اهل سنت ایرانمذاهب و خطبه ها

وقتی مؤمنان بر سر دوراهی قرار می گیرند

آوای سنت: بالاخره با شیوع گسترده بیماری کرونا غالب علما و ائمه جمعه اهل سنت با صدور بیانیه ها و اطلاعیه هایی خبر از تعطیلی نماز جمعه فردا دادند.
در این بین هر چند برخی از افراد اعتقاد دارند که علمای ما باید در هفته های گذشته در این زمینه تصمیم گیری کرده و برای حفظ سلامت جامعه نمازهای جمعه را تعطیل می کردند، اما به هر طریق درک حساسیت های جامعه در این شرایط هم قابل تقدیر است.
مشکل بزرگتر ما در شرایط فعلی این است که علی رغم اینکه غالب علما نمازهای جمعه فردا را تعطیل کرده اند، اما در برخی از مناطق اعلام شده است که نماز جمعه اقامه خواهد شد.

به عنوان مثال در حالی که علمای اهل سنت زاهدان خبر از تعطیلی نماز جمعه فردا دادند، اما شنیده های ما حکایت از این دارد که مولانا عبدالرحمان چابهاری اعلام کرده اند فردا نماز جمعه را اقامه خواهند کرد.
در سراوان هم همین دوگانگی رخ داده است. در این زمینه در حالی که علما و امام جمعه سراوان تصمیم بر تعطیلی نماز جمعه فردا گرفته اند، حوزه علمیه گشت سراوان اعلام کرده است که نماز جمعه فردای این حوزه علمیه برقرار است.

در مناطق دیگر اهل سنت نشین هم همین دوگانگی ها به چشم می خورد.
در نتیجه این شرایط یک بلاتکلیفی در بین مردم و مؤمنان ایجاد شده است. واقعیت این است که تا زمانی که ما نتوانیم در این قبیل مسائل بین خودمان وحدت رویه ایجاد کنیم، چطور می توانیم در ‌مورد مسائل کلان دنیای اسلام زمینه های وحدت جامعه اسلامی را فراهم کنیم؟
پیشنهاد ما به علمای اهل سنت این است که مردم را از این چندگانگی خارج نمایند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن