اهل سنت ایرانگفتگو و مصاحبه

هدف حملات اخیر شاهچراغ ایجاد اختلاف است

آوای سنت: امام جمعه اهل سنت یکه سعود، نوک پیکان حمله مسلحانه اخیر به شاهچراغ را ایجاد زمینه های اختلاف در میان کشورهای اسلامی خواند.

به گزارش آوای سنت، رحیم آخوند صمدی در گفتکو با خبرنگار ما بر هم زدن امنیت عمومی جامعه با دست زدن به حملات مسلحانه و شلیک به سوی افراد بیگناه را استیصال دشمنان این سرزمین دانست و گفت: هجوم به مکانی که مردم برای عبادت می روند و شلیک به سمت افراد بیگناه و بکار بردن قانون جنگل در محیط انسان ها عملی رد و محکوم است و انجام چنین کارهایی تنها از یک ذهن منحرف برمی آید. اقدامات بزدلانه مانند حمله مسلحانه به شاهچراغ برای به وحشت انداختن زائرین برنامه ریزی می شوند و اساس کار ایجاد ترس در مکان های عمومی است.

آنها در حمله کوردلانه گذشته تعداد زیادی از مردم را شهید و مجروح کردند، اما این بار به اهداف شان نرسیدند و توطئه با اقدام به موقع مردم خنثی شد.
اخوند صمدی، برنامه گروه های تروریستی را ریختن خون انسان های بیگناه خواند و اظهار داشت: دنیای اسلام در ابتدای ظهور گروهک های مسلح در عراق و سوریه که خود را منتسب به مسلمانان معرفی می کردند لطمه زیادی دیده است. از یک سو غرب می کوشید تا جنایت های داعش را به مسلمانان ربط داده و زمینه تنفر از پیروان امت نبوی را ترویج دهد و از سوی دیگر زمان لازم بود تا خود مسلمانان نیز به ماهیت اصلی داعش پی برده و سرانجام مشخص شد که این گروهک توسط آمریکا به وجود آمده است.

امام جمعه اهل سنت یکه سعود، نوک پیکان حادثه اخیر به شاهچراغ را ایجاد زمینه های اختلاف در میان کشورهای اسلامی برشمرد و یادآور شد: مجریان چنین حملاتی حتی خودشان هم نمی دانند که برای چه هدفی اجیر می شوند. این افراد در واقع قربانیان اهداف پلید و غیر انسانی مزدورانی هستند که افراد جوان را با وعده های رنگارنگ فریب می دهند. خوشبختانه مردم در حمله مجدد به شاهچراغ در نقش مدافع ظاهر شده و حمله ای که می رفت عده زیادی افراد بیگناه را هدف قرار دهد با هوشیاری به عمل آمده و با کمترین تعداد شهدا و مصدومین مهار گردید.

آخوند صمدی تاکید ورزید: در آمریکا رقبای انتخاباتی یکدیگر را در تشکیل گروه های تروریستی و ایجاد جنگ در خاورمیانه محکوم می کنند و جالب این که جامعه بین الملل در قبال آن سکوت اختیار کرده است. تا خاموش شدن فتنه داعش تعداد بیشماری از بین رفتند. زنان به فروش رسیدند. کودکان بی خانمان و مدارس تعطیل و تخریب شدند.

کارخانجات خسارت دیده و به صورت اتاق جنگ و مرکز ارسال تجهیزات درآمدند. با وجود گذشت سال ها، آثار جنگ در شهرها باقیمانده و مشخص نیست که چرا حقوق بشر در برابر آسیبی که از ابرقدرت ها به ملت های مسلمان می رسد، سکوت اختیار می کند. سازندگان سلاح های کشتار جمعی دست به هر کاری می زنند تا خاورمیانه را به منطقه ای ناامن تبدیل کنند. در برابر داعش همه کشورها وظیفه و تکلیف دارند و مراقبت لازم است.

این عالم اهل سنت، خواستار برخورد با عاملان جنایت در شاهچراغ شد و افزود: شاهچراغ را پایان یک حمله نافرجام ندانیم، زیرا دشمن به دنبال یک فرصت های دیگر خواهد بود. جنگ رسانه ای از کارهایی است در آن مهارت دارند. بعد از یک ایجاد ناامنی می کوشند تا آن را به چالش تبدیل کنند. نباید فریب القاعات بیگانه را خورد. مردم بهترین حافظان امنیت هستند و اگر هر یک سهمی در این باره به عهده بگیریم اجانب جرات تعرض نخواهند داشت.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن