اهل سنت ایرانمناطق و پراکندگی

نامزدی علمای اهل سنت برای انتخابات مجلس خبرگان هیچ محدودیتی نداشت

آوای سنت : دبیر شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور با اشاره به اینکه گلستان برای نخستین بار در انتخابات مجلس خبرگان رهبری یک نامزد اهل سنت دارد، گفت: تاکنون هیچ محدودیتی برای نامزدی علمای اهل سنت در انتخابات مجلس خبرگان رهبری وجود نداشت.

حجت‌الاسلام کاظم لطفیان روز سه‌شنبه در گردهمایی منطقه‌ای ائمه جمعه اهل سنت استان‌های گلستان، سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، شمالی و جنوبی در گرگان اظهار کرد: دبیرخانه شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت یکی از ارکان اولیه تایید مدارک تحصیلی داوطلبان انتخابات خبرگان رهبری بود.

وی ادامه داد: استان‌هایی مانند کردستان و سیستان بلوچستان در دوره‌های قبل یک نامزد در انتخابات مجلس خبرگان رهبری داشتند که امسال در این استان‌ها، ۲ نفر در این انتخابات داوطلب شدند.

دبیر شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور با تاکید بر اینکه برخی تریبون‌ها نمی‌خواهند جامعه اهل سنت رشد کند، تصریح کرد: این تریبون‌ها به ظاهر ادعای دلسوزی برای اهل سنت دارند اما در عمل دلسوز نیستند.

نامزدی علمای اهل سنت برای انتخابات مجلس خبرگان هیچ محدودیتی نداشت

لطفیان تاکید کرد: نهاد نماز جمعه باید زمینه رشد فرهنگی و اجتماعی جامعه را فراهم کند و پرچم‌دار امید و اعتماد در جامعه اسلامی باشد.

دبیر شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور، رویکرد انقلابی را یکی از ویژگی‌های بارز ائمه جمعه برشمرد و گفت: تا رسیدن به نقطه تمدن اسلامی این حرکت را ادامه خواهیم داد و پایگاه نماز جمعه باید پایگاه تمدنی امت اسلامی باشد و برای مردم جاذبه ایجاد کند.

وی بر ضرورت حضور پرشور در انتخابات تاکید کرد و افزود: خداوند بزرگترین انتخاب‌کننده در تاریخ آفرینش است و با واژه‌های مختلف، مساله انتخاب را مطرح می‌کند. شرکت در انتخابات، یک اصل و حق مسلم است و همه ائمه جمعه باید یک‌صدا مردم را به مشارکت در انتخابات فرا بخوانند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن