اهل سنت ایرانمناطق و پراکندگی

نماز عید قربان در کردستان برگزار نمی‌شود

آوای سنت : استاندار کردستان اعلام کرد جهت حفظ سلامت مردم و پیشگیری از‌شیوع بیماری کرونا نماز عید قربان در سطح استان برگزار نخواهد شد.

?بە گزارش پایگاە اطلاع رسانی استانداری کردستان؛ بهمن مرادنیا در جلسه ستاد استانی مبارزه با بیماری کرونا که در خصوص اقدامات پیشگیرانه در مراسم عید قربان برگزار شد، گفت: جهت حفظ سلامت مردم و جلوگیری از بوجود آمدن تجمعات تصمیم گرفته شد که نماز عید قربان برگزار نشود.

?مرادنیا افزود: با توجه به احتمال شیوع تب کریمه کنگو مردم اگر قصد قربانی کردن دام دارند، این امکان تنها در مراکز تحت نظر دامپزشکی امکان دارد و ذبح دام با نظارت دامپزشکان صورت می گیرد.

?وی ادامه داد: در شهرهایی که وضعیت نارنجی و سفید دارند نماز جمعه در فضای باز و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود.

?مرادنیا اظهار کرد: در ستاد استانی مبارزه با بیماری کرونا مصوب شده است که حضور در آرامستان‌ها نیز ممنوع است و لازم است مردم جهت حفظ سلامت خود و خانواده هایشان توصیه‌های بهداشتی را رعایت کنند.

?استاندار کردستان با بیان اینکه وضعیت شهرهای بیجار و قروه قرمز و دهگلان نارنجی است گفت: کوچکترین غفلت می‌تواند استان را به شرایط دردناک اوائل خرداد برگرداند و بە همین دلیل نیازمند همکاری گستردە مردم با کادر درمانی هستیم.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن