اهل سنت ایرانشخصیت ها و گروه ها

مولوی مدنی : یکرنگی، یکصدایی و همدلی از خصوصیات بارز وحدت آفرینی در ایام حج است

آوای سنت : مولوی اسحاق مدنی بیان کرد: یک رنگی و متحد بودن مسلمانان در صحرای عرفات ، امت واحده را به تصویر می کشد؛ از ویژگی ها و خصوصیات بارز اعمال حج به متحد الشکل بودن لباس زائرین بیت الله الحرام می توان اشاره نمود که خود نمادی از وحدت و یک رنگی امت اسلام است.

مولوی اسحاق مدنی رییس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در گفتگویی  روز عرفه و عید سعید قربان را از ایام وحدت آفرین و مبارک در اسلام دانست و اظهار داشت: روز عرفه و عید سعید قربان از ایام مبارکی است که هر ساله مسلمانان جهان را در ایام حج پیرامون همدیگر جمع کرده است.

مولوی مدنی افزود: از ویژگی ها و خصوصیات بارز اعمال حج به متحد الشکل بودن لباس زائرین بیت الله الحرام می توان اشاره نمود که خود نمادی از وحدت و یک رنگی امت اسلام است.

مشاور عالی دبیرخانه شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت ، تصریح کرد: امیدواریم بانگ “لبیک اللهم لبیک” مسلمین به گوش جهانیان رسانده شود تا شکوه ، عظمت و قدرت معنوی امت اسلام در صحرای عرفات با آن مشقت هایی که دارد نمایان گردد.

وی عنوان کرد: یک رنگی و متحد بودن مسلمانان در صحرای عرفات ، امت واحده را به تصویر می کشد؛ مسلمانان از هر رنگ، نژاد و رسم و رسوم با اعمالی واحد از فیوضات آن بهره مند خواهند شد.

وی در پایان تاکید کرد: همگان باید تلاش کنند مراسم حج، برنامه های عبادی در روز عرفه و جشن عید سعید قربان به بهترین نحو ممکن برگزار گردیده تا امت اسلامی بتوانند از برکات آن در جهت تقویت وحدت خود ، استفاده کافی را ببرند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن