اهل سنت ایرانگفتگو و مصاحبه

وحدت ضامن پیروزی امت اسلامی

آوای سنت: امام مسجد ذی النورین شهر گنبد، وحدت را ضامن پیروزی امت در تقابل با مفاسد و دشمنان قسم خورده دین دانست.

به گزارش آوای سنت، خاتم آخوند بهلکه در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره ای کلی به وقایع ماه محرم از زمان حضرت آدم علیه السلام تا خاتم النبیین صلی الله علیه وآله وسلم، ضمن یادآوری این مطلب که محرم برای مسلمان تداعی کننده روز عاشورا و شهادت حضرت امام حسین رضی الله عنه می باشد، گفت: نبی مکرم اسلام نوه هایش را بسیار گرامی می داشت و این مسئله نشان دهنده جایگاه والای ایشان در بین امت اسلامی است.

روایات متعددی از صحابه رضی الله عنهم نیز به نقل از کلام مبارک رسول گرامی موجود می باشد که آن حضرت دو سرور جوانان بهشت را گل های خوش بوی زندگیش توصیف کرده است و حسن و حسین رضی الله عنهما در نزد مسلمین از احترام ویژه ای برخوردار هستند. توصیه پیامبر اسلام درباره دوستی با سیدالشهدا تنها شامل حال صحابه آن زمان نمی شود، بلکه ما نیز در عصر کنونی می توانیم آن حضرت رضی الله عنه را از صمیم قلب و به معنای حقیقی دوست داشته و در تشریح خدمات ارزشمند ایشان به نسل آینده بکوشیم.

آخوند بهلکه، دوران حیات انسان از دوره نبوت را باریکه محدود و منتهی به سرای آخرت خواند و اظهار داشت: مهمترین وظیفه و رسالت ما برای پاسداشت مقام سالار شهیدان در دشت کربلا الگو برداری از تفکر و اعمال ایشان است. گرچه ایستادگی در برابر یزید و مقابله با مصادیق فساد اراده ای محکم و فولادین می طلبد، اما در تاریخ می خوانیم که ایشان و یارانش در وقت نماز وضو اختیار کرده و اجازه ندادند تا مسئله جنگ مانع از ادای فریضه الهی شود، پس آنها نماز جماعت را بر جای آورده و تا آخرین لحظه بر اجرای فرایض و سنت ها مداومت ورزیدند.

امام مسجد ذی النورین شهر گنبد کاووس تاکید ورزید: سعادت هر دو جهان در گرو جلب رضایت رسول مکرم می باشد. سعادتی که هر یک از اصحاب رضی الله عنهم در نبرد با باطل استقامت کردند تا سرانجام به مقصد نهایی نائل آمدند. ضروری است تا در ایام و مناسبت های سال قمری برای حفظ هر چه بیشتر وحدت میان امت اسلامی تلاش کنیم. اگر وحدت نبود امت نمی توانستند در هیچ یک از جنگ های صدر اسلام و در زمان صحابه رضی الله عنهم به پیروزی برسند. شکل ظاهری نبرد روز عاشورا به دلیل برتری در تعداد نفرات منجر به شهادت همه یاران امام حسین رضی الله عنه گردید و عبیدالله را بر آن داشت تا حتی به خیمه های اهل بیت نیز رحم نکند، اما این نهایت کار نبود. چنانچه می خوانیم که پیمامه حکومت ظلم خیلی زود به آخر رسیده و تا قرن ها از آنها به بدی یاد شده و خواهد شد.

آخوند بهلکه یادآور شد: دنیا بر مدار تقابل حق بر علیه باطل می چرخد. در تمامی برهه حیات انسان حق پایدار مانده و هیچ زمانی وجود ندارد که باطل به قوام و دوام خود ادامه داده باشد. واقعه عاشورا یکروزه و با یک رویارویی آنی شکل نگرفت، بلکه توطئه گران با فرصت کافی که در اختیار داشتند تمام زوایای کار را سنجیده و به پایان کار فکر کردند. به نوعی می توان اینگونه تصور کرد که آنها از ابتدا تا انتهای آن واقعه شوم برنامه داشتند.

آیه بیست و نهم از سوره مبارکه فتح، امت محمدی و کسانی که در راه رسالت ایشان از مال و جان خود گذشتند را نمونه بارزی از بانیان تقویت وحدت اسلامی معرفی می کند. مهر و عطوفت مومنین نسبت به یکدیگر و از خودگذشتی هایشان در میدان های نبرد خورشید اسلام را فروزان تر از قبل می کند. شکی وجود ندارد که دشمنان قسم خورده اسلام کمافی السابق دنبال فرصت می گردند تا به هر طریق ممکن میان ما و راه انبیا و امامان فاصله ایجاد کنند. رسالت ایشان مختص به گذشته نبوده و بلکه این راهی است که در صدر اسلام شروع شد و تا زمان آخرین نسل از بشر توسط منادیان وحدت و امت واقعی ادامه خواهد یافت.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن