اهل سنت ایرانشخصیت ها و گروه ها
موضوعات داغ

مولانا گرگیج: حضور در مراسم عروسی و عزا در این ایام ناجایز است

آوای سنت : مولانا محمدحسین گرگیج با اشاره به موج دوم ویروس کرونا از مردم خواستند در خانه بمانند و حضور در مراسمات عروسی و عزا در اوج شیوع ویروس کرونا را از لحاظ شرعی نادرست دانستند.

به گزارش  آوای سنت به نقل از پایگاه خبری دفتر مولانا گرگیج، ایشان در پیام خود با اشاره به پیک دوم‌ ویروس کرونا اظهار داشتند: ما به تمام کسانی که نزدیکان خود را از دست داده‌اند تسلیت می گوییم، خصوصاً افرادی که علمای بزرگواری همچون مولانا عبدالحمید جهاندیده و سایر علمایی که در این هفته ها آنان را از دست دادیم؛ بنده به تمام بازماندگان علما و همچنین سایر افرادی که عزیزان خود را از دست داده اند مصیبت وارده را تسلیت عرض می کنم.

امام جمعه اهل سنت آزادشهر افزودند: در این روزها دولت و مردم گرفتار این ویروس هستند و کرونا پایه های معیشتی ما را ضعیف کرده و جان شهروندان نیز در خطر است.

عالم سرشناس اهل سنت کشور ضمن ناجایز دانستن برگزاری مراسم عروسی و عزا در اوج شیوع ویروس کرونا تصریح کردند: به توصیه های وزارت بهداشت و سازمان بهداشت جهانی توجه کرده و عمل نمایید؛ ما بارها گوشزد کرده‌ایم که برگزاری مراسمات عروسی در چنین ایامی کار درستی نیست زیرا مشاهده می کنیم در یک مراسم عروسی چندین نفر مبتلا به ویروس کرونا می شوند و جان خود را از دست می دهند؛ لذا حضور در مراسم عروسی و ترحیم در اوج شیوع کرونا ناجایز است زیرا امکان آلوده شدن شهروندان وجود دارد و این یک توصیه شرعی است.

مولانا گرگیج تأکید کردند: من بارها توصیه کردم اگر یکی از عزیزان‌مان را در شهر دیگری از دست می دهیم به مراسم ترحیم نروید زیرا ممکن است افرادی ناقل باشند که دیگران را نیز به این ویروس گرفتار کنند.

ایشان ادامه دادند: مجلس ترحیم در مواقع عادی هم بیش از سه روز جایز نیست و در تمام مذاهب بدعت به حساب می آید و نباید در آن شرکت کرد؛ لذا از عزیزان درخواست دارم این توصیه ها را جدی بگیرند و به آن‌ها عمل کنند؛ فاصله اجتماعی تعیین شده را رعایت کنیم، ماسک بزنیم و از دستکش استفاده کنیم.

مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش همچنین ضمن تقدیر از زحمات بی شائبه کادر پرسنل درمانی و بهداشتی خطاب به آنان گفتند: از پزشکان و طبیبان تقاضا دارم یک‌صدا و متحد باشند، علیه یکدیگر اظهار نظر نکنند و با همکاری یکدیگر مردم را به درستی، راهنمایی کنند .

عضو مجمع فقهی اهل سنت کشور با شهید خواندن درگذشتگان ناشی از ویروس کرونا بیان داشتند: کسانی که کرونا، جان‌شان را گرفته است قطعاً مطابق حدیث نبوی (ص) شهید محسوب می شوند.

مولانا گرگیج با تأکید بر تداوم رعایت قرنطینه خانگی گفتند: قرنطینه خانگی را رعایت کنید اگر مجبورید از منزل خارج شوید لازم است از ماسک و دستکش استفاده کنید، فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کرده و به تمامی پروتکل های وزارت بهداشت عمل کنید.

ایشان با اشاره به موج دوم شیوع ویروس کرونا در استان گلستان خاطرنشان ساختند: وضعیت گلستان پیش از این سفید بود اما به دلیل مسافرت ها، برگزاری مراسم های مختلف و رعایت نکردن مردم، دوباره وضعیت استان و کل کشور قرمز شد.

استاد تفسیر دارالعلوم فاروقیه شهرستان گالیکش ضمن تأکید بر عدم کتمان و پنهان کاری مبتلایان به ویروس کرونا گفتند: از عزیزانی که علایم این ویروس را دارند تقاضا می کنم کتمان و پنهان کاری نکنند و به پزشک یا مراکز درمانی مراجعه کنند زیرا این امر سبب می شود سایر افراد نزدیک را نیز به این ویروس منحوس آلوده کنیم؛ برخی افراد می ترسند و بیماری خود را پنهان می‌کنند و به مراکز بهداشتی نمی روند تا وقتی که بیماری تشدید می‌شود و منجر به مرگشان می گردد.

خطیب جمعه اهل سنت آزادشهر در خاتمه از تمامی خیّرین و توانمندان خواستند تا به افرادی که بر اثر شیوع ویروس کرونا آسیب دیده اند کمک کنند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن