اهل سنت ایرانمناطق و پراکندگی

مولوی مومن : عدم شناخت بنیان‌های اسلام زمینه ساز اختلاف است

آوای سنت: مدرس حوزه علمیه احناف خواف علت ضعف وحدت میان مسلمین را به نبود شناخت از بنیان های اسلامی مرتبط دانست.

به گزارش آوای سنت، مولوی گل محمد مومن یکپارچگی و همبستگی اهل ایمان را با اشاره به حدیث نبوی به منزله یک بدن خواند و گفت: اهل ایمان در شفقت، مهربانی، دلسوزی، محبت، عشق، ملایمت و مهربانی الگوی یکدیگر هستند، پس اگر یک عضوی از بدن آسیب ببیند، سایر اعضاء آرامش را از دست می دهند. راحتی هر عضو در گرو راحتی تمام اعضای بدن است و رنج هر کدام نیز بسته به رنج سایر اعضاء می باشد.

آن حضرت همچنین امت را از بدگویی و بدبینی منع کرده و فرمایش می کند، بدانید شیطان از اینکه شما بت را پرستش کنید، مایوس شده است، اما سعی در ایجاد کینه و دشمنی در بین شما خواهد کرد.

مولوی مومن تصور عدم وحدت میان مسلمین را به نبود شناخت از بنیان های اسلامی مرتبط دانست و افزود: ما در اسلام سه واژه محبت، احسان و عدالت داریم که باید در رفتارها بکار گرفته شوند. حتی واژه احسان و عدالت نیز باید در رفتار با پیروان دیگر ادیان نمود پیدا کند. اهل ایمان و تمام کسانی که به اسلام و متون اسلامی آگاهی دارند، همیشه دلسوخته وحدت بوده و هستند و امروز تلاش ها باید در راستای عملی کردن شعارها و جلب اعتماد عمومی صورت بگیرد.

پایبندی به اعتقاد، دین و مذهب، وحدت و اتحاد، همیاری و همکاری مردم با علما به خاطر اعتقاد و وجود اساتید ربانی، فرصت‌ های ارزشمندی را برای همه ما فراهم می آورد و حد الامکان می بایست از داشته هایمان بهره کافی ببریم.

مدرس حوزه علمیه احناف خواف در زمینه ایمان به یکتا پرستی یادآور شد: بت‌پرستان مکه، کفار یهود و نصارا ادعا می کردند که خدا را قبول و او را دوست دارند، اما این ایمان برایشان کافی نبود. ایمانی در نزد الله متعال ارزش و اعتبار دارد که مطابق کتاب وی باشد. ایمان همان محور و مدار اصلی است. بنا به فرمایش قرآن کریم در آیه صدو پنج سوره کهف تا زمانی که ایمان کامل نشود، اعمال مورد سنجش و وزن قرار نمی‌گیرد و در روز قیامت هیچ وزن و ارزشی نخواهد داشت. از زندگی‌ و موت و آثار اهل حق درس بگیریم، زیرا همه ما در یک طریق قرار داریم و سرانجام آن مرگ خواهد بود.

مولوی مومن پرهیز از گناهان را یک ضرورت ویژه عنوان کرد و به نقل از آن حضرت صلی الله علیه وآله وسلم اظهار داشت: از گناهان کوچک پرهیز کنید؛ چرا که شیطان وقتی نتواند کسی را گرفتار گناهان بزرگ کند، به تدریج این کار را خواهد کرد.

مسلمان عصر حاضر نباید مدگرا باشند. مدگرایی انسان را در غفلت به هلاکت می‌رساند. ظاهر کردن شعار کفر کنشی خطرناک است و امت مسلمان شدیدا باید از آن دوری نمایند. همچنین اعیاد و جشن‌های مناسبتی باید مطابق شریعت برگزار شده و از تشبه به غیر مسلمانان پرهیز گردد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن