اهل سنت ایرانمناطق و پراکندگی

همایش وحدت قرآنی در هلال احمر تالش برگزار شد

آوای سنت : همایش بزرگ وحدت با حضور امدادگران، جوانان، داوطلبان و روحانیون شیعه و اهل سنت هلال‌احمر شهرستان‌های تالش، رضوانشهر و آستارا در جمعیت تالش برگزار شد.

به نقل از روابط عمومی هلال احمر استان، همایش بزرگ وحدت با حضور امدادگران، جوانان، داوطلبان و روحانیون شیعه و اهل سنت هلال‌احمر شهرستان‌های تالش، رضوانشهر و آستارا در جمعیت تالش برگزار شد. کلیه شرکت‌کنندگان از تعالیم و شعائر اسلامی با نشان دادن دست‌نوشته‌های «ما عاشق قرآن هستیم» به زبان انگلیسی حمایت یکپارچه خود را اعلام کردند.

افندی خداداد طالبی، از روحانیون اهل سنت شهرستان تالش در این مراسم ضمن تبریک میلاد نبی مکرم اسلام بر ضرورت حاکم شدن وحدت در جوامع اسلامی تأکید کرد و گفت: پیروان مذاهب اسلامی دارای مشترکات فراوانی هستند که باید بر روی آنها تأکید شود، امروز مسلمانان جمعیت غالب در جهان هستند و این یک مزیت است که باید به آن توجه شود.

افندی طالبی به توطئه‌های دشمنان اسلام برای ایجاد شکاف و تفرقه بین مسلمانان اشاره کرد و افزود: علمای جهان اسلام باید نسبت به توطئه‌های دشمنان هوشیار باشند و در زمینه ایجاد وحدت هرچه بیشتر مسلمانان تلاش کنند.

وی اتحاد و همدلی شیعه و اهل سنت در ایران اسلامی را مثال‌زدنی دانست و با تقدیر از تلاش‌های بی نظیر سردار شهید سلیمانی در مقابله با داعش، تصریح کرد: با توجه به تلاش دشمنان برای ایجاد تفرقه و دوری جامعه اسلامی، نیازمند برنامه ریزی برای وحدت و انسجام هرچه بیشتر هستیم.

این روحانی اهل سنت با اشاره به اینکه هتک حرمت قرآن در ادامه‌ اقدامات ضداندیشه و ضدبشری مدعیان حقوق بشر انجام می‌شود، گفت: هتک حرمت به قرآن کریم مقدمه اهانت به مقدسات سایر ادیان الهی است و این زیر پا گذاشتن تمام اصول انسانی با ادعای آزادی بیان است. توهین به قرآن کریم و آتش زدن آن از سوی عناصر افراطی در چارچوب آزادی بیان نمی‌گنجد و حتی با آزادی مدنظر غرب نیز قابل تحلیل نیست.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن