اهل سنت ایرانشخصیت ها و گروه ها

نماینده اهل سنت مجلس خبرگان رهبری : ما مسلمانان مردم فلسطین و غزه را پیروز این جنگ می‌دانیم

وبینار «فلسطین محور وحدت جهان اسلام»

آوای سنت : مولوی نذیر احمد سلامی -نماینده مجلس خبرگان رهبری- در وبینار «فلسطین محور وحدت جهان اسلام» اظهار کرد: نزدیک به یکماه است که از جنگ اسرائیل علیه مردم مظلوم فلسطین می‌گذرد. طبیعت جنگ‌های امروزی به گونه‌ای است که طرفین هم با خسارت جانی و هم با خسارت مالی روبرو می‌شوند، اگر معیار پیروزی، ناکامی در جنگها این باشد که کسی را که انسان‌های بیشتری را کشته و خسارت مالی فراوانی را به طرف مقابل منتقل کرده، پیروز است و کسی که کمتر خسارت جانی و مالی به دشمن رسانده است آن ناکام است، این معیار، معیار درستی نیست.

وی افزود: معیار پیروزی این است که طرفی که کارنامه روشنی از جنایات نداشته باشد و مورد حمایت بخش قابل توجهی از اقشار جامعه فارغ از مذهب، جنسیت و جغرافیا باشد، آن پیروز است و طرفی که مرتکب جنایاتی شده و کشتار بی‌گناه مردم را در کارنامه خود دارد و از سوی ملتها مورد نفرت و انزجار قرار گرفته، ناکام و ناموفق است.

مولوی سلامی خاطرنشان کرد: باتوجه به معیار پیروزی و ناکامی، ما مسلمانان مردم فلسطین و غزه را پیروز این جنگ می‌دانیم چراکه عملیات طوفان طوفان الاقصی و شجاعت مردم غزه، کارنامه روشن و شفافی را از مردمان این سرزمین به جای گذاشته است بطوریکه وجدان همه مردم جهان را بیدار کرده است و زلزله در افکار و اندیشه های مردم سراسر جهان به وجود آورده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه ما می‌بینیم که در کشورهای اسلامی و غیر اسلامی و حتی در آمریکا چنان نفرت و انزجاری نسبت به رژیم غاصب صهیونیستی به وجود آمده که تاکنون چنین سابقه ای در تاریخ نداشته است، گفت: امروز شاهد هستیم که در اروپا و آمریکا بزرگترین تجمعات و راهپیمایی ها از جانب مردم این کشورها صورت می‌گیرد.

مولوی سلامی با بیان اینکه برخی از حکومت ها این تصور را دارند که فلسطینیان و مردم غزه نابود شده اند، تصریح کرد: این مسئله به هیچ عنوان باورکردنی نیست، چراکه مسئله فلسطین و مردم غزه تنها به فلسطینیان مربوط نمی‌شود، بلکه فلسطین و غزه یک فکر و اندیشه است و با از بین بردن ملتها این اندیشه هیچگاه نابود نخواهد شد بلکه ایده فلسطین و بیت المقدس تقویت و احیا می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه برخی از افراد گمان می‌کنند که رژیم اشغالگر قدس به حدی از نظر نظامی و لجستیکی قوی است که رفتنی نیست، ابراز کرد: این تصور، تصور باطلی است. به این دلیل که فرانسه در مدت ۲۰۰ سال الجزایر را اشغال کرد، اما مردم مسلمان الجزایر با وحدت، انسجام و تلاش مستمر پیروز شدند و اشغال گران فرانسه را از کشور خود بیرون کردند. دلیل دوم این است که انگلیس که پشتیبان صهیونیست بود به مدت ۲۰۰ سال در شبه قاره هند حکومت کرد و انواع اقسام جنایات را علیه مردم هند انجام داد؛ اما وقتی نهضت مسلمانان هند تشکیل شد با وحدت و انسجام، تمام ملیت های شبه قاره هند علیه رژیم اشغالگر بریتانیا که به لحاظ عده، تعداد قابل توجهی هم بودند، نتوانستند دوام بیاورند و حکومت ظالم بریتانیا مجبور به رها سازی شد.

مولوی سلامی اذعان کرد: اگر مسلمانان با انسجام و تدبیر در مسیر منافع مردم فلسطین حرکت کنند و هر نوع ارتباط دیپلماسی، فرهنگی و … را با رژیم اشغالگر قدس قطع کنند و یک قطره نفت به اسرائیل ندهند، قطعا نابود خواهد شد. اما به شرطی که مسلمانان از نهضت غزه و حماس پشتیبانی موثر و قاطعی داشته باشند.

وی در پایان گفت: اگر رهبران کشورهای اسلامی از غزه حمایت کنند و از روابط با اسرائیل خودداری کنند نابودی رژیم صهیونیستی قطعی است.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن