهای غیربومی مردم بلوچ را احساساتی وبحران آفرینی کنند.

مولانا نقشبندی درپایان فرمودند: بجای حذف نام مکران مسولین بایستی آن تندرو وغیربومی راکه اختلاف افکنی وتنش زایی می کنند راحذف و از بلوچستان برانند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن