اهل سنت ایرانگفتگو و مصاحبه

واکنش جمعی از شخصیت های اهل سنت به توهین های مکرون

آوای سنت: جمعی از علما و نمایندگان شاخص اهل سنت توهین رئیس جمهور فرانسه به ساحت نبی مکرم اسلام را به شدت محکوم کردند.

مقدمه: ضررهای اقتصادی فرانسه در نتیجه تحریم کالاهای این کشور از سوی کشورهای مسلمان در آسیا و افریقا جبران ناپذیر خواهد بود. البته امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه تاوان بزرگترین اشتباه زندگیش را تنها بدین شکل نخواهد پرداخت. از حمله توسط یک جوان مسلمان فرانسوی که تخم مرغی را بر پیشانی وی نشاند و شدت یافتن نفرت فرانسویان از چهره به ظاهر طرفدار آزادی بیان، مکرون را به منفورترین چهره سیاسی تبدیل کرده است.

محافل خبری از خشم و نفرت مسلمانان فرانسوی در این کشور حکایت دارد. پرچم فرانسه طی دیروز و امروز به دفعات به آتش کسیده شد.
انبوهی از کاربران گروه های تلگرامی برای نشان دادن ارادت خود به نبی مکرم اسلام تصویر پروفایل خودشان را به نام مبارک ایشان تغییر داده اند. به نظر می رسد این مقدار واکنش، تازه شروع تاوانی باشد که مکرون پس خواهد داد و روزهای سیاسی تاریکی در انتظارش خواهد بود.

به گزارش آوای سنت مولانا غلام حیدر فاروقی امام جمعه اهل سنت بیرجند در این باره به خبرنگار ما گفت: اقدام وقیحانه یک نشریه فرانسوی به ساحت مقدس پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله وسلم را همه دنیای اسلام محکوم می کنند. اما توهین رئیس جمهور آن کشور به خاتم انبیاء را نباید بی پاسخ گذاشت و کشورهای اسلامی می بایست با تحریم کردن کالاهای فرانسوی، کاری کنند تا تبعات منفی این چنین اظهارات احمقانه درس عبرتی برای سایر سران دول شود.

وی افزود: اگر قرار است ملت های مسلمان اسلام مشت محکمی بر دهان یاوه گویان بزند، الان وقت آن فرا رسیده است. باید به مکرون که به بهترین بنده خدا و انسان روی زمین جسارت می ورزد، فهماند مسلمانان با وجود اختلافاتی که در میان خود دارند، جسارت بر پیامبرشان را بر نمی تابند و بزودی تاوان سخت عمل شنیع خود را خواهد پرداخت.

براساس این گزارش دکتر رحیمی جهان آبادی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در توئیتی مکرون را مخاطب قرار داده و عنوان نمود: مکرون توهین رئیس جمهور برزیل به همسرش که او را به میمون تشبیه کرده بود، عملی وقیحانه می داند، اما توهین به پیامبران الهی همچون حضرت پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم و به سخره گرفتن مقدسات مومنان و موحدان جهان را آزادی بیان می داند! چه کسی واقعا متعصب است، ما یا مکرون!

ماموستا ایرج کریمی امام جمعه روستای “ترکه سفلی” جوانرود نیز با با انتشار تصویر مکرون در میان آتش جهنم به حرف های او واکنش نشان داد و افزود: کلیه کاربران مسلمان در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی باید برای مدتی پروفایل‌های خود را مزین به نام نبی اکرم نمایند، تا حمایتی هر چند کوچک از رسول الله (صلی الله علیه وآله وسلم) باشد. آن حضرت کسی است که به حال امتش گریه کرد و نگران حال امروز ما بود، لذا ما نیز باید با اقدام مناسب و به موقع به مکرون رئیس جمهور خبیث و نجس فرانسه ثابت کنیم که از پاسخ کوبنده دنیای اسلام و مسلمانان در امان نخواهد ماند.

قرآن کریم در سوره احزاب به صراحت بیان می فرماید، کسانی که خدا و پیغمبرش را (با کفر و الحاد و سخنان ناروا) آزار می‌ رسانند، خداوند آنان را در دنیا و آخرت نفرین می‌کند (و از رحمت خود بی‌نصیب می‌ گرداند) و عذاب خوارکننده‌ ای برای ایشان تهیه می‌ بیند.

مولوی عبدالباری صالحی مدیرحوزه علمیه مظهرالتوحید تایباد با بیان اینکه مطلب که مکرون ماهیت شیطانی خود را به معرض نمایش گذاشته است، تاکید کرد: رئیس جمهور خبیث و حرام زاده ی فرانسه که از سال ها پیش سیاست اسلام هراسی و اسلام ستیزی را در دستور کارخود قرارداده است، با صدها شیوه و هزاران ابزار تبلیغاتی وعملیاتی به مبارزه بااسلام وقرآن پرداخته ودر واقع خط سیرنفاق ودشمنی را در پیش گرفته است. این فرد نادان با حمایت احمقانه خود از کاریکاتور منتشر شده در یک نشریه داخلی، خشم و عصبانیت مسلمانان را بر انگیخته است.

وی ادامه داد: بدون شک چنین رفتاری بزرگترین ظلم به آزادی بیان وعدم توجه به حقوق بیش از یک میلیارد مسلمان درجهان می باشد. لذا همسو با جهان اسلام، اقدامات شنیع و رذیلانه سران کشور فرانسه و علی الخصوص رئیس جمهور نادان این کشور را شدیدا محکوم کرده واعلام می کنیم که غیرت دینی مسلمانان درسراسر جهان اجازه نخواهد داد جریان های باطل انسان ستیز و ضداسلام، سناریوی توهین به پیامبررحمت را عادی سازی کرده و از این طریق مانع شنیده شدن ونشر صدای حق درسراسر جهان شوند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن