اهل سنت ایرانمذاهب و خطبه ها

واقعه مباهله سند حقانیت پیامبر اکرم

آوای سنت: علمای اهل سنت بر حقانیت نبی مکرم اسلام در روز مباهله تاکید کردند.

به گزارش آوای سنت: مولوی عنایت اله رسولی زاده در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه همه ‏ساله چنین روزی یادآور عظمت و جایگاه اهل بیت نبی مکرم صلی الله علیه واله وسلم است، گفت: در این روز قمری آیه تطهیر بر قلب پیامبر نازل گردید.‏ واقعه مباهله در زمانی ‏به وقوع پیوست که نبی‌اکرم در مدینه به تبلیغ دین اسلام و عرضه آیات الهی مشغول بود در چنین روزی حقانیت دین الهی ‏و رسول بر حق وی و خاندان پاکش بیش از پیش بر مردم آشکار شد.‏

امام جمعه اهل سنت سرباز در تکمیل مطلب فوق اظهار داشت: ‌پیامبر اکرم در برخورد با اُسقف و عده ای از مسیحیان منطقه نجران ‏هنگامی که مشاهده کردند که در برابر استدلال‏‌های او به جای تسلیم شدن، لجاجت کرده و حاضر به پذیرش دعوت او نیستند، برای ‏اثبات نبوت خویش، آنان را به مباهله دعوت نمود.

وی یادآور شد: آیه مباهله در حق اهل بیت پیامبر نازل شده است و پیامبر تنها کسانی را که همراه خود به ‏میعادگاه برد اهل بیت ایشان بودند.

از سوی دیگر مولوی عبدالله حسن زهی با تاکید بر روز مباهله بعنوان سند حقانیت پیامبر اسلام این چنین بیان کرد: در چنین روزی شأن و جایگاه پیامبر گرامی صلی الله علیه واله وسلم و اهل بیت علیهم السلام به دنیا اثبات شد.

وی گفت: در احادیث و روایات متعددی از اهل سنت هم آمده است که کفارف یهود، مسیحیان و مشرکان آن زمان خواستند با نبی مکرم در خصوص حقانیت دین مبارک اسلام مباهله کنند که وقتی ایشان قبول کردند و با اهل بیت خود یعنی حضرت فاطمه، علی، حسن و حسین علیهم السلام در مکان مدنظر جمع شدند آنها پذیرش نکردند.

این عالم اهل سنت اظهار داشت: در این جریان پیامبر اسلام نزدیکان و عزیزان خود را همراه و آماده برای مباهله کرد. بدون شک مسیر انبیا برای هر یک از ما راه و مشعل نورانی است. در روایات و احادیث مختلف و در آیات فراوانی از قرآن کریم سفارش زیادی برای محبت به اهل بیت شده است.

حسن زهی خاطرنشان ساخت: محبت به اهل بیت پیامبر افتخار است و هرکس این محبت را در دل خود جای ندهد مسلمان نیست و اسلام در روز قیامت از چنین اشخاصی پشتیبانی نخواهد کرد. قرآن کریم و اهل بیت پیامبر دو گوهر در نزد مسلمانان و مایه هدایت بشر هستند باید از این دو الگوپذیری کنیم.

همچنین مولوی عبدالرحیم ریگیان پور نیز در این باره عنوان نمود: مباهله روز سند حقانیت پیامبر اسلام و اهل بیت است، ایشان در این روز اهل بیت خود را فراخواند که در مباهله شرکت کنند، اما مشرکان عقب نشینی کردند.

امام جمعه اهل سنت میرجاوه افزود: واقعه مباهله با نامه پیامبر به مسیحیان نجران و دعوت آنها به اسلام شروع شد و در نهایت با عقب نشستن نجرانیان و ایمان آوردن عده‌ای از آن پایان پذیرفت.
جریان مباهله پیامبر نه تنها نشانگر حقانیت اصل دعوت ایشان بلکه بر فضیلت همراهان وی هم دلالت دارد.

مولوی ریگان پور تاکید کرد: در مباهله حقانیت و نبوت پیامبر و اهل بیت ایشان و دین اسلام به همگان اثبات و مهر تاییدی بر حقانیت حضرت علی رضی الله عنه، حضرت فاطمه سلام الله علیه، حسن و حسین رضی الله زده شد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن