اهل سنت ایرانمناطق و پراکندگی
موضوعات داغ

می گویند در انتخابات شرکت نکنید !

احسان عثمانی از سنندج

آوای سنت :  موضوع انتخابات در کشور ما یکی از مسائلی است که هر از چند وقت، به موضوع نخست فضای مجازی و حقیقی تبدیل می شود.

تا یادم هست در ۲۰ سال گذشته در حالی که برخی از فعالان سیاسی و اجتماعی ما در مناطق کورد نشین صحبت از مشارکت فعال در انتخابات داشتند،برخی دیگر نیز از تحریم انتخابات و عدم شرکت در آن سخن می گفتند!

این مساله برای ما تازگی ندارد و در این دوره از انتخابات هم همین دوگانگی در فضای جامعه وجود دارد.اینکه در نهایت غلبه با کدام برداشت است را باید در ۱۱ اسفند ببینیم ، اما تجربه این سالها نشان داده که مردم علی رغم گلایه هایی که نسبت به برخی از مشکلات خود دارند ، غالبا در پای صندوق آراء حاضر شده و در انتخابات مشارکت می کنند.

دیشب با یکی از فعالان سیاسی شاخص سنندج صحبت داشتم.با ایشان درباره شرکت یا عدم شرکت در انتخابات صحبت کردم.

این فعال با تجربه کورد می گفت : با تحریم انتخابات و یا قهر با صندوق آراء هیج مشکلی از مشکلات ما حل نمی شود.انتخابات برگزار می شود . نماینده جدید هم حتی با یک رای انتخاب می شود، اما چنانچه در انتخابات مشارکت نکنیم، حسرت انتخاب یک فرد لایق برای جایگاه مهمی مانند مجلس بر دل ما می ماند.

این فعال سنندجی تاکید کرد : افرادی که در خارج از کشور برای جوانان ما نسخه تحریم انتخابات می پیچند، دلسوز جوانان ما نیستند.این افراد در پایتخت های عربی و اروپایی با تکیه بر منابع نامشخص مالی برای ما تعیین تکلیف می کنند.

با یک عالم کورد هم در این زمینه هم صحبت شدم.ایشان تاکید داشت ما برای گرفتن حق خودمان درمنابع اعتبار ملی نباید از صحنه انتخابات خارج شویم و بایددر وسط میدان حضوری فعال داشته باشیم.

این روزها در شهرها و روستاهای مناطق مختلف کورد نشین شاهد برگزاری نشست های اننتخاباتی با حضور اقشار مختلف هستیم.حضور کاندیداها با گرایشها و دیدگاههای مختلف فرصت مناسبی را برای تقویت شناخت مردم ایجاد می کند.

در این شرایط باید مراقب باشیم تا جوانان ما آینده و سرنوشت خود را فدای برنامه های مبهم برخی از فعالان خارج نشین نکنند.

احسان عثمانی از سنندج

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن