اهل سنت ایرانمذاهب و خطبه ها

هشدار عالم اهل سنت درباره انحراف در افکار جوانان

آوای سنت: امام جمعه اهل سنت سیجوال، شبهه افکنی در دین و تولیدات شبکه های ماهواره ای را از عوامل منحرف شدن فرزندان مسلمان از دین و سنت ها توصیف کرد.

به گزارش آوای سنت، یوسف آخوند ایری در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه شهر سیجوال، پیشرفت هر یک از جوامع اسلامی را بسته به ایفای نقش سه گروه اعم از جوانان، علمای دین و افراد مجرب و پیشکسوت خواند و گفت: اگر وحدت به معنای واقعی و طبق فرمایش قرآن کریم به بدنه جامعه تزریق شود، بسیاری از مشکلات امت اسلامی به سهولت مرتفع خواهد گردید و از این رو دشمن تلاشش را بکار می بندد تا عشق به دین را از میان جوانان برداشته، زمینه های طرد علما را هموار ساخته و نقش افراد پیشکسوت و مجرب را خنثی کند تا آن جامعه عملا با یک جسد بی جان تفاوتی نداشته باشد.

یکی از مواردی که روشنفکران دین و مفسران اسلامی را بشدت نگران می کند، اغفال اذهان اقشار نوجوان از سوی شبهه افکنان در فضای مجازی است تا عقاید نسل کم تجربه را نسبت به مسائل صدر اسلام، نسبت به احام شرع و سنت ها مسموم گردانند.

آخوند ایری با اذعان به این مطلب که استفاده صحیح و بجا از دانستنی های فضای مجازی موجب ترقی دانش آموزان و دانشجویان می شود، اظهار داشت: فضای تلگرام بیشترین مخاطبان جوان و نوجوان را در خود دارد و متاسفانه عده ای افراد به ظاهر طلبه با اسامی فریبنده اقدام به زدن گروه کرده و از مخاطبان جوان می خواهند تا سوالات مد نظرشان را از آنها بپرسند. مدیران این گروه ها همان شبهه افکنان به دین هستند که با زبانی نرم و تعاریف آن چنانی، ابتدا مخاطبان جوان را به طرف خود جذب کرده و اندک اندک افکار ایشان را نسبت به دین کم رنگ می کنند.

امام جمعه اهل سنت سیجوال، بی حجابی و بدحجابی را محصول تبلیغات معاند در شبکه های اجتماعی توصیف کرد و متذکر شد: برخی از جوانان تحث تاثیر القاعات ماهواره ها، خود را نسل جدید می خوانند، حرف های خود را جدید و نصایح بزرگان را کهنه و نخ نما تفسیر می کنند. حال آنکه مخاطبان آنها در واقع فرزندان کسانی هستند که از جوانی تا به امروز آئین نورانی رسول اکرم صلی الله علیه وآله وسلم را برتر و بهتر از هر آئین خرافاتی و ساخت دست بشر می دانند.

اهل دین با مدپرستی میانه ای ندارند. پیشرفت در عرصه تکنولوژی را کهنه شدن سنت ها و روش های اجداد خود نمی پندارند. با امکانات روز زندگی می کنند، ولی می دانند که علم بشر قابل قیاس با علم قرآن نمی باشد، پس کاربرد قرآن را مربوط به گذشته و منحصر به عصر نبی خدا ندانیم.

آخوند ایری، احترام به والدین را از توصیه های قرآن به انسان به عنوان اشرف مخلوقات دانست و تاکید کرد: کسانی که قدر، ارزش و منزلت والدین شان را نمی دانند، خدا را نیز نخواهند شناخت. پدران و مادران دیندار نه الگوی غربی و نه الگوی بیگانه و بلکه بر پیاده شدن الگوهای اسلامی اصرار می ورزند، زیرا می خواهند تا هم خود و هم فرزندان شان را از آتش جهنم نجات دهند. اگر خقیقت دین را قبول داریم، باید مکلف به انجام فرامین آن نیز باشیم. امر ازدواج پذیرش مسئولیت و پایبند ماندن به عهد و پیمان زناشویی است، اما در کمال تاسف طلاق ها به راحتی قابل هضم و باور شده است. مرد قدر زن را نمی داند و زن با کوچکترین دعوا بارش را بسته و به خانه پدرش بر می گردد. ریشه این معضلات به نوع تربیت فرزندان و کوتاهی های به عمل آمده در گذشته بر می گردد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن