اهل سنت ایرانمذاهب و خطبه ها

واکنش تلویحی امام جمعه اهل سنت بستک به بعضی جنجال های فضای مجازی در هفته گذشته

آوای سنت : امام جمعه اهل سنت بستک اظهار کرد:نباید هیچکس با حرف یا عملش در جامعه ایجاد تنش کند و اتحاد مردم را نشانه بگیرد.

 سید سلیمان حسینی امام جمعه اهل سنت شهر بستک در خطبه های این هفته نمازجمعه شهر بستک با اشاره به این موضوع که مهمترین عامل پیشرفت هر منطقه ای وجود اتحاد در آن منطقه است گفت: جامعه ای دائما در حال پیشرفت و حرکت است که اتحاد در آن وجود دارد و در صورتی که تنش و حاشیه در منطقه ای ایجاد شود پیشرقت آن منطقه کند یا بسیار ضعیف خواهد شد.

خطیب جمعه بستک افزود : هر شخص در هرجایگاهی باید مراقب حرف و عمل خود باشد تا خدایی نکرده در جامعه ایجاد تنش نکند. وی افزود: اگر صدها مورچه قرمز و سیاه رو در شیشه ای بریزیم تا وقتی این شیشه تکان نخورده است با آرامش کنار هم زندگی می کنند ماهم باید مواظب باشیم شیشه جامعه را خواسته یا ناخواسته تکان ندهیم و این را بدانیم که همه مردم دستانی که شیشه ها را تکان می دهند کاملا می شناسند!

وی با اشاره به موضوع خبر و اطلاع رسانی توسط رسانه ها در جامعه گفت: هر خبر قبل از انتشار توسط صاحبان رسانه ها باید از چند فیلتر عبور کند ، اولا باید از صحت این خبر مطمئن باشند ، ثانیا بررسی کند که انتشار این خبر نفعی برای جامعه دارد یا خیر و ثالثا این خبر موجب خوشحالی مردم خواهد شد یا خیر ، در غیر اینصورت این خبر را نباید انتشار داد! وی افزود: درخصوص برخی خبرها چون خیری در آن نیست می شود سکوت کرد.

سیدسلیمان حسینی در ادامه خطبه های نمازجمعه شهر بستک گفت: موضع ما کاملا در جریانها مشخص است ، اگر هر شخص در هرجایگاهی ، بخواهد ایجاد تنش کند و اتحاد مردم را نشانه بگیرد دیگر با کنایه با آن سخن نمی گوییم و کنایه های ما تبدیل به صراحت خواهد شد.

وی با اشاره به نزدیکی به انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: فضای حاکم فضای انتخاباتی است و موضوع گیری منبر نماز جمعه بستک له یا علیه هیچ شخصی نخواهد بود زیرا رسالت منبر نمازجمعه فراتر از مسائل انتخاباتی است.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن